شکایت نویسنده کتاب «پل جاسوس‌ها» از سازندگان فیلم جدید «اسپیلبرگ»

شکایت نویسنده کتاب «پل جاسوس‌ها» از سازندگان فیلم جدید «اسپیلبرگ»

نویسنده بریتانیایی کتاب «پل جاسوس‌ها» که فیلم جدید «استیون اسپیلبرگ» تحت همین عنوان براساس آن ساخته شده است، از سازندگان این فیلم شکایت کرد.

خبرگزاری فارس: شکایت نویسنده کتاب «پل جاسوس‌ها» از سازندگان فیلم جدید «اسپیلبرگ»

«جیلز وایتل»، خبرنگار سابق مسکو تایمز و نویسنده بریتانیایی کتاب «پل جاسوس‌ها» که فیلم جدید «استیون اسپیلبرگ» تحت همین عنوان براساس آن ساخته شده است، با این ادعا که سازندگان فیلم بدون اجازه او، از عنوان «پل جاسوس‌ها» برای نامگذاری فیلم استفاده کرده‌اند، از کمپانی سازنده فیلم شکایت کرد.

«وایتل» در دادگاهی عالی که لندن برگزار شده است، از کمپانی‌های «دریم ورکز» و «فوکس قرن بیستم» شکایت کرده است.

فیلم سینمایی «پل جاسوس‌ها» با بازی «تام هنکس» و «مارک ریلنس»، اولین فیلم «استیون اسپیلبرگ» طی سه سال گذشته است که توانسته در ۶ بخش از مجموع جوایز اسکار ازحمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه اصلی یا غیراقتباسی کاندیدا شود.

«پل جاسوس‌ها» براساس داستان زندگی واقعی «جیمز داناوان» ساخته شده است. داستان در بروکلین نیویورک شروع می‌شود. دههٔ ۱۹۵۰ است و مقامات آمریکایی رودلف ایبل (مارک رایلنس) را که مظنون به جاسوسی برای شوروی است، دستگیر کرده‌اند. دولت که می‌خواهد این فرد از بهترین وکیل برخوردار باشد، از جیمز دوناوان (تام هنکس) می‌خواهد تا از ایبل دفاع کند. گرچه دوناوان در ابتدا تمایلی به انجام این کار ندارد اما بعد از ملاقات با موکل احتمالی‌اش به این کار دلگرم می‌شود. هرچند دفاع دوناوان منجر به برائت ایبل نمی‌شود، اما او را از حکم اعدام می‌رهاند. با این حال، دفاع پر سر و صدای او از یک مجرم ضد آمریکایی موجب نفرت هموطنان دوناوان از وی می‌شود.

بنا بر این گزارش، مراسم اهدای جوایز اسکار، ۲۸ فوریه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین