عضو شورای شهر اهواز : تلاقی آب و فاضلاب ۱۳ نفر را به بیماری هپاتیت A مبتلا کرده است!

عضو شوراي شهر اهواز :  تلاقي آب و فاضلاب 13 نفر را به بيماري هپاتيت A مبتلا کرده است!

عضو شورای کلانشهر اهواز گفت: آب شرب اهواز، آب سالمی نمی باشد و سیستم فاضلاب نیز در بسیاری از مناطق ، مردم ما را عذابها می دهد. محمدرضا ایزدی در نهمین جلسه شورای شهر اهواز عنوان کرد: به عنوان نماینده مردم شریف اهواز در شورای اسلامی این کلانشهر وظیفه دارم که در دفاع از حقوق آنان، مشکلاقشان را به گوش مسئولین رسانده و مطالبه گر خواسته های به حق آنان باشم.
ایزدی با بیان اینکه مردم ما در خوزستان و اهواز پس از انقلاب اسلامی شاهد جنگی نابرابر، و مستقیمی با اسنکبار جهانی بوده اند گفت: استکبار در لباس حزب بعث عراق که بازیچه دست آنان بود هشت سال مقاومت و مبارزه را پشت سر گذاشت و اکنون پس از گذشت ۲۸ سال از دفاع مقدس، امکانات شهری، رفاهی و اجتماعی این مردم در شان و منزلت آنان نمی باشد، علی رغم سرمایه عنظیم موجود در استان متاسفانه مردم شاهد کمبودهای غیر معقول می باشند.
*آب شرب اهواز، آب سالمی نمی باشد
وی وجود معضلاتی همچون بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن و عدم امکانات اجتماعی مطلوب، آب ناسالم و سیستم فاضلاب فرسوده دانست و ادامه داد: اینها همه دست به دست هم داده که مشکلات عدیده ایی را برای مردم ما رقم بزند. عزیزان، آب شرب اهواز، آب سالمی نمی باشد و سیستم فاضلاب نیز در بسیاری از مناطق، مردم ما را عذابها می دهد.
این عضو شورا ادامه می دهد: طی سال جاری ایستگاههای پمپاژ و تابلوهای برق در سیستم آب و فاضلاب سرویس نشده و کیفیت آب از آن چه که می باشد هم پایین تر آمده و خواهد آمد. طبق اظهار یکی از مدیران این شرکت در ۳۰۱ نقطه، تلاقی آب و فاضلاب وجود دارد و اسناد محرمانه موجود نشان میدهد چند محله که فعلا از نام آنها خودداری می کنم آب آشامیدنی آن از آلودگی بالایی برخوردار است.
وی می افزاید: شکایاتی نیز به شعبه ۹ دادگاه قدس ارانه شده است تلاقی آب و فاضلاب در برخی محله ها یعنی ابتلا به انواع بیماریها از جمله بیماری هپاتیت A که تاکنون ۱۳ نفر را به این بیماری مبتلا کرده است و ۱۰ نفر از آنان طی تیر و مرداد ۹۶ مبتلا شده اند.
ایزدی تصریح کرد: این در حالی است که در قبوض شرکت آب و فاضلاب آیتم هایی همچون هزینه دفع فاضلاب، هزینه آبونمان فاضلاب و هزینه نگهداری آب شرب و مواردی دیگر ذکرشده و از مردم اخذ می شود که مجموع آن بیش از مبلغ مصرف آب است، اما در برابر اخذ این مبالغ، خدمات مطلوبی ارائه نمی گردد.
عضو شورای شهر اهواز گفت: در بخشی از محلات اهواز همچون کوی باهنر، کوی جمهوری اسلامی، کمپلو، کوی رمضان و پالادشهر، کوی بسساحی، گوی مدرس و کوی علوی، هنوز بارندگی نشده اما فاضلاب دفع نمی شوند و به خیابانها سرازیر می شود.
در محله هایی از باغ شیخ، کوی مدرسه کوی سیاحی، جوی های روباز که می بایست آهک باشی می شد هنوز این مهم عملی نشده و از طرفی فاضلاب آن به خیابانها سرازیر و به وسیله ی عابران پیاده و خودروها، آلودگی آن به منازل مسکونی، محل کسب و کار و مساجد منتقل می کنند که از نزدیک شاهد همه این موارد بوده ام و عرق شرم بر پیشانی داشته و جوابی برای آن نداشته ام.
وی اظهار کرد: از مدیران ارشد استان تقاضا دارم یک بار برای همیشه مشکل آب و فاضلاب اهواز را حل کنند، هیچگونه توسعه ای به موازات آن صورت نمی گیرد.
* مردم نسبت به مجموعه شهرداری بد بین شدند
ایزدی خطاب به شهردار جدید افزود: در دو ماه گذشته با شروع کار شورا، روزانه شکایات زیادی از طرف مردم شریف اهواز دال بر عدم فساد ستیزی شورا و شهرداری را شاهد هستیم، در برخی از مناطق هشتگانه شهرداری و بخش هایی از سازمانها به گونه ای عمل می شود که این اقدامات خلاف قانون و شرع بوده و موجب شده مردم نسبت به مجموعه شهرداری بد بین شوند هر چند در شهرداری افراد شریف، مسئولیت پذیربسیاری وجود دارند که با همه سختی ها و مشکلات معیشی به خدمت صادقانه خود مشغول هستند.
وی با ابراز اینکه امیدوار است مطالبات مردم جامه عمل پوشانده دست متخلفین از این شهر کوتاه شود، گفت: پارکهای محلات فاقد سرویس بهداشتی می باشد و از آنجایی که در ۲۵ پارک، ورزش صبحگاهی و شامگاهی انجام می شود وجود سرویس های بهداشتی، بسیار ضروری است و انتظار های رود در برنامه کوتاه مدت شهرداری برنامه ریزی و اقدام لازم بعمل آید.
وی افزود: همچنین شهروندان که تنها محل تفریح و اوقات فراغت خود را می توانند در پارک ها آنهم در ساعات محدود شب سپری کنند از عدم وجود سرویس های بهداشتی کافی و تاریکی فضای پارک ها رنج می برند.
ایزدی با اشاره به معضلات بخش حمل و نقل عمومی تصریح کرد: مردم ما با توجه به وسعت شهر و هزینه بالای ایاب و ذهاب با متوسل به این بخش از امکانات شهرداری می شوند. که تعداد ۱۸۰ دستگاه اتوبوس که اکثرا مشکل دار هستند جوابگوی مردم نیست، حال آنکه باید حدود ۶ برابر دستگاهای موجود، در شهر فعال باشد.
وی درباره پارک بانوان شهروند که طی مراسمی در فردین ماه ۹۵ رسما افتتاح شد، اضافه کرد: متاسفانه تاکنون مورد استفاده بانوان قرار نگرفته و پارک بانوان گلستان نیز همراه با نواقصی زیادی که دارد حدود یک سال بعلت مشکل سیستم فاضلاب، تعطیل و سرمایه‌های بسیاری از اموال مردم در حال استهلاک می باشند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین