جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش : آماده مقابله باهرگونه تهدید درمنطقه هستیم

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش : آماده مقابله باهرگونه تهدید درمنطقه هستیم

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در مورد تنش‌های اخیر در منطقه گفت: نیروی دریایی ارتش آمادگی مقابله با هرگونه تهدید منطقه‌ای را دارد.

امیر دریادار غلامرضا بی غم بیان داشت: تعبیر مقام معظم رهبری از نیروی دریایی یک نیروی علمی، سیاسی، بین المللی و نظامی است. نیروی دریایی در حال حاضر یک نیروی علمی به لحاظ به روزرسانی تجهیزات نظامی و علمی است.

وی در مورد نقش سیاسی نیروی دریایی در دیپلماسی خارجی خاطرنشان کرد: در بحث سیاسی فرمانده های عالیرتبه نیروی دریایی در اجلاس های بین المللی حضور دارند که نشان از توسعه دیپلماسی خارجی موفق نیروی دریایی دارد.

دریادار بی غم در مورد اتفاقات اخیر در منطقه و قطع ارتباط ایران و عربستان بیان داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مذاق اسکتبار خوش نیامده و از هر راهی برای ناامن کردن منطقه استفاده می کند. دشمنان انقلاب به دنبال ایجاد چالشی جدید در منطقه برای ایران هستند.

وی با بیان اینکه در دریا آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدیدی داریم، عنوان کرد: برای مقابله با هرگونه تهدیدی در منطقه آمادگی کامل داریم. و هیچ کس نمی تواند امنیت خلیج فارس و دریای عمان را دچار مخاطره کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: برگزاری رزمایشها و قدرت نمایی در آبهای بین المللی برای این است تا کشورها حساب خودشان را بدانند. در دریا از منافع کشورمان با قدرت دفاع خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه در برخی رسانه در خصوص بسته شدن تنگه باب المندب مطالبی منتشر شده بود، عنوان کرد: طبق کنوانسیون های بین المللی هیچ کشوری نمی تواند آبراهه های بین المللی را مسدود کند. ایران هم همچون سایر کشورها و طبق ضوابط بین المللی می تواند از تنگه باب المندب تردد کند.

دریادار بی غم در پاسخ به این سئوال که رزمایش ولایت ۹۴ چه زمانی برگزار می شود، بیان داشت: رزمایش ولایت ۹۴ اواخر دی ماه در منطقه عمومی چابهار تا اقیانوس هند برگزار می شود. در این رزمایش محدوده برگزاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را آزمایش تجهیزات نظامی، افزایش توان نظامی کارکنان و هماهنگی بیشتر عنوان کرد و گفت: در این رزمایش جدیدترین تجهیزات موشکی و نظامی رونمایی و مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین