مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان خبر داد؛ فعالیت ۴ کتابخانه سیار شهری و روستایی در اهواز

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان خبر داد؛ فعالیت 4 کتابخانه سیار شهری و روستایی در اهواز
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: در حال حاضر سه کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه سیار شهری در شهرستان اهواز فعال هستند.

خبرگزاری فارس: فعالیت 4 کتابخانه سیار شهری و روستایی در اهواز

غلام‌رضا شنبدی با اشاره به ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان اظهار کرد: مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی کانون استان خوزستان در روستاهای اطراف شهرستان اهواز که کتابخانه کودک و نوجوان وجود ندارد به دانش‌آموزان خدمت‌رسانی فرهنگی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: یک کتابخانه سیار شهری نیز مناطق حاشیه اهواز را که فاقد مرکز فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان هستند را پوشش می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان این‌که کتابخانه‌های سیار کانون در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به استقبال بچه‌ها می‌روند خاطرنشان کرد: مربیان کتابخانه‌های سیار کانون در شرایط بسیار سخت حتی در هوای گرم تابستان نیز کتاب‌ها را به دست کودکان و نوجوانان می‌رسانند.

شنبدی با اشاره به این‌که کتابخانه سیار روستایی شمار یک اهواز با دارا بودن ۳ هزار و ۶۲۵ جلد کتاب در حال حاضر ۴۵۲ عضو دختر و پسر دارد گفت: این کتابخانه سیار روستایی روستاهای مگطوع، خبینه سفلی دو، ملیحان، مظفریه، کریشان دو و بیوض یک را زیر پوشش دارد.

وی شهرام عیدی‌اصل‌شوشتری را دیگر مربی مسئول کانون در کتابخانه سیار روستایی شماره دو اهواز معرفی کرد که با یک هزار و ۷۱۳ جلد کتاب به ۴۶۹ دانش‌آموز در روستاهای سدین یک و دو، بیت فارس، جسانیه کوچک و بزرگ، افشاری و نبی اکرم (ص) خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان همچنین اضافه کرد: سومین کتابخانه سیار روستایی کانون اهواز هم‌زمان با دهه مبارک فجر کار خود را آغاز کرده است و در حال حاضر به مناطق روستایی مسیر اهواز – امیدیه خدمت‌رسانی می‌کند.

شنبدی یادآور شد: تنها کتابخانه سیار شهری شهرستان اهواز که هم‌زمان با هفته دولت در سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است و در حال حاضر با ۲ هزار و ۳۰۳ جلد کتاب، ۴۰۵ عضو کودک و نوجوان دارد و مناطق حاشیه شهرستان اهواز را پوشش می‌دهد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین