با وجود سامانه ستاد ؛ دیگر نمی توان در پروژه های استانی هیچ امتیازی برای پیمانکاران بومی لحاظ کرد!

با وجود سامانه ستاد ؛ دیگر نمی توان در پروژه های استانی هیچ امتیازی برای پیمانکاران بومی لحاظ كرد!

استاندار خوزستان گفت : باید برای اشتغال جوانان استان در رده سنی۲۰ تا ۴۰ سال تمرکز کنیم جوانان فعال و تحصیلکرده ما می توانند موتور رشد و توسعه کشور و استان باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان با حضور استاندار، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
غلامرضا شریعتی در این جلسه با بیان اینکه آمار بالای بیکاری زیبنده خوزستان نیست، اظهار کرد: بیکاری در استان در طول ۵سال گذشته کاهش قابل ملاحظه ای داشته و از ۲۵٫۷ به ۱۴٫۳ رسیده است اما باز هم متوسط بیکاری در استان از متوسط کشوری بیشتر است.
وی افزود: بیکاری در استان در طول ۵ سال گذشته کاهش قابل ملاحظه ای داشته و از ۲۵٫۷ به ۱۴٫۳ رسیده است اما باز هم متوسط بیکاری در استان از متوسط کشوری بیشتر است.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه دولت از هیچ کوششی در زمینه اشتغال فروگذار نکرده است، گفت: از یک و نیم میلیارد دلاری که از صندوق توسعه با پیشنهاد دولت در مجلس تصویب شد ۲۴۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده و از دی ماه اجرایی خواهد شد.
شریعتی با اشاره انعقاد تفاهم‌نامه ای با بانک ملی درباره ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی استان، عنوان کرد: مبلغ این تفاهم‌نامه ۵۰۰ میلیارد تومان است و به موجب آن به مراکز تولیدی، اصناف تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان تسهیلاتی با سود حداکثر ۸ درصد برای کمک به توسعه اشتغال پرداخت می‌شود.
وی از مذاکره با بانک کشاورزی برای عقد قراردادی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: در صورت موافقت این بانک تسهیلاتی در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته به کشاورزی ارائه خواهد شد.
شریعتی با اشاره به انجام تمام مراحل مناقصات و مزایده‌ها از طریق سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی خواستار حذف یا بومی سازی سامانه شد و گفت: در استان خوزستان پروژه های بسیاری اجرا می شود اما با وجود سامانه ستاد دیگر نمی توان در پروژه های استانی هیچ امتیازی برای پیمانکاران بومی قرار داد و پیمانکاران دیگر استان های کشور به راحتی می توانند عهده دار پروژه های استانی شوند.

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین