مسکو: خواستار بهبود روابط ایران و عربستان هستیم

مسکو: خواستار بهبود روابط ایران و عربستان هستیم

یک دیپلمات ارشد روسیه تأکید کرد، مسکو خواستار بهبود روابط ایران و عربستان است و دلیل آن را نیز برقراری ثبات در بازار نفت عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: مسکو: خواستار بهبود روابط ایران و عربستان هستیم

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه می‌گوید مسکو خواستار بهبود روابط ایران و عربستان است، چراکه اکنون باید به صورت متحد برای بازیابی قیمت نفت، که به میزان کم‌سابقه‌ای کاهش یافته، تلاش کرد.

به نوشته خبرگزاری ریانووستی، «ضمیر کابلوف» عضو ارشد وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور افغانستان، امروز (دوشنبه) گفت: «همه ما نیازمند ثبات در بازار نفت و بازگرداندن قیمت نفت به وضعیت عادی هستیم.»

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» تأکید کرد: ما خواستار صلح و توافق میان آنها هستیم، بویژه با توجه به اینکه حالا نیازمند همکاری با یکدیگر برای حل مسائل مهم مرتبط با نفت هستیم.

کابلوف افزود: پیشنهاد ما همچنان روی میز است و ایرانی‌ها به این پیشنهاد پاسخ مثبت داده‌اند. اما سعودی‌ها در پاسخ به این پیشنهاد ما کندتر عمل کرده‌اند چرا که سعودی‌ها مدت‌هاست درگیر تقابل با ایران هستند.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: البته به نظر می‌رسد که عربستان برای اینکه تقابلات با ایران را کنار بگذارد به اندکی زمان بیشتر نیازمند است.

مسکو هیچ برنامه‌ای برای اتحاد با ایران، سوریه و حزب‌الله ندارد

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه این گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» تأکید کرد، مسکو در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ایجاد ائتلاف با سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان در دستور کار خود ندارد.

وی در ادامه گفت، اظهارات مطرح شده توسط «علی اکبر ولایتی» مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی ایران در خصوص ایجاد چنین اتحادی، صرفا بر اساس گمانه‌زنی‌های موجود بوده و هنوز برنامه‌ای در این خصوص مطرح نیست.

کابلوف افزود: این فعلا یک اتحاد فرضی است. ما در حال حاضر در حال انجام گفت‌وگو درباره یک اتحاد که بتواند طرفین را دور یک میز جمع کند، نیستیم. اما اگر حزب‌الله نیز درست همان کاری را انجام می‌دهد که ما در حال انجام آن هستیم، می‌توان گفت که اساسا ما متحد هستیم.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین