برای آباد شدن دیگراستان‌ها و مناطق کشور ؛ خوزستان را نابود نکنید!

برای آباد شدن دیگراستان‌ها و مناطق کشور ؛ خوزستان را نابود نكنيد!

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مهم‌ترین عاملی که باعث کمبود آب و خشکسالی در استان خوزستان شده است، انحراف آب و انتقال آن به مناطق دیگر است.
آیت‌ا… محسن حیدری در همایش روز جهانی تالاب‌ها که در تالار قصر ایذه برگزار شد با بیان اینکه خشک شدن خوزستان و کم آبی آن دلایل مختلفی را دارد اظهار کرد: مهم‌ترین عاملی که باعث کمبود آب و خشکسالی در استان خوزستان شده است، انحراف آب و انتقال آن به مناطق دیگر است.
وی با اشاره به کشت تابستانه محصولات کشوری از جمله برنج در سطح زمین‌های کشاورزی استان اصفهان، افزود: با این که خوزستان برای مصارف شرب دچار مشکل کم آبی است و در کنار آن دام‌پروری و کشاورزی نیز نیاز شدید به آب دارد، در استان‌های دیگر از این آب برای پرورش ماهی استفاده شد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسوولان نباید بگذارند برای آباد شدن دیگر استان‌ها و مناطق کشور استان خوزستان رو به نابودی برود، خاطرنشان کرد: این موضوع را در حضور مسوولان کشوری و شورای امنیت ملی نیز مطرح کردیم و پیگیری‌های لازم جهت رسیدگی صورت گرفت. حیدری با بیان اینکه سایر اقوام ساکن در خوزستان باید بر ای نجات خوزستان تلاش کنند، گفت: تمام مردم از جمله نخبگان علمی، فرهنگی، مردمی و جامعه رسانه باید برای رفع این مشکل در استان دست به‌کار شوند و از کم آبی خوزستان در کشور سخن بگویند، زیرا خوزستان به‌عنوان اصلی‌ترین قطب کشور بوده و ایجاد مشکل برای این استان سایر کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: بسیاری از داشته‌های تالابی استان خوزستان بدون استفاده به‌حال خود رها شده و این در حالی است که این استان ۴۰ درصد از تالاب‌های کشور را در خود جای داده و از این رو مسوولیت والایی به ما محول شده است. حیدری با بیان اینکه وجود این تالاب‌ها در خوزستان فرصت‌های فراوانی را برای مردم جهت بهره‌برداری فراهم خواهد کرد، تصریح کرد: به این تالاب آسیب‌های جدی و زیادی وارد شده است و نباید در مقابل این مشکل بزرگ به سادگی بگذریم زیرا این موضوع با حیات استان خوزستان رابطه دارد.
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نباید با ندانم کاری حیات استان را با مشکل مواجه کنیم، گفت: ایجاد مشکل برای تالاب‌ها و خشکاندن آنها جزو گناهان کبیره و شرعی به‌حساب می آید و باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.
حیدری با اشاره به حفاری‌های نفتی صورت گرفته در تالاب هورالعظیم تصریح کرد: شرکت‌های نفتی با کار کردن و استخراج در این تالاب حیات آن‌ را با خطرات زیادی مواجه کرده‌اند و این در حالی است که نیروهایی استخدامی آنها از افراد غیربومی است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین