با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد ؛ ادعای شورای شهر اهواز در خصوص مبارزه با فساد دروغ است!

با دستمال كثيف نمي توان شيشه را پاك كرد ؛ ادعاي شوراي شهر اهواز در خصوص مبارزه با فساد دروغ است!

اگر در سیستم شهرداری مدیران فاسد و ناتوانی وجود دارد چرا به این افراد حتی برای یک لحظه هم اجازه می دهید بر کرسی مدیریت بنشینند و حق الناس را پایمال کنند!
اگر شورای پنجم عملکرد ضعیفی را رقم بزند، فاتحه جریان های انقلابی در انتخابات پیش رو را باید خواند.
پس از کش و قوس های فراوان و حاشیه ای که به دنبال برگزاری انتخابات شورای پنجم شهر در اهواز رخ داد و سرانجام افرادی به عنوان امین مردم راهی این پارلمان شهری شدند، شاهد آرامشی نسبی بودیم.افرادی که در این دوره وارد شورای شهر اهواز شدند اکثرا از چهره های شناخته شده، انقلابی، پاک دست و متخصص بوده و جزو سرمایه های گران بهای این استان محسوب می شوند.
آری در دوره پنجم شورای شهر اهواز مردم نسبت به دوره های گذشته به مسایل قومی خیر و به تخصص، پاک دستی و تعهد آری گفتند.
در انتخابات اخیر، هر کدام از اعضای این دوره شورای شهر با وعده هایی که به مردم شریف و شهید پرور اهواز داد توانست رای اعتماد را از آنان بگیرد.
این قول ها عبارتند از فساد ستیزی، بهبود چهره شهر از وضعیت اسفناک فعلی، برگرداندن مدیران توانمند و پاک دست به چرخه مدیریتی شهرداری، رفع تبعیض در ارایه خدمات و … .
آن چیزی که در میان این وعده ها، برای مردم بسیار حایز اهمیت بود شعار مبارزه با فساد (فسادستیزی) می باشد. شعار فساد ستیزی در تمام دوره ها شعار اول اکثر کاندیداها بود ولی به دلایل مختلف در عمل کسی به آن جامه عمل نپوشاند!
به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، از زمان روی کار آمدن شورای پنجم ۲ ماه است که می گذرد و هنوز مردم منتظر بهبود وضعیت فعلی شهر و برکناری مدیران فاسد هستند.
اکثر مردم مظلوم اهواز بر این اعتقاد هستند علیرغم وجود سیستم های فساد چرا تاکنون شورای شهر و شهردار اهواز اقدام اجرایی برای حذف مدیران فاسد و ناتوان نکرده است!
پیرامون موضوع شعارهای برخی اعضای شورای شهر در مبارزه با فساد و تغییر چهره شهر با چند تن از شهروندان و صاحب نظران مصاحبه ای مختصر صورت گرفته که در ذیل آن را می خوانید :
یکی از شهروندان اهوازی درباره شعارهای برخی اعضای شورای شهر در زمان انتخابات گفت : به اعتقاد بنده اکثر اعضایی که وارد شورا و حتی مجلس می شوند قول های زیادی به اهالی مناطق می دهند که از ۱۰۰ تا قول آن ها شاید ۵ تا عملی شود!
علی حمیدی در خصوص مبارزه با فساد افزود : نمیدانم درون شورا چه می گذرد که به محض ورود افراد به داخل شورای شهر همه وعده ها و قول هایی که می دهند را فراموش می کنند!
این شهروند ادامه داد : درست است که ما در جلسات شورا شرکت نمی کنیم اما اخبار مصوبات و حضور اعضای شورای شهر را در مناطق به جد از رسانه ها دنبال می کنیم.
دیگر شهروند اهوازی که از جامعه رسانه ای استان محسوب می شود در خصوص تغییر وضعیت اسفناک شهر اهواز و مبارزه شورا و شهرداری با فساد سیستمی می گوید : بیش از ۱۰ سال است در عرصه رسانه در استان خوزستان و شهر اهواز فعالیت دارم و در این مدت شعارهای مبارزه با فساد را از سوی مسوولین زیاد شنیده ام اما اقدامی عملی ندیده ام!
این فعال رسانه ای افزود : ادعای شورای پنجم هم مثل شوراهای گذشته در خصوص مبارزه با فساد دروغ است!
این شهروند اهوازی که نخواست نامش فاش شود گفت : اگر شورا یا شهرداری بخواهد با فساد مبارزه کند از بدو آمدن به محل کار خود اولین اقدامش مبارزه با فساد است چرا که با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد!
این فعال رسانه ای خطاب به اعضای شورای پنجم شهر اهواز عنوان کرد : قبل از ورود به شورا به مردم می گفتید در سیستم شهرداری فساد وجود دارد و برای مبارزه با فساد نیاز به افرادی پاک، متخصص و متعهد داریم، حال که این اعضای محترم وارد شورا شدند هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.
سوالی که در اذهان عمومی بوجود می آید این است که آیا شعارهایی که به مردم دادید را فراموش کرده اید یا برای به دست آوردن رای مردم به آن ها دروغ گفته اید، زیرا اکنون که وارد شورا شدید اگر سیستم آلوده است آن را پاک سازی کنید و اگر سیستم آلوده نیست چرا به مردم وعده دروغ دادید.اگر در سیستم شهرداری مدیران فاسدی وجود دارد چرا به این افراد حتی برای یک لحظه هم اجازه می دهید بر کرسی مدیریت بنشینند و حق الناس را پایمال کنند! از شورای پنجم شهر اهواز که اکثرا از افراد متدین، پاک دست و متخصص هستند تقاضا دارم با اعتقادات مردم بازی نکنند و به شعارهای خود جامه عمل بپوشانند.
دیگر شهروند اهوازی که خود جزو پاکبانان زحمتکش شهرداری اهواز است گفت : از تمام اعضای شورای شهر اهواز تقاضا دارم حق امثال بنده که از صبح تا شب در حال خدمت به مردم با حداقل حقوق هستیم و حتی حقوق هایمان را هم هر ۳ ماه یکبار به ما پرداخت می کنند را از مدیرانی که بیت المال را غارت کرده اند بگیرند!
از شورای شهر و شهردار جدید تقاضا داریم نگذارند افراد ناپاک و ناتوان بر صندلی های مدیریتی شهرداری تکیه زده و باعث خدشه دار شدن به این نهاد عمومی و خدمت رسان شوند.
دیگر شهروند اهوازی گفت : از شورای شهر انتظار داریم جلوی پارتی بازی در سیستم شهرداری بالاخص در استخدام های فامیلی را بگیرد!
سید مراد حسینی پیرامون مبارزه با فساد افزود : با شناختی که از اکثر اعضای شورای پنجم شهر اهواز دارم روحیه فساد ستیزی در آن ها وجود دارد حتی برخی از این افراد کارنامه قابل دفاعی نیز در فساد ستیزی دارند اما در مورد آقای شهردار باید این نکته را بگویم ایشان فردی بسیار زحمت کش، پاک و متعهد است ولی علاقه ای برای عزل مدیران فساد ندارد، این موضوع را می توانید در کارنامه سابق ایشان در شهرداری اهواز مشاهده کنید.
این شهروند در پایان گفت : اکثریت اعضای شورای پنجم شهر اهواز که با حمایت جریان های انقلابی و مومن راهی این پارلمان شده اند و پرچم دار مبارزه با فساد هستند، اگر در این شورا نیز مدیران پاک، متعهد و متخصص را مثل دوره های گذشته به حاشیه برده و از مدیران معلوم الحال استفاده کند و عملکرد ضعیفی را رقم بزند، فاتحه جریان های انقلابی در انتخابات پیش رو را باید خواند.
گفت و گو : حسن سلامت دوم

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین