دستورکار آمریکا برای تشکیل کردستان خودمختار در سوریه

دستورکار آمریکا برای تشکیل کردستان خودمختار در سوریه

مسئولان آمریکایی‌ احتمال می‌دهند این سناریو (تشکیل کردستان) در مقابل وفاداری افراد بارزانی و «صالح مسلم» به آمریکا و همچنین مشارکت فعالانه آن‌ها در جنگ علیه نیروهای ارتش و دولت سوریه و عناصر گروه تروریستی داعش محقق شود.

خبرگزاری فارس: دستورکار آمریکا برای تشکیل کردستان خودمختار در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی «المجهر» سوریه در مقاله‌ای به قلم «مریام الحجاب» نویسنده مصری، به بررسی سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه از جمله عراق و سوریه و اهداف این کشور در حمایت از کُردها پرداخت.

بر اساس این گزارش، «صالح مسلم» رئیس حزب سوری اتحاد دموکراتیک اواخر سپتامبر گذشته گفته بود هیچ مانعی برای همکاری بین واحدهای پشتیبانی مردمی کُرد و نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق وجود ندارد.

«المجهر» در ادامه مدعی می شود که این گفته «صالح مسلم» بعد از آن صورت گرفت که وی با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد و درباره هماهنگی‌های طرفین در زمینه‌های سیاسی و نظامی کردهای سوریه و عراق به گفت‌وگو وتبادل آرا پرداختند و رسانه‌های محلی اعلام کردند که این گفت‌وگوها زیر نظر مقامات سیاسی و نظامی آمریکا صورت گرفته است.

مریام الحجاب نویسنده این مقاله می‌نویسد: آنچه مسلم است اینکه ایالات متحده آمریکا در موضوع کردهای عراق و آموزش نظامی نیروهای پیشمرگه در مظان اتهام قرار دارد و به نظر می‌رسد که واشنگتن از توجه به کردهای سوریه می‌خواهد از آن‌ها برای جنگ با نیروهای بشار اسد و گروه‌های وابسته به داعش در سوریه استفاده کند.

وی می‌افزاید: آمریکا برای همین منظور اقدام به آموزش ده‌ها هزار جنگجوی اتحاد دموکراتیک در اردوگاه‌های واقع در اراضی اقلیم کردستان عراق کرده‌ است.

پایگاه خبری تحلیلی «المجهر» ادامه می‌دهد: منابع آگاه در «اربیل» و «کوبانی» (عین العرب) در این رابطه اعلام کرده‌اند که بعید نیست پس از تشکیل و اجرایی شدن (طرح) «سپاه کردستان»، اقدامات لازم در راستای تشکیل ادارات برای تشکیل کردستان خودمختار در شمال سوریه اجرا شود.

بر اساس این گزارش، کردهای سوریه معتقدند که حمایت ایالات متحده آمریکا (از آن‌ها) به تشکیل دولت کردی در سوریه منجر خواهد شد.

پایگاه خبری «المجهر» با اشاره به حمایت‌های آمریکا از کردها می‌نویسد: در همین سیاق، مسئولان آمریکایی‌ احتمال می‌دهند این سناریو در مقابل وفاداری افراد بارزانی و «صالح مسلم» به آمریکا و همچنین مشارکت فعالانه آن‌ها در جنگ علیه نیروهای دولت سوریه و عناصر داعش محقق شود.

این پایگاه در پایان می‌نویسد: ‌شکی نیست که سیاست واشنگتن خوشایند دولت ترکیه نیست؛ چرا که ترکیه حمایت‌های نظامی و فنی از کردهای سوریه را تهدیدی خطرناک برای خود می‌داند و «احمد داود اوغلو» در سخنرانی خود در برابر سازمان ملل متحد تصریح کرد که حزب اتحاد دموکراتیک کردستان مانند «پ.ک.ک» یک حزب تروریستی بوده و باید با آن مقابله شود و سیاست آنکارا در این رابطه واضح است و آن اینکه ایالات متحده آمریکا نباید در سیاست‌های خود در قبال عضو ناتو و همپیمان دائمی آن در منطقه خاورمیانه، از استانداردهای دوگانه استفاده کند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین