تبعیض ادامه دارد ؛ آقای لاریجانی با نمایندگان خوزستان توهین آمیز برخورد نکنید!

تبعيض ادامه دارد ؛ آقاي لاريجاني با نمايندگان خوزستان توهين آميز برخورد نكنيد!

روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی اتفاق مبارکی صورت گرفت که این رخداد مهم، بر شانه های دولت سنگینی کرد.
رئیس جمهور که صبح روز یکشنبه برای تقدیم لایحه بودجه سنواتی سال ۹۶ کل کشور در مجلس حضور پیدا کرده و مشغول سخنرانی بود به ناگاه نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری به عنوان اعتراض به مصوبه مخفیانه دولت در انتقال آب و افتتاح پروژه تونل بهشت آباد ، حلقه اتحاد شکل دادند و سخنان روحانی را قطع کردند!
اعتراض نمایندگان مجلس در حضور مسوولین برای نخستین بار نبود اما موضوعی که این اتفاق را نسبت به اقدامات گذشته متمایز می کند اتحاد و قاطعیت نمایندگان خوزستان و چهار محال بختیاری بود که در عمل منجر به قطع سخنان رییس جمهور شد.
نکته مهم جلسه روز یکشنبه اتحاد جناح های مختلف سیاسی بود که جای تحسین دارد و مردم استان نیز همین موضوع را از نمایندگان در پیگیری مشکلات خوزستان می خواهند.
اما باید موضوع را این گونه مطرح کرد که وقتی نمایندگان مجلس در صحن علنی به وزیر نیرو تذکر می دهند ، در جلسات کمیسیون کشاورزی و آب نیز به کرات به مسوولین در انتقال آب به فلات مرکزی تذکر جدی می دهند و حتی نامه هایی هم از سوی نمایندگان خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به رییس جمهور برای توقف انتقال آب می نویسند اما خللی در اراده دولت در انتقال آب کارون به فلات مرکزی صورت نمی گیرد چه باید کرد.
حتی در مجلس قبل نمایندگان مجبور به استعفا و عدم حضور در صحن را در پیش گرفتند که باز هم کارایی نداشت و آقای لاریجانی قول پیگیری ویژه برای حل این موضوع داد!
حال این اقدام روز یکشنبه نمایندگان خوزستان و چهار محال بختیاری و اتحاد آنان از دید مردم اقدامی مثبت برای دفاع از کارون محسوب می شود اما گذشته از اقدام نمایندگان ، موضوعی که در اذهان عمومی بسیار نگران کننده و توهین آمیز بود برخورد آقای لاریجانی رییس مجلس با نمایندگان خوزستان و چهار محال بختیاری بود!
سوال اینجاست که وقتی نمایندگان مجلس تمامی راه های قانونی را طی کرده ولی باز شاهد تبانی مسوولان وزارت نیرو در انتقال آب کارون به فلات مرکزی با مصوبه مخفیانه دولت هستیم این نمایندگان چه کار دیگری غیر از این می توانستند انجام دهند!
ولی از همه تاسف بار تر برخورد آقای لاریجانی با نمایندگان مخالف انتقال آب بود که آیا استفاده از الفاظ “سر صندلی ها بنشینید ” ، “الان موقعه این بحث ها نیست ” ، “نایستید اینجا دیگه ” و “خوبه اینجوری صحبت کردن ” نیز برای سایر نمایندگان دیگر استان ها نیز استفاده می شود! آیا با همین الفاظ با نمایندگان تبریز نیز برخورد می کند!
نماینده مردم چه موقع باید از منافع شهر و استان خود دفاع کند!
متاسفانه هم دولت و هم مجلس با مردم خوزستان و نمایندگان آنان تبعیض آمیز رفتار می کند!
انتظار مردم از آقای لاریجانی این است که شان استان خوزستان ، مردم شهید پرورش و نمایندگان محترم را حفظ کرده و خواسته های به حق و قانونی آنان را پیگیری کند!
استانی که بارها توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد) با تعبیر اینکه خوزستان دین خود را به اسلام و کشور ادا کرد باید اینگونه مورد لطف دولت روحانی و آقای لاریجانی قرار بگیرد!
در پایان از نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری در شورای اسلامی بابت این اتحاد و قاطعیت تشکر کرده و به قول فرمایشات آیت ا… محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز ، مردم خوزستان در انتخابات پاسخ این تبعیض و بی عدالتی های دولت را خواهند داد.
حسن سلامت دوم – سردبیر روزنامه نسیم خوزستان

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین