جروزالم‌پست: جاسوسی آمریکا و انگلیس از اسرائیل امری عادی است

جروزالم‌پست: جاسوسی آمریکا و انگلیس از اسرائیل امری عادی است
یک روزنامه اسرائیلی، جاسوسی آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی را امری عادی و کم اهمیت جلوه داد.

خبرگزاری فارس: جاسوسی آمریکا و انگلیس از اسرائیل امری عادی است

روزنامه «جروزالم‌پست» در گزارشی با اشاره به جاسوسی آمریکا و انگلیس از اسرائیل نوشت، بخش نظامی این رژیم، چنین مسئله‌ای را افشاگری دراماتیک و تعجب‌آور تلقی نمی‌کند.

در این گزارش آمده، جمع‌آوری اطلاعات از سوی آمریکا و انگلیس عملیات نظامی اسرائیل را به خطر نینداخته‌ است. در اسرائیل، این باور وجود دارد که آژانس‌های جاسوسی خارجی که در خاورمیانه فعال هستند، فعالیت‌های نظامی اسرائیل را زیر نظر دارند. در عین حال، منطقی است فعالیت‌های سایر کشورهایی که به منطقه نیرو اعزام کرده‌اند، نیز توسط اسرائیل ردگیری شود.

«جروزالم‌پست» نوشت، جاسوسی آمریکا و انگلیس به معنای نقض اسرار نظامی محرمانه اسرائیل نیست. اما این اقدام نشان‌دهنده مشکلات نظامیان در فرار از چشمان کنجکاو کشورهای قدرتمند است. جوامع جاسوسی آمریکا و کشورهای غربی، هر چند دوست و متحد به شمار می‌آیند، اما مایلند بدانند نیروی هوایی اسرائیل در هر لحظه چه کاری می‌خواهد انجام دهد. این به نیروهای نظامی مربوط می‌شود که اطمینان حاصل کند عملیات نظامی اسرائیل دور از چشم سایرین انجام می‌شود.

دو روز قبل چند نشریه با استناد به اسناد تازه افشا شده ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، نوشتند که آمریکا و انگلستان از سال ۱۹۹۸ به شبکه نیروی هوایی اسرائیل نفوذ کرده و فعالیت هواپیماها و پهپادهای اسرائیلی را تحت نظر دارند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین