جلوی بی عدالتی ها را بگیرید ؛ ۲ درصد درآمد نفت به نام استان های نفتخیز به کام همه!

جلوي بي عدالتي ها را بگيريد ؛ 2  درصد درآمد نفت به نام  استان های نفتخیز به کام همه!

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: باید مصوبه اختصاص دو درصد از درآمد مناطق نفت خیز تنها به این مناطق اختصاص داده شود و اینکه به نام مناطق نفت خیز و به کام همه باشد، عادلانه نیست.
امید حاجتی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که  ۲۱ بهمن در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت شورای برنامه ریزی اظهار کرد: جلسات شورای برنامه ریزی استان از مهمترین مجموعه های توسعه استان است و هیچ جلسه ای مهم تر از آن در استان وجود ندارد. وی افزود: این شورا متأسفانه تا حدودی از نظم خارج شده و برخی اعضا بی نظمی هایی در حضور در جلسات دارند و غیبت های تعدادی نیز افزایش یافته است.
حاجتی تصریح کرد: با این برنامه ریزی هاست که عملکرد استان در دوران تحریم، از میانگین کشوری بهتر بوده است و این نگرانی وجود دارد که این برنامه ریزی ها تضعیف شود.  وی با اشاره به انتشار آماری از رتبه آخر استان در رشد اعتبارات عنوان کرد: آن چیزی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده تنها یکی از جداول اعتباراتی است که متعلق به متوسط رشد است و استان جایگاه آخر را دارد.
حاجتی بیان کرد: پیگیری ها و اقداماتی در حال انجام است تا این وضعیت اصلاح شود اما در جداول مختلف دیگر وضعیت استان بسیار خوب است. به طور مثال در جدول ۹ که تعداد محدودی از استان ها در آن قرار دارد، اعتبارات خوزستان بیشتر از سایر استان ها است.
وی با اشاره به مصوبه اختصاص دو درصد از درآمد نفت به مناطق نفت خیز گفت: معنایی ندارد که دو درصد حاصل از درآمد نفت برای مناطق نفت خیز باشد اما در توزیع، به تمام مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص داده شود.
حاجتی تصریح کرد: باید این دو درصد تنها به مناطق نفت خیز اختصاص داده شود زیرا تنها این مناطق هستند که زیرساخت های آنها از بین می رود و آلودگی های نفتی را متحمل می شوند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به پروژه های استان عنوان کرد: در استان دو هزار و ۴۰۰ پروژه فعال داریم و وارث رقم قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام که اتمام همه بسیار هزینه بر است نیز هستیم. وی اظهار کرد: متوسط زمان اجرای پروژه های استان با تمام اقدامات انجام شده، هنوز بالا است که به طور میانگین چهار سال است و قدیمی ترین پروژه مربوط به بخش راه و شهرسازی است که مربوط به سال ۶۸ می باشد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین