گزارش نسیم خوزستان از تقاضای شهروندان از اعضای شورای پنجم شهر اهواز : به حرمت خون شهدا وارد مسایل قومی و حزبی نشوید!

گزارش نسيم خوزستان از تقاضاي شهروندان از اعضاي شوراي پنجم شهر اهواز : به حرمت خون شهدا وارد مسايل قومي و حزبي نشويد!

* یک شهروند اهوازی خطاب به اعضای شورای پنجم شهر : این همه خدمات مدیران بومی را دیدیم، بگذارید یک بار هم که شده مردم خدمات مدیران قوی غیر بومی را در شهر اهواز مشاهده کنند.
* اعضای شورای شهر پنجم بدانند اگر به وظیفه و قولهایی که در انتخابات دادند عمل نکردند به سرنوشت اعضای شوراهای قبل دچار خواهند شد و آه مردم گریبانشان را خواهد گرفت.
این روزها اهواز همانند نگینی در جهان می درخشد اما نه به فال نیک بلکه نام این به اصطلاح کلانشهر بدلیل وسعت مشکلات آن از جمله آلودگی، گرمای شدید، بی عدالتی، بی آبی، بی تدبیر مسوولان و … زبان زد عام و خاص شده است.
با این توصیف اگر از مشکلات فوق فاکتور بگیریم این روزها بحث انتخاب شهردار در صدر اخبار رسانه های استان و حتی فضای مجازی قرار گرفته است.
بعد از حواشی و اتفاقاتی که برخی افراد معلوم الحال و شکست خورده در انتخابات شورای شهر اهواز برای استان بوجود آوردند، موضوع شورا و در راس آن انتخاب شهردار برای رسانه ها و مردم حائز اهمیت قرار گرفت.
نتایج حاصل از انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر اهواز باعث دمیدن روح تازه ای برای خدمت به مردم و عمران شهر شد. در این دوره انتخابات، اکثر مردم اهواز بدلیل وقوع برخی فسادهای مالی سیستمی در شهرداری اهواز و دستگیری برخی مدیران رده بالای این نهاد عمومی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به جرم اختلاس و تبانی (به گفته دادستان عمومی و انقلاب اهواز) و وضعیت اسفناک شهر اهواز، برای اولین بار به برنامه و نه اشخاص رای دادند و توانستند به موضوعات قومی، حزبی و … نه قاطع بگویند که این اقدام قابل تحسین مردم منجر به انتخاب حداکثری لیست جمنا خوزستان (جمعیت مردمی نیروهای انقلاب) با شعار شورای سالم، شهردار کارآمد و شهری آباد، شد.
شورای شهر دوره پنجم اهواز در حالی از امروز کار خود را شروع می نمایند که شهرداری اهواز در بحرانی ترین و کم رونق ترین دوران خود قرار گرفته است.
استخدام های بی ضابطه و غیر قانونی و بدون در نظر گرفتن تخصص و نیاز و به دنبال آن تورم نیروی انسانی که باعث ایجاد هزینه های مالی و پرسنلی گردیده است ، پروژه های عمرانی شهر عملا تعطیل بوده ، وضع خدمات شهری و نظافت شهر را هم که همه شهروندان مشاهده و عدم رضایت خود را به اشکال مختلف بیان می کنند، مهمتر از همه این مسایل فساد مالی سیستمی مانند موریانه به پیکر نیمه جان شهرداری افتاده و مرتبا در حال رشد است که این امر سبب شده سرمایه گذاران از شهر اهواز فراری شده و هیچ سرمایه گذاری هم رغبتی برای سرمایه گذاری در اهواز ندارد.
به طور کلی مشکلات فراوانی در حال حاضر بر شهرداری حاکم می باشد که اگر بخواهیم به تک تک آنها به پردازیم قطعا می شود صدها و شاید هزاران مقاله و گزارش تهیه و نگارش کرد.
به دلایل ذکر شده اعضای تازه وارد می بایست در انتخاب شهردار که مهمترین و تاثیرگذارترین تصمیم آنها می باشد نهایت دقت را به خرج داده و با در نظر گرفتن این نکته که شهرداری مجموعه ای از ده ها تخصص از جمله عمران، خدمات شهری، فرهنگی، رسانه ای، ورزشی، فضای سبز، شهرسازی، املاک و … می باشد، از انتخاب اشخاصی که فاقد تخصص و رزومه در شهرداری بوده به شدت پرهیز کنند و فردی را به عنوان شهردار معرفی کنند که هم دارای تحصیلات مرتبط و هم سابقه روشن در شهرداری داشته باشد.
در ادامه این موضوع با چند تن از شهروندان اهوازی پیرامون خواسته های به حق و قانونی مردم در انتخاب شهردار به مصاحبه پرداختیم که در ذیل می خوانید :
* آه مردم گریبانشان را خواهد گرفت!
امیر محمد صالحی یکی از شهروندان اهوازی در مورد انتخاب شهردار می گوید : وقتی به استانهای همجوار و سایر کلانشهرها سفر می کنم بدلیل اختلاف فاحش در نحوه خدمات رسانی و وضعیت عمرانی شهر دچار افسردگی می شوم، همیشه آرزو دارم یک روز اهواز مثل تهران، اصفهان یا شیراز شود!
یکی از درخواست هایی که از اعضای شورای پنجم شهر اهواز دارم این است که طبق قولی که به مردم دادید عمل کنید و شهرداری کارآمد و متخصص را برای شهر مظلوم اهواز انتخاب کنید و بدانند اگر به وظیفه و قولهایی که در انتخابات دادند عمل نکردند به سرنوشت اعضای شوراهای قبل دچار خواهند شد و آه مردم گریبانشان را خواهد گرفت.
* دیگر به این ائتلاف رای نخواهم داد!
امیر قربانی دیگر شهروند اهوازی در این باره می گوید : از وعده های مسوولان خسته شدیم، اعضای شورای شهر به فکر آوردن شهرداری قوی و کارکشته برای اهواز باشند.
در این مدت شهرداران بومی زیادی بر مسند مدیریتی شهرداری اهواز نشستند که همگی هر چه در توان داشتند به کار گرفتند ولی آش همان آش و کاسه هم همان کاسه است!
اگر در مورد نحوه خدمات رسانی شهرداری به هر منطقه ای از اهواز از شهروندان سوال کنید یا می خندد یا خیال میکند در حال مسخره کردن او هستید.
اگر در این دوره که اکثریت آن را بچه های مذهبی و مسجدی تشکیل می دهند کاری صورت نگیرد و روال گذشتگان در عمران شهر و خدمات رسانی به شهروندان را در پیش بگیرند دیگر به این ائتلاف رای نخواهم داد.
* آفت شورای شهر اهواز مسائل قومی است
یکی از شهروندان اهوازی که در حال حاضر شغل آزاد دارد درباره انتخاب شهردار گفت : من به ائتلاف جمنا رای ندادم.
آقای وطنخواه عنوان کرد : اکثر کسانی که وارد شورای شهر می شوند بعد از مدتی مثل اعضای دوره قبلی می شوند!
شعارها و قول هایی که در قبل از انتخابات می دهند را بعد از پیروزی و ورود به شورا فراموش می کنند و وارد بحث های سیاسی، قومی و معامله‌های پشت پرده می شوند.
این شهروند گفت : اگر می بینید تهران، شیراز، مشهد و اصفهان و حتی برخی از شهرهای کوچک پیشرفت می کنند به این جهت است که مسوولان بالا رتبه از استاندار، نماینده مجلس تا عضو شورای شهر بر اساس شاخص های استاندارد مدیریتی، شایسته سالاری و تخصص، مدیران مجموعه ها را انتخاب می کنند.
امید است این شورا علیرغم اینکه به اعضای منتخب آن رای نداده ام در آبادانی شهر موفق شود و از اعضای شورا تقاضا دارم وارد مسائل قومی نشوند زیرا آفت شورای شهر اهواز مسایل قومی است.
* به حرمت خون شهدا وارد مسایل قومی و حزبی نشوید!
علی حلاج دیگر شهروند اهوازی می گوید : چه اشکال دارد یک بار هم که شده شهرداری در شان مردم خوزستان و اهواز انتخاب کنند.
این اعضای جدید باید از شوراهای گذشته درس عبرت بگیرند چرا که سرنوشت شورایی که شهردار متخصص و کارآمد انتخاب نکرد را میتوان به راحتی مشاهده کرد و هیچ چیز بهتر از وضعیت اسفبار و فلاکتبار امروز اهواز نشان گر انتخاب نادرست گذشتگان نیست!
این شهروند در پایان صحبت های خود عنوان کرد : چه می شود یک شهردار قوی که سابقه کارکردن در شهرهای بزرگ مثل تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، قم و حتی همدان را دارد برای شهر اهواز انتخاب کنند.
این همه خدمات مدیران بومی را دیدیم! بگذارید یک بار هم که شده مردم خدمات مدیران قوی غیر بومی را در شهر اهواز مشاهده کنند.
برای این شورا که اکثر اعضای آن افراد متدین و سالم هستند آرزوی پیروزی و موفقیت در حل و پیگیری امور مردم را دارم و تنها درخواست من از اعضا این است که به حرمت خون شهدا وارد مسایل قومی و حزبی نشوید!
و اما…
با توجه به بیان دغدغه‌های مردم رنج دیده اهواز، اعضای شورای پنجم شهر بدانند که شهرداری در حال حاضر مانند یک بیمار دم مرگ است و تنها راه نجات این بیمار مراجعه به پزشک متخصص حاذق است به همین دلیل مردم و پرسنل شهرداری از اعضای شورای پنجم انتظار دارند که حتما تخصص، سابقه کار مثبت در حوزه شهرداری و کار آمدی را در انتخاب شهردار مد نظر قرار دهند تا ان شا ا… به انتخاب صحیح آنها شهر اهواز از حالت رکود و سکون خارج شده و روی ریل توسعه عمرانی و آبادانی قرار گیرد و به معنای واقعی کلمه کلانشهر شود.
گزارش از نسیم خوزستان

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین