فولاد در رویای صدرنشینی؛ سپاهان به دنبال دومی

فولاد در روياي صدرنشيني؛ سپاهان به دنبال دومي

شش دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود و فولاد خوزستان شانس صدرنشینی دارد و سپاهان هم برای رسیدن به رده دومی تلاش می‌کند. یک بازی هم از جام حذفی برگزار خواهد شد.
هفته بیست و سوم لیگ برتر زیر سایه دربی پایتخت قرار دارد و به همین دلیل هم سایر دیدارها یک روز زودتر و در روز پنجشنبه برگزار می‌شود.
فولاد هم شانس دارد که صدرنشینی موقت را تجربه کند. دیدار نفت و مس کرمان هم به دلیل حضور تیم زیر ۲۲ سال به روز ششم بهمن موکول شده است.
البته مس کرمان در روز پنجشنبه در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی میزبان نفت آبادان است.
نگاهی به شش دیدار لیگ برتر و یک بازی جام حذفی در روز پنج‌شنبه می‌اندازیم.
داماش گیلان – فجرسپاسی: نبرد بحران‌زده‌ها
نتیجه دیدار رفت: فجرسپاسی ۲ داماش ۲
فجر آخرین تیم جدول لیگ برتر است و محمود یاوری نتوانست این مرتبه فجرسپاسی را تا این لحظه از بحران خارج کند. فجر اگر در این دیدار هم بازنده شود یکی از مدعیان اصلی سقوط خواهد بود. داماش گیلان هم که با مشکلات مالی فراوانی روبه‌روست باید در این دیدار خانگی سه امتیاز بگیرد تا حداقل خیالش بابت بقا در لیگ برتر راحت باشد. هر دو تیم بحران‌زده هستند اما فجر وضعت‌ وخیم‌تری دارد. البته جنس بحران داماش با جنس بحران فجر بسیار متفاوت است.
ذوب آهن – فولاد خوزستان؛ قرمزپوشان اهوازی به دنبال صدرنشینی
نتیجه دیدار رفت: فولاد یک ذوب‌آهن صفر
ذوب آهن هفته گذشته توانست نفت را در خانه‌اش شکست بدهد و تا رده سیزدهم صعود کند. ذوبی‌ها اگر می‌خواهند همچنان به بقا امیدوار باشند باید در این دیدار خانگی سه امتیاز از فولاد مدعی بگیرند. فولاد هم هفته گذشته پرسپولیس را شکست داده و در صورت پیروزی در نصف جهان می‌تواند صدرنشینی موقت را هم تجربه کند البته اگر استقلال در دربی پایتخت بازنده شود در آن‌صورت صدرنشینی آنها تمدید خواهد شد. این مسابقه یک دربی صنعتی هم محسوب می‌شود. دیداری بین باشگاه‌های صنعتی و تولیدی، باید دید کدام تیم برنده این مسابقه خواهد شد. آیا ذوب آهن مانعی برای صدرنشینی فولاد خواهد شد یا شاگردان حسین فرکی مزه صدرنشینی را می‌چشند؟
تراکتورسازی – صبای قم؛ آشتی جلالی با هواداران؟
نتیجه دیدار رفت: صبای قم یک – تراکتورسازی ۳
تراکتورسازی در دیدار رفت توانست سه گل به صبا بزند اما اکنون وضعیت دو تیم نسبت به آن دیدار تفاوت‌های زیادی دارد. محمد مایلی‌کهن دیگر سرمربی صبا نیست و تراکتورسازی هم دچار مشکلات حاشیه‌ای شده و به رده ششم سقوط کرده و از کورس قهرمانی عقب مانده است. مجید جلالی اگر می‌خواهد در این بازی با تماشاگران تبریزی آشتی کند باید یک پیروزی خوب و دلچسب به دست بیاورد. صبا هم با مرفاوی دیگر آن تیم از پیش شکست خورده نیست و این تیم از نظر روحی اکنون در شرایط مناسب‌تری قرار دارد.
سایپا – ملوان؛ نبرد هفت و هشت جدول
نتیجه دیدار رفت: ملوان صفر – سایپا ۳
نبرد تیم‌های هفتم و هشتم جدول شاید برای فوتبالدوستان خیلی حساس نباشد اما قطعا برای سرمربیان و بازیکنان دو تیم نتیجه‌اش مهم است. فیرات مربی آلمانی و ترک تبار سایپا باید مقابل اسکوچیچ کروات قرار بگیرد. اولین مربی خارجی تاریخ ملوان دوست ندارد شش امتیاز به یک مربی خارجی دیگر بدهد، به خصوص اینکه باشگاه ملوان به او پیشنهاد تمدید قراردادش را هم داده است. فیرات هم دغدغه‌ای برای ادامه کار در فصل بعد ندارد و ظاهرا قراردادی سه ساله با سایپا امضا کرده است. بنابراین دو مربی می‌خواهند تمام هنر مربیگری خود را برای اعاده حیثیت ارائه کنند.بازیکنان دو تیم هم استرس خاصی ندارند و همه انتظار دارند که در این بازی شاهد یک بازی زیبا از هر دو تیم باشیم. البته کاوه رضایی بازیکن تاثیرگذار سایپا همراه تیم زیر ۲۲ سال در عمان است باید دید سایپا بدون این بازیکن جوانش می‌تواند رتبه هفتمی ملوان را بگیرد یا دو تیم به مساوی رضایت می‌دهند.
راه آهن – سپاهان؛ زردپوشان اصفهانی به صدر نزدیک‌تر می‌شوند؟
نتیجه دیدار رفت: سپاهان صفر – راه آهن صفر
زردپوشان اصفهانی آرام آرام خود را به جمع مدعیان رساندند و اگر در این بازی بتوانند سه امتیاز از راه آهن بگیرند شانس این را دارند که تا رتبه دوم هم صعود کنند. سپاهانی‌ها امیدوارند که ذوب‌آهن بتواند در اصفهان از فولاد امتیاز بگیرد و شرایط را برای رسیدن آنها به رده دوم فراهم کند. راه آهنی که بعد از دستگیری بابک زنجانی حسابی به هم ریخته به نظر می‌رسد و هفته گذشته نیز با ۵ گل از تبریز بدرقه شد بعید است بتواند مقابل سپاهان حرفی برای گفتن داشته باشد و شاید گرفتن یک امتیاز هم برای منصور ابراهیم‌زاده از سپاهان نوعی برد محسوب شود. به هر حال سرمربی اصفهانی راه آهن می‌داند که به این سادگی نمی‌تواند از سپاهان مدعی امتیاز بگیرد و کار سختی پیش رو دارد و شاید با ادامه بد نتیجه گرفتنش رده چهاردهم را هم از دست بدهد و راه آهن هم جزو گزینه‌های اصلی سقوط قرار بگیرد.
استقلال خوزستان – گسترش فولاد تبریز؛ تارتار هت‌تریک می‌کند؟
نتیجه دیدار رفت: گسترش یک – استقلال یک
مهدی تارتار در دو بازی که روی نیمکت گسترش نشسته و سرمربی این تیم شده، توانسته دو برد متوالی کسب کند و تبریزی‌ها از جذب این مربی راضی هستند. تارتار در اهواز هم به دنبال سومین برد متوالی خود است تا رتبه نهمی خود را تثبیت کند و استقلال خوزستان هم نمی‌خواهد از رده دهم پایین‌تر برود. باید دید در نبرد دو مربی جوان لیگ کدام برنده است. مهدی تارتار یا عبدالله ویسی؟
مس کرمان – نفت آبادان؛ مظلومی به استقلال می‌رسد؟
مس کرمان که این هفته به دلیل حضور بازیکنان تیم نفت در تیم زیر ۲۲ سال در لیگ برتر بازی ندارد روز پنجشنبه میزبان تیم نفت آبادان در مرحله یک چهارم جام حذفی است. این مسابقه هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. ابراهیم‌ قاسمپور که زمانی در مس سرمربی بود دوباره به کرمان سفر کرده و می‌خواهد تیمش را به نیمه نهایی برساند. پرویز مظلومی هم اگرچه اولویتش بقای مس در لیگ برتر است اما نمی‌تواند جام حذفی را نادیده بگیرد. به خصوص اینکه اگر بتواند از سد نفت آبادان عبور کند در مرحله بعد به احتمال فراوان با استقلال بازی خواهد داشت و مظلومی دوست ندارد این فرصت خوب را از دست بدهد.
برنده این مسابقه در نیمه نهایی با برنده دیدار استقلال و ذوب آهن دیدار خواهد کرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین