مریل استریپ: بازیگران زن پس از ۴۰ سالگی مجبورند در نقش جادوگر و عجوزه‌ بازی کنند

مریل استریپ: بازیگران زن پس از ۴۰ سالگی مجبورند در نقش جادوگر و عجوزه‌ بازی کنند

«مریل استریپ»، بازیگر آمریکایی در انتقاد از تبعض جنسیتی و نژادی موجود در سینمای هالیوود گفت: این مشکلات هالیوود ریشه در ساختار مدیریتی استودیوها دارد. بازیگران زن هالیوود پس از ۴۰ سالگی مجبورند در نقش جادوگر و عجوزه بازی کنند.

خبرگزاری فارس: مریل استریپ: نژادپرستی هالیوود ریشه در سیستم مدیریتی استودیوها دارد/بازیگران زن پس از ۴۰ سالگی مجبورند در نقش جادوگر و عجوزه‌ بازی کنند

«مریل استریپ»، بازیگر هالیوودی که امسال ریاست هیأت داوران شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را نیز به عهده دارد، در حاشیه این جشنواره ضمن انتقاد از تبعیض جنسیتی‌ و نژادی موجود در سینمای هالیوود گفت: رؤسای مرد سفید پوست استودیوهای هالیوود مانع اصلی حل مشکلات تبعیض جنسیتی و نژادی موجود در هالیوود هستند.

استریپ افزود: رسیدن به تنوع نژادی و جنسیتی در سینما بستگی به آرایش نیروی انسانی موجود در استودیوها دارد. مردان میانسال باید از سیستم اداره و کنترل استودیوها کنار بروند. این مشکلات حل نخواهد شد مگر تعداد مردان و سفیدپوستانی که در استودیوها مشغول به کارند، تعدادشان کاهش یابد.

این بازیگر هالیوودی ۶۶ ساله برنده سه جایزه اسکار درباره بیش از ۴ دهه فعالیت در سینمای هالیوود و تجربه نزدیک وی از  نژادپرستی و تبعیض جنسیتی در این سینما نیز گفت: در صنعت سینمای ما که همه چیز به تصمیم یک عده قلیل بستگی دارد، تنها تعداد خاصی از فیلم‌ها ساخته می‌شوند و مسلم است که مردان ۵۰ ساله سفید پوست (رؤسای استودیوها)  علاقمندند که فیلم‌ها داستان مادران و مادربزرگ‌هایشان و کارهایی که می‌کرده‌اند را روایت کند.

وی افزود: من طی این سال‌ها در نقش‌های بسیار متقاوتی از فرهنگ‌های متفاوت ظاهر شده‌ام.  حقیقتا خودم از اینکه تا این سن توانسته در هالیوود دوام بیاورم تعجب می‌کنم، انتظار داشتم که تبعیض جنسیتی موجود در هالیوود زودتر از اینها مرا از رده خارج کند، مثلا در ۳۸ سالگی، در همین سینماست که زنان تا ۴۰ سالگی ممکن است بتوانند کار کنند و پس از آن باید بازی در نقش جادوگران و عجوزه‌ها را آغاز کنند. همانطور که من در سال ۲۰۱۴ مجبور شدم در فیلم سنیمایی «درون جنگل» در نقش یک جادوگر باز کنم و به همین دلیل نیز، تاکنون پشنهادات زیادی برای بازی در چنین نقش‌هایی داشته‌ام.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین