مدیر آموزش و پرورش شهر کارون: مشکلات اقتصادی خانواده‌ها مانعی بزرگ برای تحصیل فرزندان

مدیر آموزش و پرورش شهر کارون: مشکلات اقتصادی خانواده‌ها مانعی بزرگ برای تحصیل فرزندان
مدیر آموزش و پرورش شهر کارون بضاعت مالی بسیار کم در برخی از خانواده‌ها را مانع تحصیل دانش‌آموزان دانست.

خبرگزاری فارس: مشکلات اقتصادی خانواده‌ها مانعی بزرگ برای تحصیل فرزندان/ خیرین 3 مدرسه ساختند

عزیز مزرعه با بیان اینکه مشکلات آموزشی شهرستان کارون در سه مقوله کمبود فضای آموزشی، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات وسایل آموزشی رنج می‌برد، اظهار کرد: در شهرستان کارون در بسیاری از مناطق کمبود فضای آموزشی و در برخی از مناطق ما اصلا مدرسه‌ای وجود ندارد که دانش آموزان در آن تحصیل کنند.

وی با اشاره به شهرک نورآباد در مجاورت اداره آموزش و پروش شهرستان کارون ادامه داد: این شهرستان با وجود نزدیکی به اداره، از نداشتن مدرسه رنج می‌برد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان کارون تصریح کرد: در شهرستان کارون اغلب مدارس قدیمی هستند و ظرفیت رشد سالیانه دانش‌آموزان را ندارند.

مزرعه با بیان اینکه در شهرک شهید چمران، کوی شریعتی و قلعه چنان مدارس با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز اداره می‌شود، افزود: کنترل دانش‌آموزان این مدارس با این ظرفیت مشکلات مدیران و معلمان را دو چندان می‌کند.

وی عنوان کرد: به دلیل جمعیت بالای دانش‌آموزی در مدارس شهرستان هیچ‌گاه نتوانستیم برای کلاس‌های تقویتی، جبرانی و یا حتی اردو دانش‌آموزان آن برنامه‌ریزی صحیحی کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان کارون کمبود تجهیزات را به‌عنوان مشکل دوم در مدارس شهرستان کارون عنوان کرد و بیان کرد: امکانات آموزشی مثل آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها یا کلاس‌های هوشمندی که ضرورت دارد دانش‌آموز با آن‌ها آشنا شود در واقع فن‌آوری جدید این تجهیزات کم است.

این مسئول با بیان اینکه نیروی انسانی متخصص آقا نیز در مقطع متوسطه اول و دوم نداریم، اظهار کرد: تدریس دروس پایه و اساسی مثل درس ریاضی، زیست‌شناسی و فیزیک، در شهرستان کارون با مشکل جدی روبرو است.

مزرعه یادآور شد: با توجه به برنامه‌های منسوب به توسعه آموزش‌وپرورش استان که یک برنامه استانی است سعی در رفع مشکلات آموزشی در شهرستان کارون داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: در راستای رفع مشکلات آموزشی شهرستان کارون اداره کل نوسازی مدارس پروژه‌هایی که در شهرستان کارون به‌صورت نیمه‌تمام سالیان سال باقی‌مانده بود توسط اداره کل نوسازی کامل شد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان کارون تأکید داشت: باوجود ارسال برخی تجهیزات به مدارس شهرستان اما سطح محرومیت فوق‌العاده زیاد است که بازنگری ویژه‌ای توسط مسئولان را می‌طلبد که در شهرستان کارون می‌بایست انجام شود.

مزرعه اظهار کرد: در مورد مشکلات آموزشی شهرستان کارون و تغییر چارت ادارات با نمایندگان مجلس شورای صحبت شد که درنتیجه با رئیس مجلس و وزیر آموزش‌وپرورش به‌منظور حل مشکلات مکاتباتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با شرکت‌های حاضر در شهرستان کارون از جمله شرکت توسعه نیشکر مبنی بر کمک به حل مشکلات اظهار داشت: سه مدرسه توسط خیرین در شهرستان کارون ساخته شد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان کارون گفت: بالغ بر یک‌هزار و ۴۰۰ نفر معلم ۳۰ هزار ۵۰۰ نفر دانش‌آموز در مدارس این شهرستان در حال تحصیل و تدریس هستند.

مزرعه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا جدا شدن آموزش‌وپرورش شهرستان کارون از اداره مذکور در ناحیه ۳ شهر اهواز سبب افت تحصیلی شده است، عنوان کرد: جدا شدن از ناحیه ۳ آموزش‌وپرورش اهواز به دو دلیل به نفع شهرستان کارون شد.

وی در تشریح دلایل متنفع شدن شهرستان کارون پس از جدا شدن از آموزش و پروش ناحیه ۳ اهواز بیان کرد: در ابتدا زمانی که یک منطقه جدا می‌شود متولی پیدا می‌کند و متولیان می‌توانند پی‌گیر مشکلات امور باشند.

این مسئول ادامه داد: دوم اینکه زمانی که آموزش و پرورش شهرستان کارون از ناحیه ۳ جدا شد توانستیم مشکلات را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان کارون خاطرنشان کرد: پس از جدا شدن شهرستان کارون از اهواز به دلیل تشکیل ادارات جدید و از جمله آموزش‌وپرورش در این شهرستان به‌نوعی توقع و انتظار مردم هم بالا رفت و انتظار می‌رفت اداره ما با چهار ناحیه اهواز رقابت کند.

مزرعه تصریح کرد: در ابتدای فعالیت اداره آموزش‌وپرورش استان کلاس‌های ویژه نهایی، کنکور و مشاوره تحصیلی نبود اما اکنون با برنامه‌ریزی در همه مقاطع تحصیلی در بخش المپیاد دختران دانش آموزان دختر موفق به شرکت در مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی و کسب رتبه‌های خوب شدند.

وی از وجود پنج هزار فرد بی‌سواد در ابتدای تشکیل آموزش‌وپرورش در شهرستان کارون خبر داد و تأکید کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر جذب و آموزش داده شد که در سال جاری، این تعداد به ۳۰۰۰ نفر رسید.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان کارون در پایان با اشاره به ترک تحصیل گروه زیادی از دانش آموزان ساکن در روستا، مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را یکی از عوامل مهم ترک تحصیل دانش آموزان عنوان کرد و عنوان کرد: بضاعت مالی بسیار کم در برخی از خانواده‌ها مانع تحصیل دانش آموزان شده است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین