فروش فیلم در دی ماه ۲برابر شد/ پیش بینی فروش مناسب در بهمن و اسفندماه

فروش فیلم در دی ماه ۲برابر شد/ پیش بینی فروش مناسب در بهمن و اسفندماه

مدیرعامل پخش فیلمیران با اشاره به رشد خوب تماشاگر در ماه دی گفت: فروش دو برابری امسال نسبت به سال گذشته نشان از این مهم دارد که برای مخاطب ماه و فصل اکران مهم نیست و فیلم خوب در هر ماهی از سال دیده می شود.

خبرگزاری فارس: فروش فیلم در دی ماه ۲برابر شد/ پیش بینی فروش مناسب در بهمن و اسفندماه

علی سرتیپی مدیر پخش فیلمیران درباره وضعیت فروش فیلم ها در دی ماه نسبت به سال گذشته گفت: بر اساس آمار فروش سیستم مکانیزه سینمای کشور در دیماه سال جاری (۹۴ ) ۷ میلیارد  و ۲۰۰ میلیون  تومان  فروش فیلم ها به ثبت رسیده است که  تعداد مخاطب در این ماه سال به  ۱ میلیون ۲۵۰ هزار نفر رسیده است این در حالی است که فروش مکانیزه سینمای ایران این رقم را در سال گذشته در ماه دی ۳ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان ثبت کرده است و تعداد تماشاگر را ۸۳۱ هزار نفر بوده است.

وی درباره افزایش دو برابری فروش فیلم در ماه دی گفت: فروش دو برابری امسال نسبت به سال گذشته نشان از این مهم دارد که برای مخاطب ماه و فصل اکران مهم نیست وقتی فیلمی بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و فیلم خوب اکران شود حتما و در هر شرایطی مخاطب از آن استقبال خواهد کرد. امسال در ماه دی فیلم های خوبی چون شکاف، «فی‌المدت المعلوم» و شیفت شب، این سیب هم برای تو و… اکران شد که فیلم های خوب توانست مخاطب را به سالن ها بکشاند.

مدیرعامل پخش فیلمیران در ادامه درباره پیش بینی فروش در ماه های آخر سال گفت: با توجه به این مهم که جشنواره فیلم فجر را پیش روی داریم اما آمار و ارقام و اقبال مخاطب نشان داده است که اگر فیلم خوب به نمایش درآید در هر زمانی مخاطب از آن استقبال می کند. به عقیده من فیلم های «کوچه بی نام» و «من سالوادور نیستم» قدرت جذب مخاطب خوبی دارند و با اکران این فیلم ها شاهد ماه بهمن و اسفند متفاوتی خواهیم بود.

بنابراین گزارش، در ماه های اخیر برخی از تهیه کنندگان از شبکه های غیر مجاز برای تبلیغات آثار خود بهره بردند و همین امر هم سبب جذب مخاطب و توجه تماشاگران به برخی از آثار شده است که همین امر موجب شد تا شورای صنفی نمایش در مقطعی به دلیل عدم پایین آمدن کف فروش امکان نمایش فیلم طبق جدول اکران را نداشته باشد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین