علی گلمرادی : مدیران صنعت نفت و گاز با لابی گری و روابط خویشاوندی انتخاب می شوند!

علی گلمرادی : مدیران صنعت نفت و گاز با لابی گری و روابط خويشاوندي انتخاب مي شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: ترحم و تخفیفات در بخش تولید سبب شده صنایع کشور رشد نکند.
علی گلمرادی، با اشاره به وجود برخی اختلافات در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها، گفت: سال گذشته موضوع تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها در مجلس مطرح شد و نمایندگان با اعمال تخفیفات پتروشیمی ها مخالفت کردند، چراکه تا زمانی که ما خودمان را وارد بازارهای رقابتی نکنیم و سطح توانمندی بخش های تولیدی و کیفیت محصولات را ارتقاء ندهیم، اتفاقی در بخش صادرات کشور رخ نمی دهد.
به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترحم و تخفیفات در بخش تولید سبب شده صنایع کشور رشد نکند، افزود: برای ایجاد رقابت بین واحدهای تولیدی، محصولات باید با کیفیت و قیمت مناسب تولید شود، لذا زمانی که بخواهیم از طریق تخفیفات مشکلات را رفع کنیم نتیجه این می شود که برای اعمال تخفیفات یا پرداخت یارانه دچار مشکل می شویم.
* مدیران صنعت نفت و گاز با لابی گری انتخاب می شوند
علی گلمرادی با اشاره به یکی دیگر از نتایج اعمال تخفیفات در صنایع، ادامه داد: نتیجه دیگر این بوده که مدیران در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی افرادی هستند که بر اساس لابی گری، زد وبندهای سیاسی، روابط خویشاوندی و رفاقتی در جایگاه های مدیریت در این صنایع قرار می گیرند.
نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از بیش از یک صد سال حضور در صنعت نفت هنوز محتاج کشورهایی هستیم که از لحاظ ذخایر نفتی از ایران بسیار عقب تر هستند، یادآور شد: در حالی که ایران باید حرفی برای ارائه در این صنعت داشته باشد و توانمندی ها در تمام مولفه ها، تکنولوژی ها و سرمایه های فکری آن باید برای ایران باشد، اما امروز دیده می شود که به شدت صنعت نفت کشور محتاج کشورهای دیگر است و باید نیازمندی های این صنعت را از کشورهای دیگر تامین کند.
* تشکیل جلسه ای برای بررسی نرخ خوراک پترشیمی ها
وی افزود: با گسترش ارتباطات جهانی و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های جهانی مخالف نیستم، اما این موضوع که در صورت نبود کشورها و شرکت های خارجی کار صنایع کشور معطل بماند برازنده صنعت نفت و گاز ایران نیست.
وی با بیان اینکه در هفته های آینده جلسه ای برای تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها در کمیسیون انرژی تشکیل می شود، ادامه داد: البته مشکلات صنعت نفت و گاز را نباید با تخفیفات رفع کرد و یکی از مشکلاتی که در صنعت پتروشیمی وجود دارد خصولتی بودن این صنایع بوده و موضوعی بی پایه و اساس بوده که در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی شکل گرفته است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه خصولتی بودن عامل اساسی عدم موفقیت صنعت پتروشیمی است، تصریح کرد: بخش خصوصی هر جا که نمی تواند پاسخگوی مسائل و مشکلات پیرامون صنعت نفت باشد از ظرفیت دولت استفاده می کند و دولت نیز به همین ترتیب از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می کند، لذا تعامل دو سویه بین آنها شکل گرفته و سبب شده که هیچگاه هیچ کدام به عنوان سازمانی مستقل پاسخگوی مسائل و مشکلات نباشند.
منبع : خبرگزاری خانه ملت

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین