سید محسن موسوی زاده در گفت و گو با نسیم : تکدی گری چهره شهر اهواز را زشت کرده است!

سيد محسن موسوي زاده در گفت و گو با نسيم : تکدی گری چهره شهر اهواز را زشت کرده است!

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد : تکدی گری متاسفانه چهره و نمای شهر ما را زشت کرده و علاوه بر آن کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها نیز در حال زیادشدن هستند.
سید محسن موسوی زاده گفت : یکی از دغدغه‌های ما پوشش فضای سبز اهواز است. اینکه عده‌ای می‌گویند هوای شهر اهواز به‌شدت گرم است و این گرما اجازه سبز شدن گونه‌های مختلف گیاهی را نمی‌دهد، اساس علمی و منطقی ندارد. اگر شهرک نفت و فضای سبز آن را نگاه کنید پوشش‌های گیاهی مختلفی را می‌بینید که در آنجا رشد کرده است.
عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: در قدم نخست شهردار اهواز، فردی را در راس سازمان پارک‌ها و فضای سبز منصوب کرد که تحصیلات و تخصص ایشان در این خصوص است و سازمان پارک‌ها و فضای سبز را به‌خوبی می‌شناسد. ۲ مجموعه گلخانه‌ای در سازمان پارک‌ها و فضای سبز و پارک شهروند احیا شده که در حال حاضر کار تکثیر ۵۰ هزار درخت در آن جا در حال انجام است.
سازمان پارک‌ها و فضای سبز درختان متعددی که سازگار با هوای اهواز هستند را شناسایی کرده و اقدام به کشت و تکثیر آن‌ها کردند. موسوی زاده با بیان اینکه آبیاری با آب تصفیه‌شده برای گیاهان مضر است، عنوان کرد : در پی استفاده از آب خام برای آبیاری هستیم. درختان کنوکارپوس به دلیل رشد زیاد و سریع به‌صورت مداوم نیازمند هرس است و به سبب هزینه‌های بالای نگهداری آن‌ها برای شهرداری فعلا جلوی کاشت و تکثیر آن‌ها ممنوع شده است.
ایشان پیرامون استفاده از نخل به عنوان نماد شهر اهواز و استان خوزستان گفت : درخت نخل نماد شهر اهواز است. جلسه‌ای با رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز داشتم و در خصوص تکثیر نخل‌های بومی ثمر ده صحبت‌هایی شد و مقرر گردید برای گسترش این نخل‌ها اقداماتی انجام شود. همچنین خواسته شد تا در هشت منطقه اهواز افرادی را به‌کارگیری کنند که تخصص آن‌ها هرس و نگهداری درخت نخل باشد و آن‌ها را نگه‌داری کنند.
عضو شورای شهر اهواز در خصوص فعالیت سیستماتیک متکدیان در این کلانشهر افزود : تکدی گری متاسفانه چهره و نمای شهر ما را زشت کرده و علاوه بر آن کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها نیز در حال زیادشدن هستند.
در بازدیدی که از شهر تبریز داشتیم متوجه شدیم که در ۲۰ کیلومتری شهر، شهرداری، بهزیستی، بهداشت و چند دستگاه دیگر با هماهنگی یکدیگر همه معتادان و کارتن‌خواب‌ها را از سطح شهر جمع کرده و در محلی مستقر کردند که تحت مراقبت بوده و در ترک اعتیاد به آن‌ها کمک می کنند. علاوه بر آن کارگاه‌هایی مانند تکثیر گل و گیاه، قالیبافی، نجاری و قالب‌گیری فلزی ایجاد کردند تا بتوانند درآمدی از این طریق داشته باشند.
شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند متکدیان، کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها را جمع‌آوری کند. نیاز است که دستگاه‌های دیگر نیز به کمک شهرداری آمده تا بتوان علاوه بر از بین بردن مافیای تکدیگری و سازمان‌دهی کودکان کار آن‌ها را در محلی مناسب جمع‌آوری و ایجاد کارکرد.
تا این هماهنگی‌ها ایجاد نشود شهرداری و شورای شهر نمی‌توانند در این خصوص کاری از پیش ببرند. این موضوع دغدغه اعضای شورای شهر است و در صحن علنی نیز چندین بار این موضوع مطرح‌شده که باید فکری برای آن کرد.
موسوی زاده با تاکید بر اینکه شورای شهر با دقت بر عملکرد شهرداری نظارت می کند اظهار داشت : شورا از شهردار خواسته است به صورت منظم گزارش عملکرد مالی و پیشرفت پروژه ها را اعلام نماید.
وی ادامه داد : معاونت ها و روسای سازمان ها به فراخور کار کمیسیون ها دعوت شده و از آنها گزارش گرفته می شود.
عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد : تمام اعضای شورا علاوه بر حضور در کمسیون مربوطه هرکدام در یکی از سازمان های شهرداری قرار دارند و در جلسات آنها شرکت کرده و نظارت مستقیم بر بسته شدن قرار دادها و شفافیت گزارش ها دارند.
بنابر این در یک نگاه کلی بحث نظارت را می توان در حضور اعضای شورا در سازمان ها، شرکت مدیران سازمان ها و معاونین شهردار در جلسات شورا و بازدید اعضا از روند پیشرفت پروژه ها را خلاصه کرد.
سید محسن موسوی زاده در خصوص نبود پارک مناسب مختص بانوان اهوازی گفت : شورا و شهردار گذشته دو نقطه در اهواز را به عنوان پارک ویژه بانوان در نظر گرفت یکی نزدیک پارک شهروند و دیگری در جاده گلستان که متاسفانه این دو پارک به حال خود رها شده و بلا استفاده مانده اند!
عضو شورای شهر ادامه داد : در همان روزهای آغازین شورا به این دو نقطه سرکشی کردیم و معاونت های فرهنگی و عمرانی را آوردیم و نواقص و دستورات لازم به آنها داده شد تا این دو مجموعه ای که شهرداری برای آنها هزینه کرده کامل شده و در اختیار بانوان اهوازی قرار گیرد.
موسوی زاده در پایان با تاکید بر اینکه برای بانوان احداث مجموعه های دیگری در نظر گرفته ایم عنوان کرد : درست است که در شورای جدید بانوان حضور ندارند اما همه کمیسیون ها در پی احقاق حقوق شهروندی بانوان هستند و تلاش می کنیم تا هیچ نقص و یا کمترین نقصی در این زمینه وجود نداشته باشد.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین