رئیس مرکز درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور : زنان تهرانی در معرض خشونت کلامی و جنسی قرار دارند!

رئیس مرکز درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور : زنان تهراني در معرض خشونت کلامی و جنسی قرار دارند!

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۷ درصد زنان تهرانی در مناطق ۲۲ گانه پایتخت در معرض انواع خشونت قرار دارند.
فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در حال حاضر در کشور مطالعاتی برای راه‌اندازی و استقرار یک سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی پنهان، همچون آسیب خشونت در حال انجام است.
وی ادامه داد: این مطالعات و تحقیقات در حال حاضر به صورت پایلوت، بر روی هزار شهروند به شکل تصادفی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در حال انجام است و در بررسی فعلی از هر منطقه پایتخت، ۳ محله انتخاب و‌ تحقیقات مرتبط با آن از چندی پیش آغاز شده است.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: «خشونت» به عنوان یکی از ۳ متغیری که در تحقیقات و مطالعات به عنوان آسیب اجتماعی مورد بحث بود، دنبال شد، انواع خشونت جسمی، خشونت جنسی، کلامی، رفتاری و خشونت عاطفی و روانی را شامل می‌شود.
براتی سده خاطرنشان کرد: یافته‌های اولیه تا کنون نشان می‌دهد که ۲۷ درصد زنان تهرانی از یکی از انواع خشونت رنج می‌برند و در این میان بیشتر آنان در معرض خشونت کلامی و عاطفی و پس از آن خشونت جنسی قرار گرفته بودند.
وی یادآور شد: بنابر این تحقیق، خشونت جسمی کمترین نوع خشونتی است که زنان حاضر در نمونه، از آن آسیب دیده بودند و نسبت به آن ابراز نارضایتی داشتند.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بنابر این آمار ۲۷ درصدی، ۸ درصد از زنان نمونه فوق از خشونت کلامی رنج می برند و ۵ درصد از خشونت جنسی و ۳و نیم درصد از زنان از خشونت جسمی سبک و ۱/۵ درصد آنان از خشونت جسمی شدید و بقیه آنان از دیگر انواع خشونت آسیب دیده‌ و تهدید می‌شوند.
براتی سده تاکید کرد: آمار فوق را نمی‌توان به زنان سایر شهرهای کشور تعمیم داد، زیرا یک رابطه مستقیم میان سطح سواد و تحصیلات زنان تهرانی با میزان وقوع خشونت بر علیه آنها وجود دارد که این امر در آمار وقوع خشونت علیه زنان در سراسر شهرها نسبت به تهران تاثیر چشمگیری دارد.
وی یادآور شد: در برخی از مناطق کشور به دلیل فرهنگ متفاوتی که بر بافت خانواده‌ها حاکم است، مدل و نوع خشونتی که زنان را مورد آزار قرار می دهد نیز متفاوت عنوان می‌شود.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: گاهی برخی از رفتارها در بعضی از مناطق کشور مثل تهران به عنوان خشونت تلقی می‌شود که ممکن است همین موارد در سایر استان ها مفهوم خشونت را در بر نداشته باشد و از طرفی عکس این موضوع هم صادق است.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین