فتح ا… حاجتی در گفت و گو با نسیم خوزستان : معضل ترافیکی کلانشهر اهواز با احداث شهرک سلامت حل می شود!

فتح ا... حاجتي در گفت و گو با نسيم خوزستان : معضل ترافيكي كلانشهر اهواز با احداث شهرك سلامت حل مي شود!

* رییس کمیسیون خدمات شهری اهواز : در مقابل تمامی خبرنگاران اعلام کردم که اگر طرح شهرک سلامت اجرایی نشود استعفا خواهم داد.
مهمترین اولویت بنده موضوعات بهداشتی و درمانی است و طبق قولی که در قبل از انتخابات به مردم شریف اهواز دادم، پیگیر ایجاد شهرک سلامت و کلینیک های درمانی در سطح شهر هستم.
رییس کمیسیون خدمات شهری اهواز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت : گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به گسترش خدمات رفاهی مورد نیاز مردم می انجامد، علاوه بر اینکه ایجاد شهرک سلامت می تواند در این بحران مالی که سیستم شهرداری را با مشکل مواجه کرده است درآمدی پایداری برای شهرداری اهواز ایجاد کند.
فتح ا.. حاجتی پیرامون احداث شهرک سلامت گفت : بنده از روزی که تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کردم یکی از شعارهای اصلی خود را تاسیس شهرک سلامت قرار داده و با برنامه برای انجام آن جلو آمدم. از همان موقع که این حقیر به عنوان خادم مردم به شورای شهر اهواز راه یافتم پیگیری های جدی خود را آغاز کرده و با سفر به شهرهایی مانند اصفهان و نشست با اساتید حوزه سلامت، اطلاعات بسیاری را جمع آوری کردم.
عضو شورای شهر اهواز در مورد جدیت خود برای پیگیری احداث شهرک سلامت در اهواز افزود : بعد از مطرح کردن موضوع احداث شهرک سلامت در جلسه شورا، در مقابل تمامی خبرنگاران اعلام کردم که اگر طرح شهرک سلامت اجرایی نشود استعفاء خواهم داد زیرا دغدغه بسیاری در این خصوص داشته و دارم.
دکتر حاجتی در مورد نحوه اجرای پروژه شهرک سلامت در شهر اهواز عنوان کرد : تاسیس شهرک سلامت یک انقلاب در خوزستان ایجاد می کند.
شهرداری در شهرک سلامت ریالی هزینه نمی کند، سرمایه گذار می سازد و شهرداری در این خصوص درآمد پایداری نیز برای خود ایجاد خواهد کرد.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز در مورد نحوه اجرای این پروه گفت : فاز نخست این پروژه ایجاد کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی، مراکز تجاری مرتبط با بهداشت و سلامت مانند هایپر سلامت که عرضه کننده محصولات غذایی سالم و طبیعی است.
این مجموعه دارای پاراکلینیک های طبقاتی و زیر سطحی است که در کنار آنها پارک و فضای سبز به خصوصی در نظر گرفته شده است.
فاز دوم به مرکز پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، مرکز توانبخشی، مرکز جامع سرطان که بزرگترین مرکز پرتو درمانی خاورمیانه محسوب می شود اختصاص یافته است که اگر شهروندان عزیز تحقیق کنند متوجه خواهند شد در خوزستان فقط ۲ دستگاه رادیوتراپی وجود دارد که بیماران ۴ استان دیگر نیز برای استفاده از آن به این استان مراجعه می کنند.
در شهرک سلامت در نظر داریم بیش از ۸ دستگاه رادیوتراپی خطی ایجاد کنیم تا جان هیچ بیمار سرطانی در این نوبت ها به خطر نیوفتد.
ایجاد سالن های کنفرانس برای همایش های علمی و آموزشی منطبق با نیازهای روز برای بیماران و پزشکان و ایجاد مراکز زیبایی و آرایشی از دیگر پروژه های فاز دوم شهرک سلامت خواهند بود.
فاز سوم برای ایجاد مراکز پاراکلینیکی زیر سطحی، خیابان های سلامت و پارکینگ اختصاص یافته که مجموع پارکینگ های طراحی شده برای ۱۷۰۰ خودرو است.
فاز چهارم نیز به منظور ارائه خدمات به بیمارانی که جهت دریافت خدمات درمانی از نقاط مختلف دنیا سفر نموده اند به احداث هتلی ۴ ستاره اختصاص یافته که این هتل در دست طراحی است.
در فاز پنجم خدمات بستری بیمارستانی با ۴ هزار تخت است که زیرساخت های متعددی را نیاز دارد که در آینده در مورد آن توضیح خواهم داد.
عضو شورای شهر اهواز درباره مزایای ایجاد شهرک سلامت به خبرنگار نسیم این گونه توضیح داد : تمام پزشکانی که در خیابان نادری و کیانپارس سبب ایجاد ترافیک شده اند در شهرک سلامت مستقر شده و باید محل فعلی خود را ترک کنند که این موضوع باعث حذف معضل ترافیکی شهر اهواز خواهد شد. اگر پزشکی هم در این زمینه با ما همکاری نکند بیمه او قطع خواهد شد و هیچ مجموعه ای با وی همکاری نخواهد کرد.
با صحبت هایی که با نظام پزشکی، معاونت درمان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و بسیاری از پزشکان پیشکسوت شده همه استقبال کرده و قول هایی نیز در این زمینه داده اند.
بنده رییس کمسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر اهواز هستم و نخستین بار بود که طی ۴ دوره گذشته کمیسیون سلامت تشکیل می شد و پیش از این اسمی از کمیسیون سلامت وجود نداشت.
حاجتی افزود : طرح شهرک سلامت در اصفهان با موفقیت ایجاد شده و مشهد و تبریز نیز در حال پیگیری احداث شهرک سلامت هستند با این وجود اگر به این پروژه سرعت بیشتری دهیم امیدواریم که به زودی دومین شهرک سلامت ایران در خوزستان افتتاح شود.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت : احداث شهرک سلامت حدود ۵ سال به طول می انجامد و این خدمت بزرگی به مردم خوزستان خواهد بود که بحث مهم این شهرک توریست درمانی است. بسیاری از مردم کشورهای همسایه می توانند از این ظرفیت ایجاد شده در خوزستان استفاده کنند که منافع بسیاری نیز برای شهر اهواز خواهد داشت.
عضو شورای شهر اهواز پیرامون مشکلات مالی شهرداری اهواز عنوان کرد : منابع شهرداری محدود می باشند، بنابراین شورا و شهرداری اهواز باید بیشتر به سوی بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار رفته و از ظرفیت های موجود در این بخش استفاده کنند.
برای اینکه بتوانیم خدماتی به شهروندان ارائه کنیم باید بیش از این با بخش خصوصی و سرمایه گذاری وارد کار شویم. البته قوانین نیز در این بخش ناقص هستند و باید در آنها تجدید نظر شود. مدتی است که بخش سرمایه گذاری راه اندازی شده و متاسفانه به دلیل همان نواقص از آن استقبالی نشده است که شهردار و شورای شهر باید در این خصوص تجدید نظر کنند.
حاجتی در پایان گفت : نباید سرمایه گذاران را فراری دهیم و سنگی مقابل پای آنها بگذاریم، باید مسیر را برای ورود آن ها به پروژه های شهرداری اهواز باز کنیم تا با ورود بخش خصوصی بتوانیم خدمات شایانی به مردم شهید پرور و ولایت مدار اهواز ارایه دهیم.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین