حجت الاسلام والمسلمین کاظم سواری در گفتگو با نسیم : استیضاح شهردار ابزار قانونی یک عضو شورا است!

حجت الاسلام والمسلمين كاظم سواري در گفتگو با نسيم  : استيضاح شهردار ابزار قانوني يك عضو شورا است!

پس از کش و قوس های فراوان انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز روز شنبه برگزار و دکتر هوشنگ شیرمردی با کسب ۱۳ رای به عنوان رییس جدید شورای شهر اهواز انتخاب شد.
در این جلسه که به ریاست اسماعیل ارزانی، فرماندار اهواز و با حضور کلیه اعضای شورا در صحن علنی شورای شهر برگزار شد ، هوشنگ شیرمردی و حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری به عنوان کاندیدای ریاست شورا در آخرین سال فعالیت شورای چهارم معرفی شدند.
پس از رای‌گیری، هوشنگ شیرمردی با کسب ۱۳ رای از مجموع ۲۱ رای، به عنوان رییس شورای شهر اهواز انتخاب شد. حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری دیگر کاندیدای این انتخابات نیز ۶ رای را کسب کرد و دو عضو شورا نیز رای سفید دادند.
در این انتخابات، زیبا صالح‌پور و علی ناصری، دو عضو شورا به عنوان کاندیدای نایب رییسی شورای شهر معرفی شدند که ناصری با ۱۱ رای به عنوان نایب رییس انتخاب شد و صالح‌پور ۱۰ رای کسب کرد.
همچنین جمشید سلحشور و زیبا صالح‌پور کاندیدای منشی اول هیات رییسه بودند که صالح‌پور با ۱۱رای به عنوان منشی اول انتخاب شد، سلحشور نیز ۹ رای کسب کرد و یک رای نیز باطل اعلام شد.
عاشور سواری‌پور نیز با ۱۵رای به عنوان خزانه‌دار انتخاب شد. سواری‌پور تنها کاندیدای خزانه‌داری بود.
همچنین آذر زمان‌پور با ۱۶رای سخنگوی شورای شهر شد.
پس از این انتخابات روزنامه نسیم خوزستان مصاحبه ای با حجت الاسلام والمسلمین کاظم سواری ترتیب داده است که در ذیل آن را می خوانید. :
* نسیم: جناب آقای سواری در جلسه هیات رییسه چه گذشت و دستاورد آن چه بود؟
عضو شورای شهر اهواز گفت : مسلما در جلسه روز شنبه که به عنوان نمایندگان مردم در این پارلمان مردمی با حضور فرماندار محترم حاضر شدیم و می بایست رییس شورای اسلامی شهر اهواز انتخاب می شد در آرامش کامل به سرانجام رسید. روز شنبه یک دموکراسی ارزشی و تبلور دینی بوجود آمد و عزیزان توانستند آراء خودشان را اعلام کنند که طبیعتا عده ای موافق و مخالف وجود دارد که مسلما روال کار شورا به این صورت می باشد. امیدوارم عزیزانی که توانستند در هیات رییسه مسوولیتی را بپذیرند در کار خودشان موفق باشند که بنده از همینجا به این دوستان تبریک عرض می کنم، ان شاءا… این سال را سال خدمت رسانی به مردم شریف اهواز قرار بدهند و به عقیده بنده تک تک ۲۱ نماینده موفق بودند زیرا توانستند این مرحله را پشت سر بگذارند و هیات رییسه ای را برای خودشان انتخاب کنند که حاصل آن قطعا موفقیتی برای تمام مردم اهواز می باشد.
* نسیم: جناب آقای سواری در اذهان عمومی این باور وجود دارد که حزب مخالف شهردار بر کرسی ریاست شورای شهر نشسته است، نظر شما چیست؟
کاظم سواری در ادامه اشاره کرد : بنده با این عنوان مخالف هستم، زیرا اکثر افرادی که در این حزب حضور دارند کسانی هستند که در انتخاب شهردار فعلی سهیم بودند ، همچنین افرادی هم هستند که شهردار را انتخاب نکرده بودند و نقدهایی را بر عملکرد شهردار داشته و دارند اما حاضر نیستند که عنوان “حزب مخالف” برایشان استفاده شود زیرا احساس می کنند که کارهای خوبی هم در این مدت از سوی شهردار انجام شده است.
* نسیم: با توجه به انتخابات اخیر آینده شورا را در آخرین سال فعالیت خود چگونه ارزیابی می کنید؟
عضو شورای شهر اهواز افزود : این هیات رییسه مسلما هماهنگ کننده هستند و نمی تواند به جای افراد تصمیم گیری کند ، هر عضو یک رای دارد و هر کدام از این افراد می تواند از دو جهت مورد ارزیابی قرار بگیرد. در ابتدا از جهت فردی مورد ارزیابی قرار می گیرد که حرکات، سکنات، حضور و میدان داری این فرد در بین مردم به چه صورت است و در جهت دیگر از نظر جمعی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که این فرد در جمع چگونه فعالیت داشته است.
طبیعتا عزیزان ما در هیات رییسه جدید می بایست سال آخر را با آرامش بیشتر و با استفاده از تمام ظرفیت ۲۱ نفر اعضا بهره ببرند. ناگفته نماند بنده در جلسه هم مطرح کردم که باید خصومت ها، دشمنی ها، اختلاف نظرها و همه تندی ها را در این جلسه به پایان برسانید و فصل جدیدی را برای خدمات رسانی به مردم ایجاد کنیم تا بتوانیم پروژه های عقب مانده و کاستی هایی که در این سه سال داشتیم را جبران کنیم و ان شاءا… تعامل خوبی با بدنه شهردار و شخص شهردار داشته باشیم. همچنین پروژه هایی مانند “شهید بندر”، “پروژه شریعتی” که در چند روز آینده افتتاح می شود و پروژه های دیگر عمرانی و فرهنگی که اگر در اختیار مردم قرار بگیرند، مردم طعم خدمات را خواهند چشید و امید است که نمره قابل قبولی به اعضای محترم شورای چهارم اهواز بدهند.
* نسیم: شایعاتی که در رسانه ها مبنی بر استیضاح شهردار وجود دارد را چگونه ارزیابی می کنید؟
حجت الاسلام شیخ کاظم سواری در پایان گفت : از آن جایی که با همه اعضای شورا ارتباط نزدیکی دارم تاکنون نشنیده ام که عضوی با صراحت و برنامه به استیضاح شهردار بیاید. طبیعتا استیضاح شهردار ابزار قانونی یک عضو شورا می باشد اما برا استیضاح شهردار ۱۴ رای نیاز است و با ارزیابی ای که وجود دارد، شهردار کارهای خوبی انجام داده ولی بدین معنا نیست که نتوانیم شهردار را استیضاح کنیم و نقدی بر عملکرد آن نداشته باشیم، این گونه هم نیست که همه کارهای انجام شده خوب بوده و ما نقد و نظارتی نداشته باشیم، توجه داشته باشید که انتقاد از شهردار به معنای مخالفت و استیضاح آن نیست و بحث استیضاح آخرین حربه ایست که اتفاق می افتد.
گزارشگر : عباس سعدی

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین