دولت با کمک به ۱۸ استان جز خوزستان به بهانه حوادث غیرمترقبه موافقت کرد ؛ تبعیض در حق مردم خوزستان ادامه دارد!

دولت با كمك به 18 استان جز خوزستان به بهانه حوادث غيرمترقبه موافقت كرد ؛ تبعيض در حق مردم خوزستان ادامه دارد!

*دولت با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی ارزان به بهانه حوادث غیرمترقبه و اقدامات پیشگیرانه در استان‌های قم، خراسان جنوبی، فارس، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، البرز، لرستان، یزد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، قزوین، خراسان رضوی، زنجان، اردبیل و کردستان موافقت کرد!
هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه گذشته به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران، بازسازی زیربنایی و اقدامات پیشگیرانه در ۱۸ استان موافقت کرد.
به گزارش ایرنا، اختصاص این اعتبار و تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات و بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل، حوادث غیرمترقبه و اقدامات پیشگیرانه در استان‌های قم، خراسان جنوبی، فارس، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، البرز، لرستان، یزد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، قزوین، خراسان رضوی، زنجان، اردبیل و کردستان است.
همچنین ۱۰ میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های تشخیص نوبت DNA و ۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات جهت اتمام تفحص پیکرهای مطهر شهدای جنگ تحمیلی باقیمانده در خاک عراق در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و کمیته جستجوی مفقودین قرار خواهد گرفت.
هیأت دولت در ادامه با اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمه اماکن مسکونی و لوازم خانگی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در مقابله با حوادث احتمالی به کمیته امداد موافقت کرد و همچنین ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری، کنترل و مقابله با حریق جنگل‌ها و مراتع در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار داد.
* بی عدالتی و تبعیض ادامه دارد …!
خبر فوق پس از بی مهری های فراوان در اختصاص بودجه ۹۵ به خوزستان نشان از بی عدالتی و ادامه تبعیض در حق مردم مظلوم استان خوزستان دارد.
سوال این جا است که این ۱۸ استانی که دولت به آنها کمک کرده و به بهانه اقدام پیشگیرانه در برابر حوادث غیر مترقبه اعتبار اختصاص داده است وضعیت حوادث غیر مترقبه آنها از وضعیت استان خوزستان بحرانی تر است ، اگر گرد و غبار را که هر روز خون مردم را در شیشه کرده کنار بگذاریم و قرار باشد این کمک به بهانه سیل هم باشد باید به استان خوزستان است تعلق بگیرد!
شهروندان خوزستانی هیچگاه مخالف کمک دولت به سایر استان ها نبودند، آنها این اعتقاد را دارند که استانی که بیش از ۸۰ درصد درآمد کل کشور را بر عهده دارد چرا باید این گونه مورد تبعیض و بی مهری مسوولان قرار بگیرد.
در تایید این موضوع که خوزستان مورد بی مهری و تبعیض قرار گرفته است به سخنان آیت ا… محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری برمی گردیم که گفته بود مردم خوزستان مرتکب چه گناهی شده اند که باید اینگونه مورد تبعیض و بی مهری قرار بگیرند.
با این وضعیتی که پیش رو داریم مردم خوزستان از رفع محرومیت و حل مشکلات این استان توسط دولت قطع امید کرده و به قول آیت ا… حیدری جواب این گونه تبعیض و بی مهری را مردم خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری پاسخ خواهند داد.
حال باید از نمایندگان مجلس سوال کرد که شما در حال انجام چه کاری هستید، آیا کمک به ۱۸ استان بجز خوزستان به بهانه حوادث غیرمترقبه ، تبعیض نیست!
وقتی نماینده ولی فقیه در استان ، تمامی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و سایر مسوولان دلسوز نظام قاطعانه در مورد این بی عدالتی به دولت اخطار و تذکر جدی می دهند ، نمایندگان مجلس نیز نباید به تماشا بپردازند!
اگر امروز این نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و مردم آنها را به عنوان امین خود به مجلس فرستاند فقط یک دلیل دارد و آن هم تغییر در وضعیت معیشت ، محیط زیست ، اشتغال و … مردم این استان است.
انتظار می رود نمایندگان مجلس هم قدم با نماینده ولی فقیه و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری برای رفع این تبعیض و محرومیت گام بردارند.
حسن سلامت دوم

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین