بازداشت ۲۷۰ تبعه مغربی در الجزائر

بازداشت 270 تبعه مغربی در الجزائر

منابع خبری در الجزائر اعلام کردند این کشور ۲۷۰ نفر از شهروندان مغرب را که قصد پیوستن به داعش در لیبی داشتند به هنگام عبور از خاک الجزائر بازداشت کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: بازداشت 270 تبعه مغربی در الجزائر

مقامات الجزائری اعلام کردند یک شنبه (دیروز) ۲۰۰ شهروند مغربی را که قصد ورود به لیبی داشتند، بازداشت کرد‌اند.

به گزارش خبرگزاری «روسیا الیوم»، ‌مقامات الجزائری و مسئولان فرودگاه الجزائر این تعداد افراد را به هنگام عزیمت به لیبی در فرودگاه‌های الجزائر بازداشت‌ کرده‌اند.

وزارت خارجه الجزائر و منابع مطلع در فرودگاه دلیل بازداشت این افراد را اعلام نکرده است ولی به احتمال زیاد حضور داعش در لیبی و تلاش برای پیوستن به این گروه تروریستی در لیبی، نگرانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را در پی داشته است.

دولت الجزائر دیروز به دنبال استفاده شهروندان مغرب از خاک الجزائر برای پیوستن به داعش در لیبی، سفیر مغرب در الجزائر را فراخواند ومراتب نگرانی این کشور را از سفر شهروندان مغربی به لیبی ابلاغ کرد.

یک منبع امنیتی در فرودگاه الجزائر اعلام کرد که شب شنبه ۲۷۰ شهروند مغربی در الجزائر بازداشت شده‌اند و افزود شهروندان مغرب مورد مظان و اتهام هستند؛ چرا که در لیبی اقامت قانونی ندارند.

از سوی دیگر، ‌پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر، به نقل از منابع تونسی اعلام کرد: نیروهای نظامی تونس جلوی حمله افراد مسلح را که از الجزایر وارد این کشور شده بودند، گرفته‌اند.

به گفته سرهنگ «خلیفه الشیبانی» سخنگوی نیروهای گارد ملی تونس، این افراد با ورود به خاک تونس قصد داشتند به مرکز دژبانی مرزی در منطقه «جنان الخروف» نزدیک مرزهای الجزائر حمله کنند.

هم‌اکنون گروه‌های مسلح در مناطق کوهستانی و بلندی‌های واقع در بین مرز تونس و الجزائر در حال فعالیت هستند.

چندی پیش، گروه تروریستی داعش اقدام به تبلیغ گسترده برای پیوستن به آن در لیبی کرد و از مسلمانان منطقه شمال آفریقا خواست به این گروه در مناطق خارج از کنترل دولت لیبی بپیوندند.

صدها مغربی از زمان ظهور داعش در سوریه وعراق برای جنگ در بین صفوف این گروه تروریستی به این دو کشور سفر کرده‌اند ولی به گفته کارشناسان، کشور لیبی در شما آفریقا بیشترین جاذبه را برای گروه‌های جهادی دارد.

داعش هم‌اکنون شهر «سرت» و اطراف آن را به طور کامل اشغال کرده و قصد دارد مناطق نفت خیز «الهلال» و بنادر نفتی لیبی را اشغال کند.

دو هفته پیش داعش با حمله به میدان و بندر نفتی «بن جواد» آن را اشغال کرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین