دبیری: خاکپور باید ار تجربه کی‌روش استفاده می‌کرد

دبیری: خاکپور باید ار تجربه کی‌روش استفاده می‌کرد

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به ناهماهنگی میان فدراسیون و کادر تیم امید و همچنین نتایج ضعیف، بعید است دیگر با این کادر همکاری کنیم.


شهرام دبیری، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد صحبت‌های نصرالله سجادی مبنی بر لزوم پاسخگو بودن فدراسیون فوتبال در قبال نتایج تیم امید گفت: به هر حال حذف تیم امید شکستی بود که همه باید در قبال آن پاسخگو باشیم. هم ما در فدراسیون، هم مسئولان وزارت ورزش و هم کادرفنی تیم باید در این مورد که چرا این تیم ناموفق بود به مردم جواب بدهیم.

وی در ادامه راجع به ارزیابی خود از بازی‌های تیم امید در قطر گفت: به نظرم تیم امید در این رقابت‌ها خوب بازی کرد و می‌توانست به مراحل بالاتر صعود کند. ولی فوتبال همین است و اگر کمی شانس داشتیم و توپ‌های ما گل می‌شد ژاپن را هم شکست می‌دادیم. من به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به خاطر این نتیجه از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. متاسفانه ما در برنامه‌ریزی مشکل داریم و باید برای این مشکل راه چاره‌ای پیدا کنیم.

دبیری در همین زمینه افزود: برای تیم‌های لیگ برتری هزینه گزافی می‌کنیم در حالی که کمترین اهمیت را برای تیم‌های پایه قائل هستیم. فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها باید دست به دست هم بدهند و با یک برنامه‌ریزی مناسب فوتبال پایه را از حالت رکود خارج کنند. ژاپن اگر در فوتبال موفق است، دلیل اصلی‌اش برنامه ریزی خیلی بوده است که از مدت‌ها پیش داشته است. ما باید این کار را در دستور کار داشته باشیم و از یک جایی شروع کنیم و برای آینده فوتبال برنامه‌ریزی خوبی را انجام بدهیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم امید از سوی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال تحمیل شده بود بیان داشت: تا جایی که من در جریان هستم آقای خاکپور به فدراسیون تحمیل نشد. ایشان پیشنهاد شد و فدراسیون هم قبول کرد. اما چیزی که مهم است این مساله است که ما انتظار نداشتیم آقای خاکپور وارد حاشیه شود و به جای تمرکز روی مسائل فنی تیم به صحبت کردن و انجام مصاحبه علیه فدراسیون فوتبال بپردازد. این بهتر بود که به بحث فنی تیم فکر می‌کردیم و از نظرات آقای کی‌روش استفاده می‌شد تا نتایج بهتری رقم بخورد. در واقع بهتر بود خاکپور به جای وارد شدن در حاشیه و مصاحبه علیه ارکان فدراسیون از نظرات کی‌روش بهره می‌برد.

وی پیرامون همین مساله عنوان کرد: تیم امید شانس حضور در المپیک را از دست داد، اما با توجه به اینکه رقابتهای زیر ۲۳ سال آسیا سالیان بعد هم برگزار خواهد شد، ما باید در آینده هم تیم امید داشته باشیم. ولی با توجه به عدم هماهنگی میان فدراسیون و کادر فعلی تیم امید و همچنین نتایج ضعیف بعید است دیگر با این کادر به همکاری ادامه بدهیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین