رئیس ستاد انتخابات خوزستان: ۴۲ نفر از داوطلبان مجلس در خوزستان احراز صلاحیت نشدند

رئیس ستاد انتخابات خوزستان: ۴۲ نفر از داوطلبان مجلس در خوزستان احراز صلاحیت نشدند

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: بعد از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در استان خوزستان از سوی هیئت‌های اجرایی، صلاحیت ۴۲ نفر احراز نشد.

فرج‌الله خبیر با بیان این‌که آمار داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان ۱۰۰ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرده بود، اظهار کرد: آمار افرادی که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان ثبت‌نام کرده‌اند ۶۲۳ نفر در تمام استان بود که این عدد قابل‌توجهی بود.

وی در خصوص اعلام صلاحیت‌ها و نحوه اعتراض افراد نیز اظهار کرد: عدم احراز صلاحیت‌ها از ۱۵ دی‌ماه ابلاغ می‌شود و کسانی که تائید نشدند، می‌توانند به هیئت‌های نظارت استان اعتراض کنند و رسیدگی به شکایت این افراد توسط هیئت‌های نظارت استان تا ۲۶ دی‌ماه باید انجام شود و اعلام نهایی اسامی باید توسط وزارت کشور از ۲۷ دی‌ماه تا ۱۶ بهمن انجام شود.

معاون سیاسی استانداری خوزستان اضافه کرد: علاوه بر این عده‌ای هم ممکن است پس از تائید هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت استان از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شوند که این افراد هم می‌توانند از ۱۷ تا ۱۹ بهمن‌ماه اعتراض خود را اعلام کنند که رسیدگی به این شکایات هفت روز زمان می‌برد و از ۲۷ بهمن تمام نتایج قطعی اعلام خواهد شد و از ۲۹ بهمن تا ۵ اسفند به مدت یک هفته مهلت تبلیغات است.

خبیر عنوان کرد: بعد از بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی استان خوزستان از مجموع ۶۲۳ نفر داوطلب شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مجموع توسط هیئت اجرایی انتخابات تعداد ۵۶۳ نفر احراز صلاحیت و ۴۲ نفر عدم احراز صلاحیت شده‌اند. همچنین ۱۸ نفر نیز انصراف داده‌اند.

وی به بررسی صلاحیت‌های در حوزه انتخابیه اهواز نیز اشاره کرد و گفت: در اهواز صلاحیت ۱۱ نفر احراز نشد و ۳ نفر نیز انصراف خود را اعلام کردند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین