معاون وزارت راه و شهرسازی: عمده سرمایه‌گذاری وزارت راه در خوزستان بهبود راه‌های روستایی است

معاون وزارت راه و شهرسازی: عمده سرمایه‌گذاری وزارت راه در خوزستان بهبود راه‌های روستایی است

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: عمده سرمایه‌گذاری‌های وزارت راه و شهرسازی برای استان خوزستان، مربوط به بهبود راه‌های روستایی است.

سید حسین میر شفیعی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در فرمانداری دزفول در خصوص هدف خود از این سفر اظهار کرد: در شهرستان دزفول با توجه به اینکه از نظر کشاورزی و روستاها، شهرستان مستعدی است و محرومیت‌های زیادی که مناطق عشایر نشین این شهرستان از نظر راه دارند، سبب شده تا پروژه‌های متعددی در دزفول داشته باشیم و اکنون نیز برای سرکشی به این پروژه‌ها به‌ویژه منطقه احمدفداله وارد این شهرستان شده‌ایم.

ایجاد ۵۰ کیلومتر مسیر دسترسی

وی به راه‌های دسترسی نامناسب منطقه احمد فداله اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پیمانکاری را با قرارداد دو ساله برای ایجاد و آسفالت راه دسترسی در این منطقه محروم انتخاب کرده‌ایم که قطعاً در دو ماه آینده کارگاه این پروژه به‌صورت کامل تجهیز خواهد.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه آسفالت، ۵۰ کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد تومان است که مقرر شده نیمی از این پروژه تا پایان سال جاری اجرا شود.

میرشفیعی عنوان کرد: همچنین مقرر شده خیران در اجرای بخشی از کارهای این منطقه از جمله احداث پل با ما مشارکت داشته باشند ضمن اینکه با توجه به اصرار فرمانداری دزفول، تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر مسیر آبشار شوی به سمت روستای سرتنگ را نیز در آینده نزدیک ساماندهی کنیم.

۹۱ درصد راه‌های روستایی آسفالت هستند

وی در ادامه با بیان اینکه از ۲۲ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور بیش از ۹۱ درصد از راه آسفالته برخوردار هستند، گفت: طبق برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در نظر داریم در چند سال آینده ۱۵ هزار کیلومتر راه آسفالته جدید به راه‌های روستایی کشور اضافه کنیم تا سطح برخورداری از راه آسفالته در کشور به ۹۶ درصد برسد.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به وضعیت راه روستایی استان خوزستان گفت: در استان خوزستان، مناطق کوهستانی، محرومیت‌هایی در حوزه راه آسفالته دارند و مناطق دشتی نیز به دلیل اینکه زمان زیادی از اجرای آسفالت آنها می‌گذرد باید روکش آسفالت و یا بازسازی مجدد شوند.

میر شفیعی بیان کرد: برخی جاده‌های روستایی استان خوزستان نیز جزء جاده‌های پرتردد و ترافیکی هستند که نیاز به بهسازی مجدد دارند.

وی افزود: در واقع باید گفت که عمده سرمایه‌گذاری‌های وزارت راه و شهرسازی برای استان خوزستان مربوط به بهبود راه‌های روستایی است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین