ولایتی: توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در ثبات منطقه تاثیرگذار است

ولایتی: توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در ثبات منطقه تاثیرگذار است

علی‌اکبر ولایتی در ادامه دیدارهایش با مقامات عالی روسیه با پاتروشکف، دبیر شورای عالی امنیت این کشور دیدار و درباره موضوعات سیاسی و امنیتی و همکاری‌های منطقه‌یی بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

در ابتدای این دیدار که با حضور مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه صورت گرفت، دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه ضمن خوش‌آمدگویی گفت: ایران و روسیه دیدگاه‌های مشترک به ویژه در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی در منطقه دارند و گسترش همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها میان دو طرف می‌تواند به ثبات و صلح منطقه‌یی کمک کند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی میان دو کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد که باید گام‌های جدی و عملیاتی برای فعال‌سازی آنان برداشته شود و از فضای جدید پس از لغو تحریم‌ها باید بهترین بهره‌برداری را به عمل آورد و روسیه در این زمینه آمادگی لازم و کامل را دارد.

ولایتی هم با اشاره به موارد مطرح شده از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه گفت: ایران و روسیه روابط بلند مدت استراتژیک و برگشت ناپذیری را در صحنه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌یی و چند جانبه دارند و مقامات عالی دو طرف اهتمام لازم را در این زمینه دارند و وارد مرحله بی‌نظیری از توسعه روابط را برنامه‌ریزی و تجربه می‌کنند.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: وضعیت نامطلوبی در منطقه وجود دارد و تروریسم و جریانات افراطی با دخالت و حمایت قدرت‌های فرامنطقه‌یی و برخی کشورهای منطقه ثبات و امنیت را برهم زده‌اند و ایران و روسیه در همکاری‌های خود عزم جدی برای مبارزه با این جریانات را دنبال می‌کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تاکید کرد: ایران به عنوان کشوری مستقل مواضع اصولی خود را درباره منطقه به صراحت بیان کرده و گام‌های عملی در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری و تامین صلح و ثبات برداشته است.

در ادامه این جلسه پیرامون برخی از موضوعات و علاقه‌مندی‌های مشترک دو طرف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین