دکتر ناصر سودانی : ستدهای بانکی موجود مبتنی بر رباخواری است!

دكتر ناصر سوداني : ستدهای بانکی موجود  مبتنی بر رباخواری است!

* رباخواری جنگ با خدا و باعث شکست در تمام امور است!

ناصر سودانی گفت: از مدیران استان خوزستان انتظار می رود که بانک ها را متقاعد یا وادار کنند که تعامل بیشتری با تولیدکنندگان داشته باشند.
به گزارش اهواز نوین، ناصر سودانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش بانک ها در تقویت رکود اقتصادی کشور، ضمن انتقاد از سیستم بانکی کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه داد و ستدهای بانکی مبتنی بر رباخواری است؛ عناوینی مانند مضاربه نمی تواند ماهیت عمل ربا را پنهان کند. با وجود آن که رباخواری جنگ باخدا و باعث شکست در تمام امور است اما بانک های کشور هم چنان بر ادامه این روند اصرار دارند.
وی با اشاره به این که نظام اقتصادی و بانکی کشور باید متحول شد، یادآور شد: پول نباید منجر به افزایش پول شود بلکه پول باید باعث تولید،فرصت شغلی، تحرک علمی و عمران و سازندگی جامعه شود. بانک ها بهترین مناطق را تصاحب و اقدام به ساخت و ساز می کنند و در عوض تولیدکنندگان بدهکار و سر از زندان در می آورند.
سودانی درخصوص فاکتور سازی بانک ها نیز عنوان کرد: بانک ها برای پرداخت تسهیلات فاکتور مطالبه می کنند و در شرایطی موضوع تسهیلات را تغییر و اقدام به فاکتور سازی می کنند، رییس جمهور نسبت به بانک ها تسامح می کند اما باید بداند که اقدامات این چنینی نتیجه ای جز فقر فقرا و ثروت اندوزی ثروتمندان ندارد.
وی افزود: در مجلس مصوبه ای برای پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی در جهت افزایش تولید کشور وجود دارد اما پس از هدایت این تسهیلات به بانک ها تولید کنندگان در می یابند که یا باید از این تسهیلات بگذرند یا با بانک ها به صورت دیگری داد و ستد کنند و این یک بیماری مزمن در اقتصاد کشور است به عبارت دیگر بانک ها باید دستگیری کنند نه مچ گیری.
وی خطاب به مسوولان استانی تاکید کرد: مدیران برخی استان ها به خوبی این مشکل را مرتفع کرده اند و از مدیران استان خوزستان نیز انتظار می رود که بانک ها را متقاعد یا وادار کنند که تعامل بیشتری با تولیدکنندگان داشته باشند.
صرف درد و دل کردن مسوول با بانک ها مشکلی را حل نمی کند بلکه باید جدی و پویاتر اقدام شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین