معاون سابق فرهنگی ارشاد اسلامی خوزستان : شورا و شهرداری که انتهایش این همه دستگیری و رد صلاحیت است نمره قبولی نمی گیرد!

معاون سابق فرهنگي ارشاد اسلامي خوزستان : شورا و شهرداري كه انتهايش اين همه دستگيري و رد صلاحيت است نمره قبولي نمي گيرد!

* سرپرست روزنامه کیهان در خوزستان : رابطه بین شورای شهر و شهرداری، رابطه ناظر و مجری است و اگر ناظر درگیر زد و بند شود دیگر نمی تواند در امر نظارت موفق باشد.
* رییس شورای شهر اهواز : اعضایی که در مقابل شهردار سینه سپر کردند مورد کم لطفی دستگاه های نظارتی قرار گرفتند.
* آذر زمان پور : کسی که با شهردار مخالفت می کرد حتی کار مراجعینش را هم انجام نمی دادند، کسانی که می خواهند با پول های کثیف وارد شورا شوند جز گرگ هایی در لباس میش نیستند.
مقدمه :
در تقویم رسمی کشور روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است. شورا یک نهاد جمعی تصمیم گیری مبتنی بر شیوه دمکراسی است. در چنین چارچوبی جایی برای تک روی فردگرایانه باقی نمی ماند. بنابراین ضروری است آن دسته از افرادی که با نگرش غیر از این به عضویت شوراها در آمده اند نگاه خویش را تغییر دهند. مردم نیز باید این نکته را مدنظر داشته باشند و در انتخابات شوراها افرادی که دارای منش شورایی هستند برای این نهادها انتخاب کنند.
اگر بهترین قوانین برای فعالیت شوراها به تصویب برسد و اگر بهترین افراد دارای منش شورایی به عضویت این نهادها درآیند و اگر ارتباط شوراها با سایر نهادها در بهترین سطح ممکن برقرار گردد، اما مردم به عنوان کسانی که اعضای شوراها به عنوان نمایندگان آنها قصد تحقق اراده و حاکمیت آنها را دارند در این مسیر جدی گرفته نشوند، بدون تردید شوراها در نیل به اهداف خود ناتوان خواهند بود.
همراهی و همگامی مردم با شوراها نیز نیازمند فراهم بودن بسترهای مناسب فرهنگی و اجتماعی است و فراهم نمودن این بسترها نیز بیش از هر چیز بر عهده خود شوراهاست.
با توجه به نزدیکی انتخابات شورای شهر و مصادف شدن آن با ۹ اردیبهشت روز شورا ها روزنامه نسیم خوزستان در سدد برآمد تا با برخی از نخبگان ، اعضای شورا شهر اهواز و برخی شهروندان مصاحبه ای را انجام دهد تا بتوان بعضی از حقایقی که تا کنون مخفی مانده بود را برای مردم مشخص نموده و در دوره جدید با انتخاب نیروهای متخصص ، پاک دست و مردمی دست سود جویان را از منافع مردم کوتاه نموده و شاهد پیشرفت کلان شهر اهواز باشیم که تا کنون فقط لغب کلان شهر را یدک می کشد و بیشتر به یک شهر جنگ زده وکلان روستا شبیه است.
در ابتدا با محمد جعفر فلسفی سرپرست روزنامه کیهان در استان خوزستان پیرامون وظایف، فرصت ها و چالش های مقابل این پارلمان شهری مصاحبه را آغاز می نماییم :
مهندس محمد جعفر فلسفی : رابطه بین شورای شهر و شهرداری، رابطه ناظر و مجری است و اگر ناظر درگیر زد و بند شود دیگر نمی تواند در امر نظارت موفق باشد
مهندس محمد جعفر فلسفی در پاسخ به این سوال که درآمد اعضای شورای شهر به چه مقدار است که بعضی برای ورود به شورا به صورت قابل توجه و حتی میلیاردی هزینه می کنند گفت: طبق بررسی ها و براساس فرمولی که برای محاسبه حقوق اعضای شورای شهر موجود است ماهانه چیزی حدود ۵ میلیون تومان هر عضو درآمد دارد، به الطبع کسی که وارد عرصه انتخابات شورا می شود در صورتی که صاحب شغل خاصی باشد این مبلغ ۵ میلیون تومان نمی تواند عاملی برای پشت پا زدن به در آمد خود شود، پس برای کسی که جهت ورود به شورای شهر هزینه میلیاردی می کند چند فرضیه وجود دارد، اول اینکه شخص صاحب ثروت باشد و چشم طمعی به مبلغ درآمد شورا نداشته باشد، دوم اینکه کسی فاقد ثروت باشد.
در گروه اول که دارای ثروت هستند ، این ثروت یا ارث رسیده ، یا در یک خانواده متمول پاگرفته که مکنت مالی دارد ویا اینکه دارای یک فعالیت اقتصادی باشد، حال اگر این فرد به فکر افزایش ثروت و فعالیت های اقتصادی باشد برای شورای شهر دردسر ساز می شود و قصد دارد از این پست بعنوان پلی برای افزایش ثروت استفاده کند که این حالت بسیار خطرناک است،
درواقع نگاه اقتصادی به عضو شدن در شورا باعث می شود که اعضا نتوانند به وظایف خود عمل کنند که این مورد یک نقطه آسیب است و فساد را به دنبال دارد، در کنار این گروه کسانی هستند که با وجود شرایط اقتصادی قوی فقط به جهت خدمت به مردم وارد صحنه می شوند و چه بسا که از اموال خود برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنند که این گروه با وجود این وضعیت اقتصادی موجود و رکود بسیار کم تعداد هستند.
اما مشکل اصلی اینجاست که فردی مکنت مالی نداشته باشد و بخواهد برای ورود به شورای شهر هزینه میلیاردی بکند ، قاعدتا این افراد باید وام دار باشند و این امر باعث وابستگی افراد می شود و تحت تاثیر افرادی قرار می گیرند که به آنها کمک مالی کرده اند ، این امر منشا فساد در شورا می شود و این اتفاق افتاده است، این گروه با این تفکر وارد عرصه می شوند که باید برای ورود به انتخابات خرج های زیادی شود و اشخاصی اجیر شوند تا اهداف وی را جامه عمل بپوشانند و در روز انتخابات هزینه های خاص خودش را بکند و همه ترفند های جمع آوری رای را انجام دهد و این مسیر غلط باعث سوء استفاده های زیادی شده است و افرادی را که می خواهند با نیت سالم خدمت کنند را با مشکل مواجه خواهد کرد، این امر باعث خدشه دار کردن عرصه انتخابات شده است و بزرگان کشور را نگران کرده است، در این مورد باید سیستم های نظارتی بسیار قدرتمند وارد شود که اجازه چنین فعالیت هایی را به این اشخاص ندهند. هزینه های میلیاردی در انتخابات نه تنها هیچ توجیهی ندارد بلکه موجب دست اندازی به بیت مال می شود.
سرپرست روزنامه کیهان در استان خوزستان به این سوال که چرا اعضای شورای شهر در پایان دوره چهار ساله گزارش عملکرد می دهند گفت: اعضا فکر می کنند که چهار سال زمان زیادی است و فرصت برای گزارش دادن بسیار است اما نمی دانند که بقول قیصر امین پور(( ناگهان چقدر زود دیر می شود)) و این چهار سال به یک چشم بهم زدن پایان می یابد.
این بی توجهی به افکار عمومی برای کسی که در جایگاه نماینده مردم قرار گرفته است هیچ توجیهی ندارد، این افراد بعد از دوره چهار سال و با نزدیک شدن به انتخابات با انبوهی از سوالات که باید در طول دوره پاسخ می دادند مواجه می شود و در این زمان مورد پرسش گری مردم قرار می گیرد و اگر بیلان کاری خوبی نداشته باشد با مشکل مواجه می شود، پس باید پاسخگویی را به عنوان یک رکن اصلی برای اعضای شورا دانست و باید به اعتمادی که مردم به آنها نموده اند پاسخ دهند.
موضوع دیگر این است که اعضای شورا بعد از انتخاب شهردار وارد حاشیه می شوند، زیرا اختیارات را به شهردار تفویض شده و در این مرحله شورا فقط به امر نظارت مشغول می شود و مساله اصلی از اینجا شروع می شود، یعنی اگر این انتخاب بصورت قانونی و اصولی انجام شود امتیاز خوبی برای شورا به ارمغان می آورد و در غیر این صورت همه اعضا شورا را زیر سوال می برد، نکته بعدی این است که اعضا باید روحیه کار تشکیلاتی داشته باشند و ارتباط خود را با مردم قطع نکنند تا در یک چهار دیواری محدود نشوند.
ایشان در پاسخ به اینکه چه نمره ای به عملکرد شورا شهر فعلی می دهید توضیح داد : شورای کنونی نتوانست به وظایف خود به خوبی عمل کند و دچار خطای استراتژیک شد ، اگر شورایی نتواند در انتخاب شهردار موفق باشد از نمره ۲۰ حداقل ۱۰ نمره را از دست می دهد و اگر نتواند بعد از اینکه شهرداری را انتخاب کردند که عملکرد خوبی نداشت ، اشتباه را اصلاح کند و نتواند این اصلاح را انجام دهد طبیعتا نمی توان به عملکرد شورا نمره قبولی داد.
وی در مورد عدم موفقیت شورا در نظارت بر شهرداری گفت: در ابتدای کار شورا برخی از اعضای شورای شهر به دلیل ارتباطات پشت پرده نتوانستند در انتخاب شهردار موفق باشند و این اتفاق تلخی بود که ما نتوانستیم آن را اصلاح کنیم، در دوره قبل شهرداری به نام آقای کتانباف حضور داشت که نسبتا عملکرد خوبی داشت، اما اعضا شورا از شهردار انتظارات بی جایی داشتند و برخی از اعضا می خواستند که در انتصابات شهرداری دخالت کنند و گزینه خود را به تشکیلات شهرداری تحمیل کنند، اما شهردار به این خواسته آنها تن نداد و برخی از اعضای شورا فکر کردند که موفقیت در انتخاب یک شهردار حرف گوشکن است تا بتوانند به خواسته های خود دست پیدا کنند و این نقطه آغاز این مشکلات بود و شورا را از مسیر اصلی خود خارج کرد.
وی در ادامه گفت: رابطه بین شورای شهر و شهرداری ، رابطه ناظر و مجری است و اگر ناظر درگیر زد و بند شود دیگر نمی تواند در امر نظارت موفق باشد، چه زمانی ناظر می تواند به وظیفه خود عمل کند وقتی که از دخالت های بیجا و ارتباطات خاص دوری کند، که متاسفانه تعدادی از اعضای شورا خود را درگیر این موضوع نمودند و نمی دانم چه پاسخی به مردم می دهند.
مسعود حمیدی نژاد : شورا و شهرداری که انتهایش این همه دستگیری و رد صلاحیت است نمره قبولی نمی گیرد
در ادامه این مصاحبه با آقای مسعود حمیدی نژاد گفتگو کردیم که ایشان در مورد اینکه چرا شورا نتوانست در امر نظارت بر شهرداری موفق باشد عنوان کرد: نکته اول اینکه شوراها در یک فضایی شکل گرفت که بنظر منطقی نبود و قبل از اینکه بستر کار برای فعالیت شورا فراهم شود با عجله و به قصد بهره برداری سیاسی کار را شروع کردند در حالی که شوراها به عنوان یک مجموعه موثر در شهرها کمک کار بسیار مهمی برای دولت و نظام جمهوری اسلامی می تواند باشد.
وی در ادامه گفت: طبق قانون اساسی اولین کار مهم شورا انتخاب شهردار است که باید دارای خصوصیاتی که در قانون به صراحت آمده است باشد، شهردار باید بتواند شهر را متحول کند و در جذب بودجه ها توانایی داشته باشد و بتواند بودجه را منطقی هزینه کند، توانایی الویت بندی داشته باشد و شورا باید مدد کار شهردار باشد.
نکته دوم این است که وظیفه شورا بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها و نارسایی های فرهنگی، آموزشی ، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و در مرحله بعدی تهیه طرح ، پیشنهاد های کاربردی و پیدا کردن راه حل برای این مشکلات است، برای مثال می توان گفت اکنون در شهر اهواز گره ترافیکی در کدام مناطق است و آیا به فکر حل مشکل در این مناطق بوده ایم یا در مناطقی که مشکل ندارند به احداث زیرگذر یا روگذر اقدام نموده ایم.
بالای ۷۰ درصد کار شورا نظارت است که در بند سوم قانون شوراها با عنوان نظارت برحسن انجام مصوبات شورا آمده است و در واقع شورا باید بر همه کارهای شهرداری نظارت داشته باشد، چهار دوره از شورای شهر اهواز می گذرد و به مشکل اصلی شهر که همان آب و فاضلاب است رسیدگی نشد، شورا ها شکل گرفتند اما در بستر مناسب، کار را دنبال نکردند.
معاون سابق فرهنگی ارشاد اسلامی خوزستان در مورد دستگیری های برخی مدیران شهرداری افزود : امروز چرا در شهرداری اهواز شاهد بگیر و ببند هستیم ، چرا فلان شهردار ، فلان پیمانکار و یا نزدیکان برخی از افراد دستگیر می شوند، چرا اداره اطلاعات برای جلوگیری از فساد وارد می شود، بر اساس شنیده ها در یکی از پرونده ها ۵/۱۷ میلیارد باید عوارض پرداخت می شد که تنها ۵/۱ میلیارد پرداخت شده است و اما بر چه اساسی این بخشش ها صورت می گیرد، در جای دیگر زمین های که دارای قیمت های بالا هستند از طرف شورا و شهرداری به پایین ترین قیمت به بعضی افراد فروخته می شود.
وی در ادامه گفت: متاسفانه شاهد رایزنی هایی برای تایید صلاحیت افرادی هستیم که حتی مبادی قانونی آنها را رد صلاحیت کرده اند و بحث فساد آنها مطرح است و گله می کنیم از افرادی که برای تایید صلاحیت آنها اعمال فشار می کنند در فردای قیامت چه کسی می تواند پاسخگو باشد.
ایشان افزود: چرا یک زیر گذر در شهر دزفول ۶ ماه ساخته می شود اما در اهواز ۴ سال طول می کشد و بودجه آن چند برابر می شود و بعد هم با یک باران تردد از آن غیر ممکن می شود، اگر طرح اشکال دارد از روز اول باید جلو آن گرفته شود.
مسعود حمیدی نژاد در پاسخ به این سوال که درآمد یک عضو شورای شهر چقدر است که برخی برای ورود به شورا خرج های میلیاردی می کنند گفت: در قانون مقدار درآمد اعضای شورا به صراحت معین شده است اما این همان نکته ای است که باعث فساد در شورا شده است، برای هر عضو شورا حق الجلسه ای معین شده است که طبق قانون محاسبه می گردد، اما بعضی ها شورا را به عنوان یک نان دانی می دانند، برای مثال می توان به دفع زباله ها اشاره کرد که برای بستن قرارداد این کار چه رقابتی بین افراد صورت می گیرد و به گفته بعضی از دوستان در این کار می توان ۲۰۰ کیلو زباله جا بجا کرد ولی ۵۰۰ کیلو اعلام کنی و یا بجای ۱۰۰۰ سطل زباله ۳۰۰ سطل استفاده کنی که این امر حاکی از عدم نظارت صحیح می باشد و در این فضا ها ارتباطات بین پیمانکاران و اعضا صورت می گیرد که همین امر یکی از عوامل دستگیری های اخیر شهرداری است.
معاون سابق فرهنگی ارشاد اسلامی خوزستان در مورد دخالت مستقیم اعضا شورا در عزل و نصب ها عنوان کرد: ما اشکال جدی را به قانون نمی گیریم بلکه مجریان قانون مشکل دارند، طبیعی است که وقتی از مسیر اصلی خارج می شویم انحرافات به یک یا دو موضوع منتهی نمی شود، اگر از روز اول جلو این انحرافات گرفته می شد و همه بر اساس وظیفه قانونی عمل می کردند دیگر این اتفاقات صورت نمی گرفت و شاهد این موضوع نبودیم که می گویند فلان منطقه n میلیارد تومان فروخته شده و یا فلان مسوولیت فلان مبلغ فروخته شده و این امر باعث می شود که افراد، همفکران خود را وارد کند و به فکر درآمد زایی باشند زیرا این افراد را برای انتخابات بعدی نیاز دارد و دلیل این موضوع همان مصالح سیاسی است که بنای شورا ها روی آن پایه گذاری شد.
وی در ادامه گفت: شهردار های مناطق باید توسط شهردار انتخاب شوند تا او بتواند جوابگوی عملکرد آنها باشد، امروز به شهردار می گوییم چرا فلانی بازداشت شد، او در پاسخ می گوید فلان عضو شورا مرا تحت فشار گذاشت من هم مجبور به انتخاب این شخص شدم و به راحتی از زیر مسوولیت شانه خالی می کند.
حمیدی نژاد در مورد اینکه چرا اعضای شورا در پایان دوره چهار ساله شروع به ارایه عملکرد می کنند توضیح داد: طبق قانون همه جلسات شورا باید به صورت علنی برگزار شود به غیر از یکسری موارد خاص که نیاز به جلسه غیر علنی دارد، از طرفی مردم باید مدام مطالبه گر باشند و اعضای شورا را مجبور به ارایه گزارش کنند، امروز برای حمایت از یک کاندیدا کمپین تشکیل می شود ، چرا این کمپین ادامه پیدا نمی کند و از کاندیدا گزارش نمی خواهند، کسی که در این چهار سال از عملکرد خود گزارشی نداده است نباید با اقبال مردم مواجه شود.
ایشان در نمره دهی به عملکرد شورا گفت: گرفتن نمره قبولی برای شورایی که انتهایش این همه رد صلاحیت و بازداشت در شهرداری است خیلی سخت است و نمره قابل قبولی نمی گیرند.
رییس شورای شهر اهواز : اعضایی که در مقابل شهردار سینه سپر کردند مورد کم لطفی دستگاه های نظارتی قرار گرفتند
دکتر شیر مردی رییس شورای شهر اهواز در ادامه این مصاحبه در پاسخ به این سوال روزنامه نسیم خوزستان که چرا بعضی برای وارد شدن به شورا هزینه های میلیاردی می کنند گفت: اگر کسی بخواهد در شورا سالم کار کند خرج میلیاردی برای ورود به آن هیچ توجیهی ندارد ولی مردم باید توجه کنند و فریب هیاهو ، رنگ و لعاب و هزینه های گزاف برخی را نخورند و به ادعاهای بیجا رای ندهند، و با شناخت افراد متخصص که می توانند از حقوق آنها دفاع کنند پای صندوق های رای بروند.
ایشان در مورد عدم موفقیت شورا در نظارت بر شهرداری عنوان کرد: با توجه به اینکه همه اعضای شورا دارای پتانسیل های بالایی بودند اما در برنامه ریزی شورای یکدستی نداشتیم و در تصمیمات گروهی و جمعی عملکرد خوبی نداشتند، از طرف دیگر شهردار و عوامل شهرداری با شایعه پراکنی عامل تفرقه و جدایی اعضا در اخذ تصمیمات می شدند و از اتحاد اعضا جلوگیری می کردند.
در جاهای دیگر هم بعضی از اعضا توصیه هایی داشتند که این امر باعث کم رنگ شدن در امر نظارت می شد، اعضایی که در مقابل شهردار سینه سپر کردند مورد کم لطفی دستگاه های نظارتی قرار گرفتند، انتظار داشتیم محکم تر به کمک ما بیایند و واقعیت ها را بهتر ببینند تا در آینده اشخاص جرات ایستادگی در برابر این موارد را داشته باشند و بدانند که حامی و پشتیبان دارند، وقتی که همه می دانند که من با صلابت و سلامت کار کرده ام چه دلیلی دارد که حرفهای بعضی ها باعث شود که صلاحیت من را با عنوان عدم التزام به ولایت فقیه رد می کنند، چگونه می شود کسی که جانباز است و اکثر دوران خود را در بسیج گذرانده به ولایت فقیه التزام نداشته باشد.
آذر زمان پور : کسی که با شهردار مخالفت می کرد حتی کار مراجعینش را هم انجام نمی دادند
در ادامه این مصاحبه، خانم آذر زمانپور یکی از اعضای فعلی شورای شهر اهواز در مورد عدم موفقیت شورا در نظارت بر شهرداری به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان این گونه توضیح داد: اگر انتخاب شهردار بر اساس نص صریح قانون انجام می شد شاید کار به اینجا نمی رسید و اقتدار شورا زیر سوال نمی رفت و در جاهایی، بعضی از اعضای شورا باعث این شدند که اقتدار شورا زیر سوال برود، این دو گانگی در شورا از انتخاب شهردار آغاز شد و چهارده نفر متفق القول شدند و شهردار را انتخاب کردند و هفت نفر هم با مستندات قانونی به شهردار رای منفی دادند چرا که در قانون به صراحت آمده است که شهردار باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط با شهرسازی داشته باشد که شهردار منتخب این شرط را نداشت، اما بر اساس صحبتهایی که بین شهردار و چهارده نفر از اعضا صورت گرفت باعث ایجاد این وحدت و تعامل بین این چهارده نفر شد و هم قسم شدند که این شهردار را به هر شکلی انتخاب کنند و راه کج از آنجا شروع شد، بنده به عنوان مخالف و منتقد شهردار از روز اول راهم را از بقیه جدا کردم و به مطالبه حقوق مردم پرداختم و سعی کردیم مشکلات مردم را که در اثر مدیریت ناقص شهری بوجود آمده بود انتقال دهیم.
عضو شورای شهر اهواز در ادامه گفت: این چهارده نفر بدلیل اکثریت به راحتی طرحهای مطرح شده را تصویب می کردند و به راحتی هر مصوبه را با رای اکثریت تایید می کردند، مثلا افزایش دو برابری درآمد شهرداری به دلیل مدیریت صحیح شهری و جذب سرمایه بخش خصوصی نبود بلکه بخاطر تصویب افزایش چند برابری عوارض شهرداری توسط شورا بود و اعضا بجای رضایت مردم بیشتر به جلب رضایت شهردار می پرداختند و رضایت شهردار مهمتر بود، در شورا ، اعضایی بودند که در جلسات به شهردار گزارش لحظه به لحظه می دادند که چه کسی با لایحه شما موافق است و چه کسی مخالفت کرده است و کسی که با شهردار مخالفت می کرد حتی کار مراجعینش را هم انجام نمی دادند و به گونه ای با اعمال فشار می خواستند که ما را هم جهت خود کنند ، قابل ذکر است که ۹۰ درصد لوایح مصوبه شورا منشا خدمات رفاهی برای مردم نداشتند و شهردار به نیروهای خود سپرده بود که جواب زمانپور را ندهید تا مجبور به همراهی شود، اما با توکل به خدا توانستیم که این شبکه مخوف و اختاپوسی را برملا کنیم، اما بعضی از این هفت نفری که به شهردار رای نداند ( خانم صالح پور، آقای ممبینی ،آقای حیدری ، سردار ناصری ، آقای رضوی ، آقای اسکندر زنگنه و خانم زمان پور) نتوانستند در مقابل فشارهای شهردار دوام بیاورند و بعد مجبور به محافظه کاری شدند.
آذر زمان پور درمورد دخالت مستقیم اعضای شورا در عزل و نصب ها بیان کرد: از روز اول و با انتخاب شهردار بنا بر این اساس بود که هر عضو شورا از موافقین چه سهمی از مناطق و سازمانهای شهرداری داشته باشند، من نیز در بیانیه سال ۹۳ اعلام کردم که هر عضو شورا چه سهمی در شهرداری دارد و شهردار بر این اساس انتخاب شد که عضو شورا چه سهمی از شهرداری داشته باشد.
این عضو شورای شهر اهواز در مورد اینکه چرا بعضی برای ورود به شورا خرج های میلیاردی می کنند گفت: حق جلسه ای که ماهانه به یک عضو شورا تعلق می گیرد در دوره ماهانه ۴ میلیون تومان است و کسانی که می خواهند با این فکرهای آلوده و پولهای آلوده وارد شورا شوند جز گرگ هایی در لباس میش نیستند که می خواهند با مظلوم نمایی وارد شورا شوند، و مردم باید دقت کنند که به افراد پاک با افکار پاک رای بدهند.
آذر زمانپور در مورد اینکه چرا اعضای شورا هرچهار سال یک بار گزارش می دهند عنوان کرد: اعضای شورا باید در دفاتر خود حضور داشته باشند تا بتوانند به مردمی که مراجعه می کنند پاسخگو باشند در حالی که بعضی از اعضا در طول چهار سال شاید چهار ماه هم در دفاتر خود حضور نداشتند، اما همه اعضای شورا باید در دفاتر خود حضور پیدا کنند و پاسخگوی مردم باشند.
این عضو شورای شهر با مردود خواندن نمره عملکرد شورا گفت: من در کل دوره منتقد کار شورا بودم و اکثر اعضا بیشتر دنبال رضایت شهردار بودند و در مصاحبه های خودم با رسانه ها گفتم بجای اینکه شورا شهردار را نظارت کند ، شهردار شورا را نظارت می کرد به همین دلیل هیچ وقت به شورا نمره قبولی ندادم.
علی صالحی نژاد : کسی که با هزینه های میلیاردی وارد شورا شده این پول را از کجا آورده است
در انهای این مصاحبه با آقای علی صالحی نژاد یکی از شهروندان اهوازی به گفت و گو پرداختیم که ایشان در مورد عملکرد این شورا این گونه پاسخ داد : زمانی که کاری از اول بر مبنای کج پایه گذاری می شود مسلما تا آخر این کار کج می رود، وقتی که کاندیدایی از روز اول برای تامین هزینه تبلیغات و جمع آوری رای، راه کج را انتخاب می کند طبیعتا زمانی که به عنوان عضو شورا وارد این پارلمان شهری می شود باید پاسخگوی مشکلاتی باشد که در گذشته داشته است و دیگر وقتی برای نظارت و برنامه ریزی ندارد،در واقع این شخص بعد از ورود به این مسند آنقدر گرفتاری دارد که دیگر زمانی برای امور نظارتی بر شهرداری نمی ماند، در مرحله بعد باید اعضا تخصصی داشته باشند تا بتوانند براساس آن نظارتی انجام دهند اما وقتی که این افراد تخصصی ندارند چگونه می توانند نظارت کنند و یا افراد متخصصی هستند که بدلیل گرفتاری های قبلی نمی توانند نظارت کنند.
این شهروند اهوازی درباره هزینه کردن میلیاردی بعضی از کاندیداها برای ورود به شورا گفت: به نظر من اگر فردی وارد شورا شود و دارای تخصص کافی باشد و بتواند سالم و با کارایی بالا به مردم خدمت کند چه اشکالی دارد که حقوق بالا داشته باشند، اما نکته اینجاست که وقتی درآمد در شورا پایین و محدود است چرا این همه جنگ و جدل برای ورود به شورا ایجاد می شود، پس حتما در پی این همه هیاهوی انتخاباتی منافع شخصی و اقتصادی نهفته است و هیچ نهادی این امر را بررسی نمی کند که اگر کسی با هزینه ی میلیاردی وارد شورا شده است این پول را از کجا آورده و با چه هدفی این پول ها را هزینه کرده است.
در پایان :
در پایان از مردم فهیم و شهید پرور استان خوزستان و بالاخص اهواز تقاضا می شود برای داشتن شهری زیبا و شایسته، بر اساس معیارهای پاک دستی، تخصص و ساده زیستی به کاندیداهای مورد نظر خود رای بدهند تا شاهد تکرار اتفاقات تلخ و ناگواری که در اهواز رخ داد نباشیم.
مصاحبه : عباس مطر

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین