مهران میری: هسته فیلم‌نامه «برداشت دوم از قضیه اول» محور صداقت است

مهران میری: هسته فیلم‌نامه «برداشت دوم از قضیه اول» محور صداقت است
بازیگر فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» گفت: از اینکه این فیلم در سی و چهارمین جشنوراه فیلم فجر پذیرفته شده، خوشحال هستیم و امیدواریم که مورد حمایت مخاطبان قرار بگیریم.

خبرگزاری فارس: هسته فیلم‌نامه «برداشت دوم از قضیه اول» محور صداقت است

مهران میری بازیگر فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» گفت: اگر بخواهم به جزئیات ساخت این فیلم اشاره کنم، باید بیان کنم پویان باقرزاده از دوستان صمیمی من بود و یک سالی هم بود که پیرامون این فیلم، طرحی را در دست انجام داشت. پیرامون ساخت این فیلم جلساتی را با هم برگزار کردیم و یک گروه ۶ نفره هسته‌ اصلی ساختن این فیلم را تشکیل داد. در حقیقت از یک سال گذشته تمرین‌های خود را برای ساخت این فیلم آغاز کردیم و کار در این گروه برای ما بازیگران بسیار راحت بود، زیرا همه اعضای گروه با هم دوست بودند و به مدت ۴ سال بود در کارهای تئاتری با هم همکار بودیم.

وی ادامه داد: روحیه جمعی که در بازیگران این فیلم وجود داشت، شکل یک خانواده را به این گروه داده بود که کار کردن در این گروه را راحت و لذت‌بخش کرده بود. از ابتدای این پروژه مدیومی که قرار بود کار در قالب آن نمایش داده شود را مدنظر نداشتیم و در حقیقت به دنبال این موضوع بودیم که مطالب و داشته‌های درونی خود را به‌طور صادقانه و در قالب یک تمرین در کنار هم بیان کنیم.

بازیگر فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» ادامه داد: بعد از گذشته چند ماه از تمرین، تصمیم گرفتیم تا دوربین را هم وارد جمع خود کرده و از صحبت‌های خود فیلم بسازیم. در حقیقت هسته فیلم‌نامه برداشت دوم از قضیه اول بر محور صداقت استوار بود و دوری از پنهان‌کاری را نیز به‌عنوان یک هشدار به مخاطبان گوشزد می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته جالبی که پیرامون این فیلم باید بیان کنم این است که از ابتدای این پروسه فیلمنامه در اختیار نداشتیم و شکل‌گیری این فیلم صرفاً از یک ایده تک‌خطی که از سوی کارگردان به ما اعلام شده بود، شکل گرفت. اما به‌مرور زمان به این ایده متن اضافه شد و بازیگران این فیلم با دیالوگ‌های خود به این متن شاخ و برگ دادند و بعد از ۶ ماه، فیلمنامه کامل «برداشت دوم از قضیه اول» شکل گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: از اینکه این فیلم در جشنواره فیلم فجر و بخش هنر و تجربه قبول شد، بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم که این فیلم در میان مخاطبان بازخوردها بسیار خوبی داشته باشد و از آن حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین