غلامرضا سبزعلی : ورود دیوان محاسبات به شهرداری اهواز غیر قانونی است!

غلامرضا سبزعلي : ورود ديوان محاسبات به شهرداري اهواز غير قانوني است!

* شیخ کاظم سواری : ما در حال حاضر پروژه نمی خواهیم، کما اینکه تمام پروژه های شهرداری خواب هستند، حداقل حقوق ها را پرداخت کنید که مردم بتوانند نان بخورند.
* هوشنگ شیرمردی : از اعضای شورای شهر تقاضا دارم بخاطر مردم و روشن شدن افکار عمومی سفر تفریحی خود را برای حضور در جلسه ۲۸ اسفند به تاخیر بیاندازند.
عضو شورای شهر اهواز پیرامون حضور دیوان محاسبات در شهرداری اهواز گفت: آن چه که ما پیگیری کردیم تمامی کلانشهرها از ورود دیوان محاسبات ممانعت و جلوگیری کرده اند چون طبق نص صریح قانون این نهاد اجازه ورود به شهرداری ها را نداشته اند.
به گزارش خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان، رییس شورای شهر اهواز در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر گفت : مواردی که در صحن علنی شورا مطرح و پیگیری می شود مسایل شخصی نبوده و فقط به لحاظ وظیفه قانونی و نظارتی خود عمل کرده ایم و موضوعاتی که اخیرا در شهرداری به وجود آمد و اعضای شورا که از عملکرد شهرداری انتقاد کردند به دلیل جهت دهی نبوده و انتقادها از روز اول این شورا تاکنون بوده است.
هوشنگ شیرمردی اشاره کرد : هدف از عنوان کردن مشکلات در جلسات و فضاهای عمومی به دلیل شفاف سازی، حفظ بیت المال و دفاع از حق و حقوق مردم است.
رییس شورای شهر ادامه داد: شهردار تا زمانی که شهردار است حفظ احترامش در چارچوب قانون برای اعضا لازم است.
شیرمردی با اشاره بر طرح سوال از شهردار عنوان کرد : اگر طرح سوالی از سوی اعضا از شهردار صورت می گیرد، شهردار و مجموعه شهرداری موظف هستند پاسخ های خود را علمی، کارشناسی، قانونی و دقیق عنوان کنند.
رییس شورای شهر اهواز گفت: متاسفانه امروز در شورا شاهد موضوعی تلخ و تکان دهنده بودم، این موضوع درباره حقوق برخی از کارکنان سازمان عمران بوده که بیش از یکسال است که حقوق دریافت نکرده اند! و جالب تر این است که حتی حق بیمه آن ها نیز پرداخت نشده است و این موضوع به هیچ عنوان قابل توجیه نبوده و بسیار نگران کننده است!
دکتر شیرمردی درباره جلسه طرح سوال ۲۸ اسنفد ماه جاری افزود: در این روز شهردار اهواز باید در این جلسه حضور یابد و به سوالات مطرح شده پاسخ دهد و از تمامی اعضای شورای شهر تقاضا دارم از آن جایی که مسایل و مشکلات در شهر بوجود آمده و تشکیل این جلسه بنا به ضرورت و فوق العاده است اگر قصد سفر دارند بخاطر مردم و روشن شدن افکار عمومی این سفر را به تاخیر بیاندازند و در این جلسه سرنوشت ساز که مردم نیز در آن حضور خواهند داشت شرکت نمایند.
در ادامه این جلسه خانم زیبا صالح پور عضو شورای شهر اهواز با تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) گفت: انتظار می رود شهر برای ورود کاروان های راهیان نور آماده شود زیرا همه می دانیم کاروان راهیان با وضو وارد استان و شهر اهواز می شوند.
عضو شورای شهر اهواز گفت: در سال گذشته وقتی در خیابان های مرکز شهر قدم می زدم با صحنه ای روبرو شدم که خیلی شرمنده شدم! دیدم گروهی در حضور راهیان نور جمع شده اند و دارند قمار بازی می کنند، این صحنه برای من شهروند نیز ناراحت کننده بود.
صالح پور گفت: تمیز کردن شهر در روزهای پایانی سال برای مهمانان نوروزی نیست بلکه شهر متعلق به تمامی ساکنان آن است و شهر اول به منظور خدمات دهی به کل مردم اهواز باید پاکیزه و تمیز شود و از آن جایی که خوزستانی ها به مهمان نوازی معروف هستند و بتوانیم از مهمانان نوروزی بطور شایسته ای پذیرایی کنیم نیاز است شهرداری عنایت ویژه ای و بیش از همیشه برای تمیز کردن همه بخش های شهر داشته باشد که هم مردم لذت ببرند و هم مهمان هایی که وارد شهر می شوند استفاده کنند.
عضو شورای شهر اهواز افزود : با توجه به وقایع اخیر و دستگیری برخی مدیران شهرداری، هیچ یک از اعضا قصد ندارند از کسی که تخلف کرده است حمایت کنند و جا دارد از نیروهای سالمی که دلسوزانه در شهرداری اهواز فعالیت می کنند تشکر نمایم.
صالح پور در پایان سخنان خود گفت : از رییس شورای شهر تقاضا دارم به تخلفات برخی اعضا که در جلسات شورا و حتی کمیسیون ها حضور نمی یابند رسیدگی نماید، تخلف تنها این نیست که یک نفر رشوه بگیرد، کسی که رای مردم را بگیرد و به موقع در جلسات کمیسیون ها و در شورا حضور پیدا نمی کند این هم تخلف محسوب می شود و باید طبق قانون با آن برخورد کرد و آن ها را مورد بازخواست قرار داد.
در ادامه این جلسه غلامرضا سبزعلی با خوش آمدگویی به کاروان های راهیان نور عنوان کرد: امید است تمامی کسانی که از سراسر ایران وارد این استان و شهر اهواز می شوند روزهای خوشی را سپری نمایند.
عضو شورای شهر اهواز پیرامون حضور دیوان محاسبات در شهرداری اهواز گفت: آن چه که ما پیگیری کردیم تمامی کلانشهرها از ورود آن ها (دیوان محاسبات) ممانعت و جلوگیری کرده اند! چون طبق نص صریح قانون این نهاد اجازه ورود به شهرداری ها را نداشته اند ولی نمیدانم با تهدید یا اینکه چطوری وارد شهرداری اهواز شدند، شهرداری خیلی کارها انجام می دهد و امکان دارد مورد برنامه های قانونی دولتی نباشد! چون شهرداری یک دستگاه غیر دولتی یا نیمه دولتی بوده و خیلی کم آن هم از لحاظ تشکیلاتی وابسته به دولت است، تمامی هزینه های شهرداری توسط مردم پرداخت می شوند.
سبزعلی عنوان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در شهرداری اهواز از ریاست شورا انتظار داشتیم این موضوع را یک جوری مدیریت کند نه اینکه ایشان پیشتاز شود و فیلمی تهیه کرده و دوستان ایشان در فضای مجازی منتشر کنند ما نمی دانیم ایشان به دنبال چه موضوعاتی هستند!
عضو شورای شهر اهواز در پایان خطاب به برخی اعضای شورا گفت : از خدای کمی بترسید! برخی ها خودشان را به ظاهر مذهبی و با تقوا نشان می دهند و در نماز جمعه و جماعت نیز شرکت می کنند اما به دروغ افرادی را محکوم می کنند در صورتی که هیچ کس از وضعیت آن ها خبر ندارد! کسانی که دستگیر شده اند هنوز متهم هستند و مجرم نیستند!
در ادامه این جلسه شیخ کاظم سواری افزود: از همین جا به شهردار اهواز تذکر می دهم با توجه به برهه حساس پایان سال تکلیف مدیران مناطق ۲و ۳ را مشخص کند، زیرا مردم از این وضعیت ناراضی هستند و اعضای شورای شهر نیز که برای پیگیری مشکلات مردم می خواهند با سرپرستان این دو منطقه تماس بگیرند نمی توانند این دوستان را پیدا کنند که مشکلات شهروندان را حل کنند و این موضوع قحط الرجال نیست و مردانی در شهرداری هستند که هم متخصصند و هم مومن!
عضو شورای شهر درباره عدم پرداخت حقوق برخی کارکنان شهرداری اهواز گفت : برخی کارکنان قطار شهری بیش از ۱۰ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند یعنی کارگری که ۱۰ ماه است حقوق نگرفته باید چکار کند، هر چقدر هم که پس انداز داشته باشد نمی تواند احتیاجات زندگی خود را برطرف نماید.
شیخ کاظم سواری با تاکید بر اینکه هر چقدر هم برای حل این موضوعات داد و فریاد زدیم هیچ اقدامی صورت نمی گیرد ادامه داد : ما در حال حاضر پروژه نمی خواهیم! کما اینکه تمام پروژه های شهرداری خوابند! حداقل حقوق ها را پرداخت کنید که مردم بتوانند نان بخورند و زندگیشان را سپری کنند! در سال گذشته شهرداری در بهمن و اسفند توانسته بود ۳۵ درصد بودجه خود را جذب کند اما در این دوره حتی نتوانست ۲۵ درصد این بودجه را جذب کند بعد شهرداری چگونه می تواند به شهروندان خدمات ارایه دهد.
در ادامه این جلسه عاشور سواری پور با تبریک سال جدید به مردم اهواز گفت: در حال حاضر شهر اهواز آمادگی چندانی برای پذیرش مهمانان نوروزی را ندارد.
این عضو شورای شهر افزود : اتفاقات اخیر در شهرداری اهواز و دستگیری تعدادی از پرسنل و مدیران آن خاطره خوبی نیست و ذهن شهروندان و پرسنل شهرداری را مکدر ساخته و از شهردار اهواز انتظار می رود در بکار گیری مدیران ضعیف و ناتوان تجدید نظر نموده و هر وقت از ضرر جلوگیری شود منفعت است و این سود به نفع شهروندان و شهرداری است.
سواری پور در اتمام سخنان خود گفت: شهردار اهواز هر چه سریع تر نسبت به تعیین مدیران مناطق دو و سه اقدام نموده و انتظار می رود مدیران توانمند و کارآمد را برای این دو منطقه بدون دخالت اعضای شورای شهر انتخاب کرده زیرا تمامی مسوولیت آن بر عهده شخص شهردار می باشد.
شیرمردی در ادامه عنوان کرد : اگر مطالبی را به صورت عمومی به مردم گفتم به این جهت بود که این موارد را بارها به شهردار تذکر دادم ولی به آنها توجه نشد و هنوز اعتقاد دارم به جهت دستگیری های اخیر در شهرداری اهواز باید از مردم عذرخواهی کنیم و شخص آقای شهردار باید نسبت به تمامی اتفاقاتی که رخ داده است پاسخگو باشد.
رییس شورای شهر در پایان نسبت به حضور دیوان محاسبات در شهرداری اهواز گفت : از حضور بازویی توانمند و نظارتی در شهرداری اهواز، همانند دیوان محاسبات که از کارشناسان خبره و باتجربه بهره مند است استقبال نموده و انتظار می رود حضور این نهاد محاسباتی که در تمامی شرایط امتحان خود را به خوبی پس داده و باعث بازگشت پول های به غارت رفته مملکت به بیت المال شده است در شهرداری اهواز باعث جلوگیری از هدر رفت پولهای شهروندان شود.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین