با تصویب شورای شهر ؛ شهرداری اهواز ملزم به پرداخت مطالبات مطبوعات نهایتا در دو ماه شد!

با تصويب شوراي شهر ؛  شهرداري اهواز ملزم به پرداخت مطالبات مطبوعات نهايتا در دو ماه شد!

دیروز در جلسه علنی شورای شهر اهواز مصوبه ای در حمایت از مطبوعات استان خوزستان با اکثریت آرا به تصویب رسید.
در جلسه علنی دیروز طرحی با محوریت الزام شهرداری اهواز و سازمان های تابعه به پرداخت مطالبات نشریات نهایتا در دو ماه با اکثریت آرا توسط اعضای شورای شهر اهواز تصویب شد.
این طرح از سوی رضا علیجانی رییس خانه مطبوعات خوزستان به دکتر هوشنگ شیرمردی ریاست شورای اسلامی شهر اهواز پیرامون آزادی بیان بیشتر رسانه ها در انعکاس واقعی مشکلات و معضلات شهروندان ارایه شده بود.
حسن سلامت دوم سردبیر روزنامه نسیم خوزستان و مدیر کمیته پشتیبانی و رفاهی خانه مطبوعات خوزستان که به عنوان نماینده جامعه مطبوعاتی در جلسه شورا از این طرح دفاع میکرد با بیان اینکه این مصوبه باعث تقویت مطبوعات ، شورا و شهرداری اهواز می شود عنوان کرد : مطالبات نشریات از شهرداری اهواز مجالی برای سواستفاده برخی مدیران از این قشر فرهنگی شده بود به نحوی که اگر نشریه ای به انتقاد از مجموعه ای از شهرداری می نمود توسط برخی سازمان های شهرداری از گرفتن مطالبات قانونی و به حقشان محروم می شدند.
در ادامه این بحث تمامی اعضای شورای شهر در حمایت از جامعه رسانه ای و مطبوعاتی شروع به سخن نمودند که در نهایت با اکثریت آرا این طرح به تصویب رسید.
نکته جالب توجه در این جلسه تاکید رییس و اعضای شورای شهر اهواز در حمایت از مطبوعات و رسانه ها در انعکاس واقعیت های موجود در شهر بود که رای تمامی اعضا به این مصوبه مهر تاییدی بر این موضوع بود.
در پایان رضا علیجانی رییس خانه مطبوعات خوزستان به عنوان مسوول صنف روزنامه نگاران خوزستانی با تقدیر از این اقدام ماندگار شورای شهر اهواز عنوان کرد : امید است با این مصوبه و تایید آن توسط فرماندار محترم شاهد انعکاس واقعیت های موجود در شهر توسط رسانه ها و در نهایت منجر به پیشرفت شهر و استان باشیم.
قابل ذکر است تصویب این مصوبه برای اولین بار در کل کشور توسط شورای شهر اهواز صورت گرفت.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین