دبیر تشکل همیاران انقلاب اسلامی : دشمن درصدد ایجاد تنش در فضای انتخابات است

دبیر تشکل همیاران انقلاب اسلامی : دشمن درصدد ایجاد  تنش در فضای انتخابات است

دبیر تشکل همیاران انقلاب اسلامی گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اتفاق بسیار مهمی است که دشمن در صدد تصرف فکری نسبت به آن برخواهد آمد تا بتواند موضع نفوذ را در کارهای خود عملی کند و افکار و اندیشه‌های خود را درون جامعه تزریق کند.
خبرگزاری تسنیم خوزستان : نزدیک شدن به انتخابات مهم مجلس دهم و هم چنین مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه فعالان و کنشگران سیاسی را به تکاپو انداخته تا هرچه بیشتر از این فضا برای معرفی خود به مخاطبان خود استفاده کنند.
مسلما نگاه تخصصی به این مساله می‌تواند زمینه تشکیل مجلسی متشکل از نمایندگانی شود که منافع کشور و نظام را بر دیگر منافع ارجحیت داده و در راستای رسیدن به آرمان‌های انقلاب گام بردارند.
جریان اصولگرایی نیز که از ماه‌ها پیش با فعالیت فراوان احزاب و شخصیت‌های ارشدش در حال طی مسیر وحدت و آمادگی برای ورود به عرصه سرنوشت ساز انتخابات است این روزها خبرهای خوشی را برای علاقمندان به انقلاب و نظام دارد.
در استان خوزستان نیز این تحرکات به جاهای خوبی رسیده و نوید یک همگرایی اصولی را در این انتخابات می‌دهد. به همین مناسبت برای آشنایی با دیدگاه‌های یکی از اضلاع مهم این اتحاد از مسعود حمیدی‌نژاد دبیر تشکل همیاران انقلاب اسلامی و از چهره‌های برجسته اصولگرا در استان خوزستان که سوابقی مانند مدیرکلی بازرسی استانداری خوزستان و معاونت فرهنگی مطبوعاتی ارشاد خوزستان را نیز بر عهده داشته است دعوت کردیم تا ضمن بازدید از دفتر تسنیم به سوالات خبرنگاران تسنیم خوزستان پاسخ دهد.
تسنیم : جناب آقای حمیدی نژاد ضمن خوشامدگویی و تشکر از قبول دعوت، لطفا در ابتدا در مقدمه‌ای بفرمایید دلیل حساسیت و اهمیت انتخابات پیش رو را در چه مواردی می‌دانید؟
حمیدی‌نژاد: در ابتدا تشکر و تقدیر می‌کنم از خبرگزاری تسنیم که همواره در امر روشنگری پیشرو بوده و هست و انصافا در عمر نسبتا کوتاه خود توانسته جایگاه بسیار موثری را در میان رسانه‌های کشور بیابد و در استان خوزستان نیز همین موضوع را شاهد هستیم.
در پاسخ به پرسش شما عرض می‌کنم که هرچه جلوتر می‌رویم حرکت بالنده اندیشه‌ها و ره‌‎نمودهای حضرت امام راحل(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری بیش از پیش نمایان می‌شود، بیداری اسلامی که امروز در جهان اسلام وجهان غرب شاهد آن هستیم نشأت گرفته از رهنمودهای امام خمینی(ره) است. حرکات خود جوش مردم منطقه نیز نشان از رسیدن آن‌ها به درک و فهمی است که سال‌ها قبل امام خمینی نسبت به آن آگاه بوده و توانستند ملت ایران را با همان اندیشه از رژیم طاغوت نجات دهند.
برای مثال در بحث دو نامه‌ای که از سوی مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکای جنوبی نگاشته شد، اخباری که رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر کردند نشان از استقبال بی‌نظیر جوانان اروپایی نسبت به دو نامه مقام معظم رهبری دارد؛ با مطالعه عمیق و دقیق این نامه توسط جوانان اروپایی طبیعی است که دشمنان اسلام برابر این حرکت بیداری اسلامی و روشن‌فکری ساکت نشوند و اقداماتی را نیز برای کاهش تاثیر آن انجام دهند.
تسنیم: این تحولات در منطقه و جهان اسلام به چه صورت ادامه داشته است؟
حمیدی‌نژاد: به دست گرفتن پرچم هدایت در لبنان به دست سیدحسن نصرالله، در آفریقا شیخ ابراهیم زکزاکی و نیز در بحرین و عربستان به دست روحانیون آگاه و بصیر و مبارزه آنان با اسلام ستیزی با هدف برقراری عدالت اسلامی به دلیل سرلوحه قرار دادن اندیشه‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است. قطعأ دشمنان با دیدن این صحنه‌ها و جنبش‌های مردمی سکوت نخواهند کرد و به تکاپو خواهند افتاد چرا که نفع آنان در دور بودن مردم از اسلام است.
در بعد جایگاه منطقه‌ای و جهانی ایران اسلامی نیز امروزه شاهدیم که همه معادلات آمریکا و دیگر کشورهای استکبار در سوریه به هم ریخته و نیز عربستان در یک نبرد فرسایشی با یمن به خاک ذلت کشیده شده است، با این همه در ایران اسلامی با توجه به روحیه انقلابی که در مردم به خوبی دیده می‌شود، می‌توان در آینده‌ای نزدیک با وجود نیروهای بالنده و جوانان ولایتمدار به جایگاهی بهتر و رفیع‌تر برسد.
تسنیم: فکر می‌کنید با تفاصیلی که اشاره کردید انتخابات‌های مهم اسفندماه ۹۴ چه تاثیری در این آرایش جهانی دارد؟
حمیدی‌نژاد: پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اتفاق بسیار مهمی است که دشمن در صدد تصرف فکری نسبت به آن برخواهد آمد تا بتواند موضوع نفوذ را در کارهای خود عملی کند و افکار و اندیشه‌های خود را درون جامعه تزریق کند، به همین دلیل است که رهبر انقلاب اسلامی در روزهای اخیر موضوع نفوذ را به صورت جدی مطرح کرده‌اند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه با شرکت حداکثری مردم در انتخابات در تقویت نظام همکاری کنیم، افزود: مقام معظم رهبری، فتنه ۸۸ را سنجشی برای ملت دانستند که رای ۴۰ میلیلونی صندوق‌های انتخاباتی ریاست جمهوری پایداری و پایبندی مردم را به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داد و در آخر سبب تلخ شدن کام فتنه‌گران و دشمنان شد.
با توجه به اجرای توافق هسته‌ای روزهای حساسی سپری می‌کنیم و امیدواریم که طرف مقابل نیز به تعهدات خود عمل کند. در کشور نیز انتظار می‌رود کمیته نظارت بر برجام نسبت به موضوعات اجرایی برجام به درستی رسیدگی کند.
تسنیم: به عنوان یکی از مسئولان تشکل‌های سیاسی استان اولویت‌های مهم اقتصادی کشور را چه می‌دانید؟
حمیدی‌نژاد: متأسفانه اقتصاد مقاومتی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری نه تنها در این دولت بلکه در دولت‌های پیشین نیز کمرنگ بوده و آن گونه که در خور بوده به آن پرداخته نشده است. ایران از نظر منابع قوی بوده و خوشبختانه کمبودی در کشور نداریم به همین دلیل اگر به مباحث اقتصادی و فراورده‌های نفتی توجه ویژه شود زمینه پیشرفت بیش از پیش فراهم می‌شود.
البته با وجود مشکلات و علی‌رغم تبلیغات دشمنان، مردم ایران همیشه پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند؛ مردم به پیمانی که با امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بسته‌اند پایبندند، ولی مدتی است که مردم در معیشت خود با مشکل مواجه شده‌اند که باید مسئولان نسبت به این موضوع سریعا فکر و اقدامات موثری انجام دهند.
دشمن به دنبال این است که از این مشکلات معیشتی و اقتصادی سوءاستفاده کند. مسئولان باید با توجه به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری قوانینی تصویب کنند که هیچ روزنه‌ای برای نفوذ دشمن وجود نداشته باشد.
تسنیم: با توجه به اینکه به زودی وارد رقابت‌های رسمی انتخاباتی می‌شویم، معمولا دشمنان برای ایجاد شکاف برنامه‌هایی دارند، از نظر شما مهمترین برنامه‌های دشمن در روزهای انتخاباتی چه خواهد بود؟ حمیدی‌نژاد: مهم‌ترین وسیله دشمنان انقلاب اسلامی در حال حاضر فضای مجازی و ماهواره‌ها است و با این ابزار است که درصدد استفاده از مهره‌‌‌‎ها با هدف جان دادن به افکار ناپسند خود در جامعه است.
مردم ایران نشان داده‌اند از بصیرت بسیار بالایی برخوردارند و فریب نقشه‌های دشمن را نخواهند خورد، مردم این حربه دشمنان که در بوق‌های تبلیغاتی خود پسوند یک جمله راست صدها جمله دروغ را عنوان می‌کنند تا افراد ساده‌لوح با توجه به آن یک جمله راست همه دروغ‌های دشمن را پذیرفته و طعمه فریب دشمن می‌شوند.
یکی از نقشه‌های دشمن وارد کردن تنش به فضای انتخابات است تا بتواند از این فرصت سوء استفاده کرده و چهره‌های انقلابی و دلسوز را تخریب کند و فرصت انتخاب صحیح را از مردم بگیرد.
مردم ایران دارای بصیرت بالایی هستند و امیدواریم همانند سال‌های گذشته و بدون توجه به مباحث قومیتی و شناخت دقیق و اصولی کاندیدا با حضور پرشور و گسترده بار دیگر حماسه‌ای جهت پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بزنند.
تسنیم: برنامه‌های اصلی همیاران انقلاب اسلامی در این ایام و در آستانه انتخابات مهم اسفندماه چیست؟
حمیدی‌نژاد: در این تشکل در سراسر کشور و استان خوزستان برنامه‌های فرهنگی و مباحث اندیشه‌ای در رأس کار قرار گرفته است. نزدیک شدن به انتخابات سبب شناسایی ۱۸قشر مردمی برای برنامه ریزی و تلاش برای رفع مشکلات استان شد.
دبیر تشکل همیاران انقلاب اسلامی با اشاره به برخی از مشکلات استان بیان کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات خوزستان ناشی از بر سرکار بودن مدیران غیر بومی است چرا که شناسایی ریشه‌ای مشکلات توسط یک مدیر غیر بومی نسبت به مدیر بومی زمان بسیاری را از دست خواهد داد.
مشکل دیگر نیز  وجود نیروهای کاری غیر بومی است، برخی می‌خواهند با افروختن آتش مسائل قومی در استان از فرصت سیاسی بدست آمده سوءاستفاده کنند اما مردم خوزستان با قومیت‌های مختلف سال‌های بسیاری است که در کنار یکدیگر زندگی توأم با رضایت و مسالمت آمیزی دارند.
برای مثال در مساله پرونده کرسنت و قراردادهای جدید نفتی، بر اساس نشست‌های که با کارشناسان نفتی انجام شد محاسن و معایب این قرادادها بررسی و به عنوان پیشنهاد و نقد منصفانه به دولت ارئه خواهد شد.
تسنیم: به عنوان یکی از اعضای اصلی، گوشه‌ای از برنامه‌های اصلی جبهه اصولگرایی استان خوزستان را هم تا اندازه‌ای که کار پیشرفت داشته برای ما توضیح دهید.
حمیدی‌نژاد: بحمدا… دلسوزان جبهه اصولگرایی پای کار هستند و با توجه به نشست‌هایی که ایتلاف بزرگ اصولگرایان ایران در تهران صورت برگزار کرده‌اند در آینده نزدیک لیست واحد و حساب شده‌ای به مردم ولایت مدار ایران اسلامی معرفی خواهد شد.
هدف اصولگرایان حمایت از لیست‌های مدنظر خود فعالان شهرستان‌ها بوده است نه دخالت و تصمیم گیری های ازبالا؛ همچنین لیست‌های پیشنهادی جریان اصولگرایی در خوزستان نزدیک به ۷۰درصد نهایی شده‌اند.
ان شاا… به زودی آن ۳۰درصد نیز تکمیل خواهد شد و خبر آن را از طریق رسانه‌های ارزشی و ولایی به گوش مردم عزیز خواهیم رساند. ما به دنبال اشخاصی هستیم که علاوه بر ولایت‌مدار بودن، بازوی محکمی برای نظام و مقام معظم رهبری باشند و در همین راستا به مردم ایران اسلامی خدمت صادقانه ارایه دهند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین