فرمانده سپاه خوزستان : برخی مناطق در اثر بی توجهی به آسیب های اجتماعی بدنام شده اند!

فرمانده سپاه خوزستان  : برخي مناطق در اثر بی توجهی به آسیب های اجتماعی بدنام شده اند!

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: توسعه کمی حوزه‌های علمیه در استان خوزستان نشان از این امر است که ظرفیت‌های خوبی در آموزش‌های دینی بین مردم و تربیت طلاب جوان برای مقابله با اقدامات دشمنان صورت گرفته است.
حسن شاهوار پور در همایش تجلیل و نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: ستاد های امر به معروف و نهی از منکر در حوزه ایجابی موظف به فعالیت هستند و نهادهای دیگر همچون قوه قضاییه، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات، مجموعه هایی از سپاه در بخورد با جرائم وظیفه سلبی دارند که وظیفه ذاتی آنها است.
فرمانده سپاه خوزستان در ادامه با اشاره به حجم وسیع اقدامات دشمنان از فعالیت در فضای مجازی و ماهواره تا حوزه های اقتصادی، گفت: ما هم باید به همین میزان و بیشتر در مقابل این اقدامات دشمن فعالیت ها و تلاش خود را گسترش دهیم.
وی با اشاره به آگاه سازی مردم در مسائل و آموزه های دینی، گفت: در این بخش حوزه‌های علمیه تلاش های بسیار زیادی انجام دادند و توسعه کمی حوزه‌های علمیه در استان خوزستان نشان از این امر است که ظرفیت‌های خوبی در آموزش های دینی بین مردم و تربیت طلاب جوان برای مقابله با اقدامات دشمنان صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: گروه‌های طلایه داران مقرر و ساماندهی شدند تا آمران به معروف و ناهیان از منکر را به صورت تخصصی آموزش دهند، البته تعداد این افراد همچنان اندک است.
شاهوار پور یادآور شد: اقدامتی از سوی دستگاه ها با ظرافت و مرحله به مرحله در طول زمان در حال انجام است که به ظاهر موجه اند اما در مسیر غیر قابل بازگشت در حرکت هستند به عنوان مثال کنترل بر امر تالار های عروسی بسیار ضعیف است البته به دلیل پراکندگی این تالار ها وظایف برخی از دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی کمی با سختی مواجه می شود.
وی با اشاره به برخی اقدامات از سوی مردم همچون تعویض نام یا انتخاب نام هایی برای مغازه ها که غربی هستند و هیچگونه سنخیتی با فرهنگ ما ندارند افزود: در این زمینه باید آسیب شناسی شود و ستاد در این موارد مطالبه گری کند.
فرمانده سپاه پاسداران استان خوزستان گفت: مناطقی در اثر کم توجهی و بی توجهی به دلیل وجود آسیب های اجتماعی موجود در آن مناطق بدنام شده اند که عموما این موارد را در حاشیه شهر ها می بینیم و هر روز در حال افزایش اند بنابراین ستاد ها باید در این مناطق مطالبه گری خود را از سازمان های دولتی، شهرداری ها و..گسترش دهند.
وی با اشاره به اینکه ستاد های دولتی باید بروکراسی های سازمانی و دولتی را برای مطالبه گری دنبال کنند، خاطر نشان کرد: هر نهادی در صورتی که دولتی شود کار نمی دهد و ستادها آمر به معروف و نهی از منکر باید خودجوش و مردمی دنبال شود زیرا سازمان های دولتی در امر اجرا تنها دستگاه های پشتمیانی هستند بنابراین ستادها در هر شهرستانی که عمدا نقش سیاست گزاری دارند و باید خودجوش مطالبات خود را مطرح کنند.
وی در خصوص بحث فرقه گرایی در استان خوزستان تصریح کرد: بحث فرقه گرایی یک تهدید فرهنگی است که در ۵ محور وجود دارد و گرایش جوانان به این ها برای ما نگران کننده است البته این تعداد معدود و اندک هست اما کم آن هم برای ما زیاد است.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین