تحلیلگر پاکستانی: توافق هسته ای ایران،نتایج مثبتی بر جهان اسلام دارد

تحلیلگر پاکستانی: توافق هسته ای ایران،نتایج مثبتی بر جهان اسلام دارد

تحلیلگر امور سیاسی پاکستان توافق هسته ای ژنو میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ را دستاورد بزرگی برای دولت تهران دانست و تاکید کرد: این توافق اثرات مثبتی در جهان اسلام دارد.
ˈزمرد نقویˈ افزود: آمریکا باید به حقوق اساسی ایران در خصوص توسعه و استفاده از فناوری صلح آمیز هسته اذعان کند و در این خصوص رویکرد خصمانه واشنگتن نسبت به جمهوری اسلامی ایران غیرموجه است.
وی گفت: دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا تحت فشار لابی صهیونیستی قرار داشته و دشمنی آنان با ایران به منظور دلجویی از عناصر ضد ایرانی مستقر در آمریکا انجام می شود.
نقوی خاطر نشان کرد: توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه ۱+۵، با توجه به تبلیغات منفی قدرت های جهانی؛ یک موفقیت بزرگ برای دولت تهران و شکست توطئه دشمنان ایران محسوب شده و بعلاوه این توافق هسته ای برای آمریکا نیز سودمند خواهد بود .
وی گفت: توافق ژنو مهر تاییدی بر مواضع اصولی و قانونی دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه برنامه های صلح آمیز هسته ای بوده زیرا این کشور همواره در مسیر صلح گام برداشته و در نهایت غرب نیز بسوی توافق با ایران حرکت کرد.
روزنامه نگار و نگارنده مقالات سیاسی در روزنامه اردو زبان ˈاکسپرسˈ پاکستان تاکید کرد: رژیم نامشروع صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی از توافق هسته ای ایران نگرانند زیرا آنان می دانند که این توافق، سیاست و سناریوی خاورمیانه را تغییر می دهد.
وی بر این باور است: توافق هسته ای ژنو؛ برای جهان اسلام نیز موفقیت قابل توجهی بوده که اجرای آن باعث ارتقای صلح و ثبات در منطقه بویژه کشورهای اسلامی است.
زمرد نقوی؛ آمریکا را به عنوان عامل شکل گیری و گسترش گروههای تروریستی مانند طالبان و القاعده برای دستیابی به منافع خود متهم کرد و افزود: کشورهای منطقه بویژه عربی باید بدانند که ایران همواره حامی صلح بوده و هرگز از سیاست های تهاجمی پیروی نمی کند.
وی تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ایران نیز همواره بر وحدت مسلمانان و یکپارچگی امت اسلامی تاکید می فرمودند.
این تحلیلگر پاکستانی، تحریم های غیرموجه غرب را بی نتیجه و باعث پیشرفت و قدرتمندی جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه ها دانست و گفت: مقاومت ایران باعث تغییر رویکرد متکبرانه غربی ها نسبت به ایرانی ها شده و همین کشورها در نهایت هیچ چاره ای جز پذیرفتن حق هسته ای ایران ندارند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین