رئیس شورای شهر اهواز : مردم از شکستن سیل‌بندها خودداری کنند

در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز، پیش از آغاز رسیدگی به دستور کار جلسه، نمایندگان اهالی مناطق گلدشت، گلبهار، عین ۲ و کوی علوی در مورد وضعیت فاضلاب این مناطق و همچنین زنان شاغل در سازمان پسماند نسبت به وضعیت کار خود اعتراض کردند.
به گزارش ایسنا، عبدالزهرا سنواتی پیش از آغاز هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز در خصوص اعتراض برخی اهالی مناطق گلدشت، گلبهار، عین ۲ و کوی علوی در مورد وضعیت فاضلاب و زنان شاغل در سازمان پسماند نسبت به وضعیت کار خود اظهار کرد: در حال حاضر گزارش شده است که سیل‌بند اطراف گلدشت را مجددا شکسته‌اند و فاضلابی که در پشت سیل‌بندها قرار داشت، به جای آن که وارد کانال‌ها شود، به منطقه گلدشت وارد شده است.
وی افزود: از همه مردم می‌خواهیم بدون مشورت، نسبت به شکستن سیل‌بندها اقدام نکنند زیرا هنوز ارتفاع آب پشت سیل‌بندها بالاتر از منطقه است. شکسته شدن سیل‌بند باعث می‌شود آب پشت سد سیل‌بندها به مناطق گلدشت و گلبهار و حتی عین ۲ وارد شود. اهالی مشکلات را به اعضای شورای شهر منتقل کنند تا تدابیر لازم را انجام دهیم.
سنواتی با تاکید بر لزوم جدا دانستن مشکلات فاضلاب از وضعیت شهری، ادامه داد: اگر مردم منطقه کوی علوی با پس‌زدگی فاضلاب مواجه هستند، شرکت آبفا باید در این خصوص پاسخگو باشند و اعضای شورا به عنوان نماینده‌های مردم موضوع را پیگیری می‌کنند. در مدت اخیر نه تنها در این مناطق بلکه در بیش از ۵۰ نقطه اهواز پس‌زدگی فاضلاب وجود داشت که باید مدیران شرکت فاضلاب پاسخگو باشند.
رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: در حال حاضر بیشترین اعتراضات مربوط به وضعیت فاضلاب شهر است که باید استاندار، فرماندار و مدیر شرکت آبفا در این زمینه پاسخگو باشند.
سنواتی بیان کرد: اکنون شهرداری در مناطقی که پس‌زدگی فاضلاب وجود دارد، پمپ‌هایی نصب کرده است اما کار تخصصی است و کار شهرداری نیست و باید در این زمینه اقدام عملی شود. چند سال است که مردم دچار این مشکل شده‌اند و مطالبات آنها بحق است. اعضای شورا تنها وظیفه انتقال مطالبات را دارند زیرا رفع پس‌زدگی فاضلاب کار شهرداری نیست.
رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: در صورتی که در این مناطق شبکه فاضلاب مورد نیاز است قطعا فشارهایی به شرکت آبفا وارد می‌کنیم تا در این زمینه اقدام کنند. همچنین جهت ارائه راهکار و پمپاژ فاضلاب به پشت سیل‌بندها امروز در این مناطق حضور پیدا می‌کنیم. با توجه به احتمال وجود مشکلات بهداشتی در این مناطق لایروبی، خیابان‌ها نه تنها خیابان اصلی بلکه همه خیابان‌های این مناطق باید انجام شود.
سنواتی با اشاره به احتمال سوءاستفاده از اعتراضات بحق مردم ادامه داد: مردم حق دارند در خصوص هر مشکلی که در منطقه وجود دارد اعتراض کنند و کسی حق ندارد عنوان کند که مردم حرف سیاسی می‌زنند. هر مشکل در حوزه خدمات، فاضلاب و بهداشت و درمان وجود دارد، باید عنوان شود و مطالبات را می‌شنویم و به مسئولان ذیربط منتقل می‌کنیم.
وی افزود: پس از سیلاب، بخشی از آب پشت سیل‌بندها به مسیر مورد نظر منتقل شده اما اکنون مشکل فاضلاب در مناطق وجود دارد که بررسی‌ها لازم جهت کاهش آب پشت سیل‌بندها و هدایت آنها به کانال بررسی شده است. البته پس از سیل، دستگاه‌های اجرایی که به کمک شهرداری آمده بودند، امکانات و تجهیزات خود را بردند.
سنواتی در خصوص آسفالت مناطق حاشیه‌‌نشین، گفت: هیچ منطقه مرفه‌نشین را آسفالت نکردیم و آسفالت در مناطق حاشیه‌نشین از جمله علی‌آباد و ملاشیه انجام شد که این موضوع نشان می دهد این مناطق اولویت ما هستند.
وی با اشاره به مشکلات زنان کارگر در سازمان پسماند شهرداری اهواز نیز گفت: مشکل این زنان باید برطرف شود. همه اعضای شورا مکلف هستند مشکلات این افراد را تا زمان رفع شدن، پیگیری کنند. به زودی جلسه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد تا مشکلات آنها بررسی شود.
سنواتی با اشاره به اعتراض این زنان مبنی بر کار کردن افغان‌ها در انبارهای پسماند، بیان کرد: شاید ۱۰ نفر از کسانی که در انبارها در حال کار کردن هستند، افغان هستند. همچنین یکی از شرایط برنده شدن در مناقصه طرح تفکیک از مبدا باید این باشد که همه این زنان سر کار خود بمانند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین