همایون یوسفی خطاب به وزیر نیرو : واگذاری مشکوک نیروگاه رامین باید متوقف شود!

همايون يوسفي خطاب به وزير نيرو : واگذاري مشكوك نيروگاه رامين بايد متوقف شود!

* تاکنون مردم خوزستان خاطره خوشی از واگذاری ها همچون فولاد خوزستان، گروه ملی، لوله سازی، فارسیت، نیشکر هفته تپه و … به یاد ندارند.
اجرای درست خصوصی سازی و تقویت بخش خصوصی واقعی می تواند روند توسعه کشور را شتاب بخشیده و به رهانیدن کشور از اقتصاد دولتی کمک کند، اما انحراف در مسیر خصوصی سازی، نه تنها دستاوردی نداشته بلکه سبب می شود که صنایع واگذار شده را با مشکلات و معضلات عمده ای مواجه سازد.
به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، همزمان با روند گسترده خصوصی سازی در برخی وزارتخانه ها، انتقادات گسترده ای نیز نسبت به آن مطرح شده است به طوری که برخی کارشناسان معتقد هستند که خصوصی سازی در برخی وزارتخانه ها از جمله وزارت نیرو به طور مطلوب اجرا نشده و حتی در برخی موارد به ضرر منافع کشور منجر شده است.
بررسی ها نشان می دهد که برخی واحدهای تولیدی وزارت نیرو از شرکت های تخصصی خود گرفته شده و به اسم خصوصی سازی بعضا به افراد خاص یا دستگاه های شبه دولتی واگذار شده اند.
وضعیت شرکت های واگذار شده در استان تاکنون موفق نبوده است به گونه ای که موجی از ناامیدی و اعتراض را در پی داشته و دارد.
با نگاهی مختصر به واگذاری های انجام شده در خوزستان از جمله، فولاد خوزستان، گروه ملی، لوله سازی، فارسیت، نیشکر هفته تپه و … به این نتیجه می رسیم که تاکنون مردم خوزستان خاطره خوشی از واگذاری ها به یاد ندارند.
واگذاری هایی که ظاهرا نه برای ارتقا بهره وری بلکه برای تامین رانت ها و باندهایی که شومی قدمشان بر هر شرکتی وارد شود صدای جغدهای سکوت طنین انداز خواهد شد!
اما چند صباحی است صدای این دهل نامبارک (واگذاری به بخش خصوصی) در نزدیکی های قلب تپنده برق خوزستان به گوش می رسد.
متاسفانه این پدیده شوم و نامبارک (با اجرای وضعیت فعلی) به سراغ نیروگاه رامین اهواز آمده است!
در شرایط حساس فعلی خوزستان، که از کمبود آب، وضعیت ریزگردها و بیکاری رنج می برد اضافه کردن چالش جدیدی به نام برق حتما وضعیت قابل قبولی را رقم نخواهد زد.
حال که دولت نتوانسته مشکل هوا، آب و بیکاری خوزستان را حل کند، حداقل دولت تدبیر و امید، آشفته کردن تامین برق بیش از یک سوم مردم استان را با بی تدبیری به نام خود ثبت نکند.
از آن جایی که تعدادی از نیروگاه های خوزستان به بخش خصوصی واگذار شده است و طبق قانون دولت می تواند ۲۰ درصد تولید برق را در اختیار خود نگه دارد و نیروگاه رامین با فاصله کم نسبت به اهواز و نیز توان بالای آن که حدود ۳۵ درصد برق تولیدی خوزستان را تامین می کند، متخصصین بر این باور هستند که این نیروگاه باید در اختیار دولت بماند.
البته بعد از اعتراضات کارشناسان و متخصصین صنعت برق کشور و استان به واگذاری نیروگاه رامین، برخی نمایندگان مجلس نیز بیکار ننشسته و در راستای حمایت از بیت المال به دست اندرکاران هشدار دادند.
در همین راستا نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو برای واگذاری نیروگاه رامین تذکر داد.
همایون یوسفی طی نامه ای بابت روند مشکوک و اقدامات خلاف قانون در واگذاری نیروگاه رامین به اردکانیان تذکر داده و خواستار توقف و بازنگری در روند واگذاری این نیروگاه شده است.
به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، امید است سایر نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و همه دلسوزان نظام با ورود به این گونه واگذاری ها، از ضایع شدن بیش از پیش حقوق مردم مظلوم خوزستان جلوگیری به عمل آورند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین