فتح ا… حاجتی در نطق میان دستور : سکوت در مقابل فساد خیانت به رای مردم است!

فتح ا... حاجتی در نطق میان دستور : سكوت در مقابل فساد خيانت به راي مردم است!

عضو شورای شهر اهواز گفت : با هیچ فرد و افرادی عهد اخوت و برادری نبسته ام و وام کسی هم نیستم و اعتقاد دارم اگر در برابر فساد و مسایل پشت پرده سکوت کنیم، در برابر مردم و رای مردم خیانت کرده ایم.
دکتر فتح ا… حاجتی در بیست هشتمین جلسه شورای شهر اهواز و در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه کلانشهر اهواز تشنه توسعه و آبادانی است اظهار کرد: این شهر را قربانی سیاسی کاری و سیاسی بازی نکنید. مردم برای آبادانی شهر اهواز به ما رای داده اند، نباید از رای مردم به نفع دسته ها و جناح های سیاسی سوء استفاده کرد.
وی در ادامه افزود: شهر اهواز تا چه زمانی باید تاوان سیاسی بازی این عده خاص را بدهد. شش ماه از آغاز کار شورای شهر گذشته اما متاسفانه این شورا با حضور رئیس فعلی دچار روزمرگی شده است.
* بسیاری از انتصابات محفلی بوده است
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به انتصابات اخیر در شهرداری اهواز اظهار کرد: برخی از انتصابات در شهرداری اهواز توسط همان عده ای که بارها اعلام کرده اند در انتصابات دخالت نمی کنند صورت گرفته و بسیاری از این انتصابات غیر کارشناسی، سیاسی و محفلی بوده است. این مسئله باعث ناراحتی افراد کارکشته و کارآمد در سیستم شهرداری شده است.
حاجتی با اشاره به استعفای کتانباف گفت: شهردار در حضور اعضای شورای شهر بیان کرد استعفایش را به رییس شورا تقدیم نموده است اما نمی دانم به چه علت آقای فلسفی استعفای شهردار را در دستور کار خود قرار نمی دهد.
وی با اعلام اینکه ما به کتانباف رای دادیم تا شهر اهواز را در مسیر توسعه و آبادانی قرار دهد، تصریح کرد: قرار نیست اگر عضو شورا به سیستم مدیریتی شهرداری ایراد نظارتی بگیرد شهردار سریعا تهدید به استفعا کند.
حاجتی تاکید کرد :آقای شهردار، مدیریت شهری قهر و ناز را نمی پذیرد. اگر نمی توانید کار کنید کنار بروید.
رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر اهواز در خصوص احداث شهرک سلامت عنوان کرد: احداث این شهرک امری ضروری برای کلانشهر اهواز است زیرا با احداث شهرک سلامت بسیاری از معضلات شهر از جمله ترافیک، بیکاری، درمان بیماران سرطانی حل خواهد شد. اما متاسفانه رغبتی به سرانجام رساندن این پروژه نمی بینم.
* سکوت در مقابل فساد خیانت است
حاجتی خاطرنشان کرد: در سیستم شهرداری برخی مدیران انتخاب می شوند که حوضه کاریشان با سابقه افراد هم خوانی ندارد، حال سوال بنده این است اگر شهردار تمایل به استفاده از این افراد را دارد چرا در حوزه تخصصیشان از آنها استفاده نشده است.
عضو شورای شهر اهواز با اعلام اینکه سیستم شهرداری جای آزمون و خطا نیست، تصریح کرد: اجازه دهید انتصابات به مسیر اصلی خود یعنی شایسته سالاری برگردد زیرا اگر افراد غیر متخصص سکان شهرداری را در دست بگیرند این شهر سرانجام خوبی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه نمی توان با سیاسی کاری و بازی های پشت پرده سیستم شهر، شورا و شهرداری را در مسیر توسعه قرار داد، گفت: مسائل پشت پرده را به صورت جزء به جزء در آینده بیان خواهم کرد زیرا با هیچ فرد و افرادی عهد اخوت نبستم و وام دار کسی هم نیستم و اعتقادم بر این است اگر در برابر فساد سکوت کنیم به رای مردم خیانت کرده ایم.
* مردم باید بدانند در شورا چه می گذرد!
رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر اهواز عنوان کرد : مورد دیگری که باید بگویم، عدم شفافیت در سیستم است. عده ای با شعار شفافیت و مبارزه با فساد رای مردم را کسب کردند، یادشان رفته است که باید با فساد در شهرداری مبارزه کنند. مردم هشیار و آگاه هستند و شعارهای این افراد را فراموش نخواهند کرد.
حاجتی تایید کرد : به فکر مردم باشید نه به فکر منافع شخصی، ما نیامده ایم که با مردم شفاف و روراست نباشیم، خاصیت شورای شهر باید بر مبنای شفافیت و شفاف سازی باشد.
عضو شورای شهر اهواز در پایان گفت : نمی توان با سیاسی کاری و بازی های پشت پرده، سیستم شهر، شورای شهر و شهرداری را در مسیر توسعه قرار داد، ان شاا… مسایل پشت پرده ای را به صورت جز به جز در آینده مطرح خواهم کرد تا به شهروندان عزیز بگویم چرا با هیچ فرد و افرادی عهد اخوت و برادری نبسته ام و وام کسی هم نیستم و اعتقاد دارم اگر در برابر فساد و مسایل پشت پرده سکوت کنیم، در برابر مردم و رای مردم خیانت کرده ایم، پس بدانید که من به هیچ گروه و حزبی وابسته نیستم که رای آورده ام رای من رای مردمی بوده و در خصوص حق و حقوق مردم هم قدمی عقب نشینی نخواهم کرد. از همه اصحاب رسانه نیز می خواهم سخنان من را به گوش مردم برسانند تا بدانند در شورای شهر چه می گذرد.
* کار کردن در اهواز بسیار سخت است
در ادامه رئیس شورای شهر اهواز در پاسخ به برخی از سخنان فتح ا… حاجتی گفت: با برخی از صحبت های ایشان موافق هستم. اینکه مردم و شهر اهواز نباید تاوان سیاسی کاری برخی را بدهد، زیرا که اهواز بیشتر از این کشش ندارد. رویکرد این شورا نیز به این شکل است و نمی خواهیم خللی از قِبل این مسائل به شهر وارد شود.
وی گفت: نباید شورا دچار روزمرگی شود و اگر در این زمینه قصوری داشتم خیلی خوب است که مطرح می شود.
فلسفی در خصوص استعفای شهردار اهواز اظهار کرد: کار کردن در شهر اهواز بسیار سخت و به مانند جنگ است. اکنون که خدا به آقای کتانباف چنین توانی را داده است که از ۵ صبح تا ۱۱ شب برای آبادانی شهر ما در تلاش باشد باید حمایت شود و اگر ما دفاعی از ایشان می کنیم از عملکردشان است نه شخص ایشان. اگر شهردار دیگری با همین روحیه در حال خدمت بود دستانش را می بوسیدیم چون بار و مسئولیت شورای شهر را بر دوش می کشد.
* آقای کتانباف را عصبانی نکنید
رییس شورای شهر اهواز با بیان اینکه انصاف حکم می کند از عملکرد خوب حمایت شود اذعان کرد: امید است تا آنجا که شرایط به ایشان اجازه می دهد بماند و در برابر مشکلات مقاومت کند.
فلسفی با اشاره به استعفای کتانباف گفت: ایشان چند وقت پیش نامه ای(استعفا) را به بنده داد اما بعد از مذاکرات نامه پس داده شد.
وی در پایان رویکرد شورای پنجم را حفظ آرامش و تدبیر خواند و ادامه داد: هیچ گونه تعصب خاصی به شخص آقای کتانباف ندارم اما امیدوارم کتانباف بماند و کار کند زیرا که اگر فشار زیاد و موجب عصبانیت ایشان شود ۲۴ ساعت که نه بلکه یک ثانیه هم دیگر مقاومت نمی کند.

درباره نویسنده

7474مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین