می خواهم سفیر بم در اروپا باشم

می خواهم سفیر بم در اروپا باشم

وزیر فرهنگ، میراث و جهانگردی ایتالیا از گسترش همکاری فرهنگی بین ایران و ایتالیا خبر داد.
ماسیمو بری دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه به جاذبه های گردشگری ایران و استان کرمان اشاره کرد و گفت: به من پیشنهاد شده است که سفیر بم در اروپا و ایتالیا باشم و با مشاهداتی که داشتم قطعا حس مهمان نوازی و آزادی که در ایران وجود دارد را به مردم کشورم و اروپا انتقال خواهم داد.
وی اذعان داشت: به گردشگران ایتالیایی توصیه می کنم به ایران سفر کرده و ضمن مشاهده جاذبه های این کشور با مردم ایران تعامل و دیدار داشته باشند.
ماسیمو ادامه داد: با آزادی که در ایران وجود دارد به خوبی می توان با جوانان ارتباط برقرار کرد و در شبکه های اجتماعی توییتر و فیس بوک شاهد مطالبی بودم که جوانان ایرانی در زمینه حضور من در ایران درج کرده بودند که این امر نشاندهنده توجه آنها به مسئله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
ارگ بم نماد تمدن کهن و غنی ایرانی
وی ارگ بم را نماد تمدن کهن و غنی ایرانی دانست و گفت: یکی از آثاری که در سفر به استان کرمان مرا به شدت تحت تاثیر قرار داد ارگ تاریخی بم بود.
وزیر فرهنگ، میراث و جهانگردی ایتالیا با اشاره به اینکه توافقنامه حفاظت از ارگ تاریخی بم بین ایران و ایتالیا نهایی می شود، افزود: پس از وقوع زمین لرزه بم و خراب شدن ارگ بم ایتالیا در زمینه بازسازی این ارگ تاریخی با ایران همکاری های خود را آغاز کرد.
ایرانی ها فرهنگ و اعتقاد را به شیوه ای زیبا با یکدیگر تلفیق می کنند
وی ادامه داد: بازار و مسجد گنجعلیخان نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کرمان است که هنر متعالی در این مسجد موج می زد و ثابت کننده این ادعا است که ایرانی ها فرهنگ و اعتقاد را به شیوه ای زیبا و درست به یکدیگر متصل می‌کنند.
ماسیمو اذعان داشت: مسجد گنجعلیخان آکنده از معنویت بود و در این مکان آدمی را به تفکر در خصوص رابطه خود با خدا وامی داشت.
کرمان سرزمین باغ ها
وزیر فرهنگ، میراث و جهانگردی ایتالیا به بازدید خود از باغ شاهزاده ماهان اشاره کرد و گفت: زیبایی های این باغ مرا شگفت زده کرد و به دوران رنسانس بود زمانی که برای زیبایی، فرهنگ و هنر ارزش زیادی قائل بودند.
وی کرمان را سرزمین باغ ها دانست و ادامه داد: در این باغ دیدم که معماری تلفیق طراحی باغ و باغ سازی چه زیبایی دل انگیزی را به وجود آورده که بی شباهت به برخی طرح های موجود در ایتالیا نبود.
ماسیمو با اشاره به اینکه فرهنگ می تواند دو کشور را به یکدیگر نزدیک کند، گفت: در تلاش هستم که جهانگردان را برای سفر به ایتالیا ترغیب کنم و دولت نیز برای نزدیک کردن فرهنگ و گردشگری اقدامات خوبی را انجام داده است.
عقد قراردادهای فرهنگی بین ایران و ایتالیا
ماسیمو به دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران اشاره کرد و اذعان داشت: در این دیدار بر عقد قراردادهای فرهنگی در زمینه جهانگردی بین دو کشور تاکید شد.
وی اذعان داشت: باید با فرهنگسازی مناسب گردشگران را به این سمت سوق داد که برای آثار باستانی کشورها ارزش قائل باشند و به گونه ای رفتار نکنند که خدشه ای به آثار تاریخی یک کشور وارد شود.
وزیر فرهنگ، میراث و گردشگری ایتالیا ادامه داد: همچنین در این دیدار از انعقاد قراردادهایی در زمینه باستان‌شناسی و مرمت صحبت به میان آمد و قرار بر این شد در خصوص سینما، هنرهای معاصر و کتاب نیز با یکدیگر همکاری داشته باشیم.
حضور ۶ هیئت ایتالیایی در ایران
وی گفت: فعالیت های فرهنگی مشترک می تواند در تعاملات دو کشور بسیار تاثیرگذار بوده و زمینه مناسب گفتمان را فراهم می کند.
ماسیمو تصریح کرد: در حال حاضر شش هیئت ایتالیایی در ایران فعالیت می کنند و ما راغب به آغاز گفتمان دو کشور از طریق فرهنگ هستیم.
وی گفت: همچنین نشستی دیگر با رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران داشتم که در این جلسه علاوه بر بحث میراث فرهنگی بر توجه ویژه به دو مقوله صنایع دستی و گردشگری نیز تاکید شد.
وزیر فرهنگ، میراث و گردشگری ایتالیا گفت: در ایران صنایع دستی بی نظیر و زیبایی در کارگاه ها خلق می شود و میراث فرهنگی ملموس و میراث فرهنگی ناملموس با هم ترکیب شده اند

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین