چچنی‌ها در انتظار ستاره جوان ایرانی

چچنی‌ها در انتظار ستاره جوان ایرانی

میلاد محمدی در یک قدمی پیوستن به تیم روسی است تا نامش به جمع لژیونرهای فوتبال ایران اضافه شود.


یکی از دوقلوهای راه آهن با بازی های خوبی که در این تیم و همچنین تیم ملی ایران انجام داد مورد توجه تیمی روسی قرار گرفت تا پروسه انتقال او از چند ماه پیش استارت بخورد. در حالی که باشگاه های روسی در سال های گذشته توجه خاصی به استعدادهای فوتبال ایران نشان دادند این بار باشگاه ترک گروژنی خواستار جذب یکی از این جوانان شد و بلافاصله با باشگاه راه آهن برای دراختیار گرفتن یکی از برادران تاچیبانا به توافق رسید . به همین بهانه نگاهی انداختیم به تیم آینده میلاد محمدی در لیگ روسیه.

نماینده چچن در لیگ روسیه

باشگاه در سال ۱۹۴۶ با نام دینامو تاسیس شد اما در سال ۱۹۴۸ به نفتیانیک تغییر نام داد گرچه این اسم هم زیاد دوام نیاورد و در سال ۱۹۵۸ به ترک تبدیل شد. باشگاهی در ایالت چچن روسیه که در سال ۱۹۹۰ به دلیل جنگ های داخلی منحل شد و تا سال ۲۰۰۷ به صورت غیر حرفه ای در استان همسایه پیاتیگورسک فعالیت اندکی داشت. در سال ۲۰۰۸ اتحادیه فوتبال روسیه با رایزنی های گسترده سرانجام موافقت کرد که گروژنی حق میزبانی در چچن را داشته باشد تا این تیم با سرمایه گذاری مناسب به یکی از قدرت های برتر روسیه تبدیل شود.

سابقه حضور در جام یوفا

ترک گروژنی بازگشت خود به سطح اول فوتبال روسیه را در سال ۲۰۰۴  جشن گرفت که در فینال دسته اول توانست سامارا را از پیش رو بردارد. در همان سال به تشویق اتحادیه فوتبال روسیه نماینده این کشور در جام یوفا شدند اما در جدالی حساس در پلی آف به لخ پوزنام لهستان باختند و سال بعد دوباره به دسته اول سقوط کردند تا این که بار دیگر در سال ۲۰۰۷ به لیگ برتر روسیه بازگشته و این بار با مالکی ثروتمند و با نفوذ تا در همان سال یک مربی مشهور هدایت شان را برعهده بگیرد.در همان سال سه بازیکن ملی پوش رومانیایی پیراهن این تیم را بر تن کرده و رکورد نقل و انتقالات را در باشگاه چچنی شکستند و مالک باشگاه هم ورزشگاه تازه تاسیس و ۳۵ هزار نفره ای برای طرفدارانش ساخت.

با رود گولیت مشهور شدند

در ژانویه ۲۰۱۱ مالک باشگاه پای رود گولیت چهره افسانه ای فوتبال هلند را به چچن بازکرد و هدایت ترک گروژنی را به او سپرد تا همین تصمیم تمام نگاه ها را به این تیم معطوف کند.البته حضور گولیت در چچن زیاد دوام نیاورد چون نتایج ضعیف این مربی باعث شد تا مالک باشگاه بعد از شکست ۲-۰ برابر زنیت در ژوئن ۲۰۱۱ مربی هلندی اش را با غرامتی سنگین اخراج کند و بار دیگر از مربیان روس روی نیمکت بهره ببرد.

سرمربی تاجیک

در این فصل از رقابت های لیگ برتر روسیه ترک گروژنی در جایگاه هفتم قرار گرفت و در نیم فصل نخست نتایج جالب توجهی کسب کرد. نکته جالب این که هدایت تیم را یک مربی تاجیکستانی برعهده دارد و با نتایج کسب کرده از محبوبیت خاصی نیز بین طرفداران برخوردار شده است.رشید رحیم اف ۵۱ ساله که متولد شهر دوشنبه است بعد از سابقه درخشان در دوران فوتبال و مربیگری روی نیمکت ترک گروژنی نشست و امیدوار است بتواند سهمیه یورو لیگ را برای چچنی ها به دست بیاورد.

میلاد چهاردهمین خارجی

میلاد محمدی با پیوستن به ترک گروژنی چهاردهمین بازیکن خارجی تیم قلمداد می شود. این تیم در حال حاضر بازیکنانی از برزیل، لهستان، استرالیا، گرجستان، اروگوئه، سنگال و رومانی در اختیار دارد تا تیمی بین المللی قلمداد شود.نکته جالب این که سایت های منتسب به باشگاه روسی خرید ایرانی را یک مدافع چپ کلاسیک و جوان معرفی کرده اند که برای بازی کردن در تریکب ثابت باید با رقبایی از برزیل بجنگد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین