عملکرد اخیر حسینی پویا نشان می دهد ؛ دادستان اهواز قاطع معضلات زیست محیطی را دنبال می کند

عملكرد اخير حسيني پويا نشان مي دهد ؛ دادستان اهواز قاطع معضلات زيست محيطي را دنبال مي كند

در پی انتشار گزارشی از رها سازی زباله های عفونی در سطح شهر و در جنب رودخانه کارون از سوی برخی مطب ها و درمانگاه های خصوصی و انتشار دو گزارش از روزنامه نسیم خوزستان ، دادستان محترم شهر اهواز، دیروز در دفتر خود جلسه ای با حضور برخی از مسوولین ذی ربط برگزار نمود.

این نشست با حضور عباس حسینی پویا دادستان اهواز ، سید خلف موسوی شهردار اهواز ، معاون خدمات شهری ، دکتر فقهی نماینده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، دکتر کلانتر رییس بیمارستان نفت ،شهنی شهردار منطقه ۷ ، مدیر عامل سازمان پسماند و سردبیر روزنامه نسیم خوزستان برگزار شد.

در این جلسه درباره رهاسازی پسماندهای عفونی که در منطقه رها شده اند بحث شد که در ادامه بحث ضمن شناسایی مقصرین تاکید شد که نباید در کلانشهر اهواز شاهد چنین معظلات بهداشتی باشیم . عباس حسینی پویا دادستان اهواز با حساسیت خاص خود مساله را پیگری کرد و در ادامه مشخص شد که شهرداری اهواز و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در این مساله مقصر نبودند و مقصر اصلی ، درمانگاه ها و مطب های خصوصی هستند که حاضر به بستن قرارداد برای دفع و معدوم سازی زباله های عفونی خود با شهرداری اهواز نیستند.

در این جلسه حسن سلامت دوم سردبیر روزنامه نسیم خوزستان ، ضمن اعلام حساسیت، هدف از انتشار سلسله گزارش های روزنامه را انعکاس معضلات برای رفع آن عنوان کرد و گفت : روزنامه نسیم خوزستان به هیچ وجه از مسایلی که آسیب جدی به جامعه وارد می کنند صرف نظر نمی کند و همواره به دنبال بیان واقعیات و حقایق بوده است و در این راه با تقدیر و تشکر از حساسیت ویژه دادستان اهواز جناب آقای عباس حسینی پویا ، این حساسیت ها باعث می شود ما شهری سالم و عاری از چنین معضلاتی داشته باشیم و این حساسیت به جا و قابل تقدیر دادستان اهواز نشان دهنده ی احساس مسوولیت ایشان به مشکلات زیست محیطی و بهداشتی مردم بوده که از فرمایشات مورد تاکید مقام معظم رهبری (مد) بوده و هست.

در ادامه حسن سلامت دوم ضمن تشکر از تشویق دادستان و مسوولین حاضر در جلسه گفت: وظیفه این نشریه گزارش از وضعیت اجتماعی ، معضلات و چالش های موجود جامعه است و در این راه ما آسیب های جدی نیز داشته ایم اما هرگز باعث نشده تا از وظیفه ای که داریم عقب نشینی کنیم. سلامت دوم افزود: از دادستان و مسوولین استدعا دارم نسبت به وضعیت زیست محیطی توجه ویژه نمایند زیرا وضعیت اهواز بی توجهی نمی طلبد. وی در پایان افزود: امروز مشکل پسماند با جدیت دادستان و همراهی شهردار حل می شود و انتظار می رود دادستان به وضعیت کارون خواری و معضل استفاده مازوت توسط نیروگاه رامین اهواز که امروزه شاهد اثرات مخرب و غیر قابل جبران از جمله بارش باران های اسیدی هستیم اهتمام ویژه نماید.

دادستان اهواز نیز ضمن تقدیر از سردبیر روزنامه نسیم خوزستان گفت: نه تنها از این روزنامه وزین که به آسیب های جدی سلامت جامعه اشاره کرده است، گله ای ندارم بلکه از ایشان کمال تشکر را می نمایم زیرا حساسیت این روزنامه باعث مطرح شدن این معضل که به سلامت جامعه آسیب وارد می کند منجر شده است.

قابل ذکر است که دادستان اهواز در مدت زمانی اندک به چنین مساله مهمی، آن هم به چنین روشی رسیدگی نمود و اذعان کرد: پیگیری ویژه ای نیز در ادامه و نتیجه این فرآیند خواهد داشت.

در ادامه و نتیجه ای این جلسه سید خلف موسوی شهردار اهواز علیرغم آن که در این مساله مقصر نبوده اعلام کرد به صورت داوطلبانه در مدت زمان یک روز اقدام به جمع آوری و انهدام پسماندهای عفونی که در گوشه و کنارهای رودخانه کارون رها شده اند خواهد نمود.

هم چنین قرار بر این شد که دادستان اهواز به همراه مهندس سید خلف موسوی شهردار اهواز در دفتر این روزنامه حضور یافته و از سردبیر این روزنامه به خاطر حساسیت خاص بر مسایل اجتماعی و انتشار این گزارش تشکر ویژه نمایند.

به گزارش نسیم خوزستان، تاکنون سابقه ی برگزاری چنین جلسه ای در اهمیت به سلامت جامعه و محیط زیست در اهواز حتی در خوزستان با حضور دادستان ، شهرداراهواز، نماینده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دیگر مسوولان ذی ربط وجود ندارد و این اولین جلسه ای بود که موضوع آن سلامت جامعه بوده است و در این راه دادستان اهواز برای حل چنین معضلاتی نهایت تلاش و کوشش را نمود و باید گفت عملکرد اخیر حسینی پویا نشان می دهد دادستان اهواز با قاطعیت و سرعت عمل موضوعات زیست محیطی را دنبال می کند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین