معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد؛ مجوز تاسیس اولین داروخانه در چوئبده صادر شد

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد؛ مجوز تاسیس اولین داروخانه در چوئبده صادر شد
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی مرکز پاسخگویی سلامت ۱۴۹۰ در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی مرکز پاسخگویی سلامت 1490 در آبادان/ مجوز تاسیس اولین داروخانه در چوئبده صادر شد

مرتضی جعفری اظهار داشت: این سامانه به منظور اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم و کادر درمان در خصوص مصرف صحیح دارو، تداخل دارو و مواد غذایی، مصرف دارو در دوران بارداری و شیر دهی، عوارض جانبی دارو، سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی، مسمومیت با دارو، سموم، مواد شیمیایی، گیاهان سمی، گزیدگی و گازهای سمی و تهیه داروهای کمیاب راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی این معاونت در ساعات اداری در این زمینه پاسخگو است، افزود: سوالات شهروندان در ساعات غیر اداری توسط پیغام‌‎گیر دریافت و سپس توسط کارشناس مربوط بررسی و در اسرع وقت پاسخ داده می‌شود.

وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی در خصوص تهیه داروهای کمیاب از نزدیکترین داروخانه محل سکونت بیمار که داروی وی موجود است نیز از دیگر خدمات ارائه شده توسط مرکز پاسخگوی سلامت ۱۴۹۰ است.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان تصریح کرد: مرکز اطلاع‌رسانی دارو و سموم ۱۴۹۰ با همکاری مرکز «آمار و فناوری اطلاعات» دانشگاه علوم پزشکی آبادان نصب و راه‌اندازی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان کمیسیون ماده ۲۰ داروخانه‌های این دانشکده را صبح امروز برگزار کرد.

جعفری ادامه داد: در این جلسه با صدور مجوز تاسیس یک باب داروخانه در شهر چوئبده موافقت به عمل آمد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین