آخوندی: برای خروج کشور از رکود اقتصادی ۶ ماه فرصت داریم

آخوندی: برای خروج کشور از رکود اقتصادی 6 ماه فرصت داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای خروج کشور از رکود اقتصادی ۶ ماه فرصت داریم تا بتوانیم بخشهای مختلف اقتصادی کشور را فعال کنیم.
عباس آخوندی روز سه شنبه در چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی، افزود: با توجه به برنامه اقدام مشترک ژنو فضا برای انجام فعالیت های اقتصادی در کشور فراهم شده است.
وزیر راه و شهرسازی بر برنامه ریزی مناسب برای خروج از رکود اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: در این برنامه ریزی باید حوزه های مختلف اقتصادی از جمله مسکن و حمل و نقل مورد توجه قرار گیرند تا از شرایط رکود فعلی خارج شوند.
آخوندی گفت: در حوزه حمل و نقل نیازمند نوسازی ناوگان هستیم زیرا هم اکنون ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی کشور به بخش حمل و نقل تعلق دارد.
وی از تمام بخش های خصوصی و دولتی خواست برای خروج اقتصاد ملی از رکود با هم تعامل داشته باشند تا شاهد رونق فعالیت اقتصادی در بخش های مختلف باشیم.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: هم اکنون برای نوسازی ناوگان کشور نیازمند هزاران میلیارد تومان منابع مالی هستیم، هرچند می توانیم این منابع را از داخل و خارج تامین کنیم.
آخوندی ادامه داد: منابع مورد نیاز می تواند از فاینانس، بازار سرمایه، انواع صندوق های مالی و منابع بانکی تامین شود تا بتوانیم اقتصاد ایران از رکود خارج کنیم.
وی گفت: کشور هم اکنون نیازمند ۳ هزار واگن مسافربری و ۲۰ هزار واگن باری است و بخش خصوصی می تواند در این حوزه با تامین منابع مالی فعالیت خود را افزایش دهد.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ناوگان جاده ای کشور هم اکنون فرسوده شده و حوزه صنعت کشور با ارایه برنامه ریزی مناسب باید نسبت به نوسازی ناوگان اقدام کند.
وزیر راه و شهرسازی از نبود بنگاه های بزرگ حمل و نقل انتقاد کرد و گفت: نبود این بنگاه ها در صنعت حمل و نقل سبب شده ضریب بهره وری در این حوزه کاهش یابد.
وی بر ضرورت راه اندازی بنادر خشک تاکید کرد و گفت: با توسعه بنادر خشک در کشور می توان شاهد توسعه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای در کشور بود.
گفتنی است، چهارمین کنفرانس صنعت احداث و انرژی با رویکرد ظرفیت سازی، ایجاد توانمندی و ماندگاری شرکت ها و سازمانهای پروژه محور روز دوشنبه در تهران آغاز به کار کرد.
هدف از تشکیل این کنفرانس که با حضور کارشناسان و متخصصان پروژه های مختلف عمرانی در حال برگزاری است، استفاده از روشهای نوین تامین منابع مالی در پروژه های صنعت احداث و انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی است.
ارایه راهکارهای مناسب برای دولت در جهت ایجاد بسترهای لازم به منظور توانمندسازی و ماندگار کردن شرکت ها در راستای توسعه مهندسی کشور و توجیه و تشویق شرکتهای پروژه محور به بازنگری در ساختارهای درونی به منطور ایحاد بهبود مستمر عملکرد و پی ریزی زمینه ماندگاری در صنعت احداث کشور از دیگر اهداف تشکیل این کنفرانس است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین