خطر جانی در کمین دانش آموزان عنافچه ؛ وعده‌های پوچ نمایندگان مردم را آزرده خاطر کرده است

احداث پل عنافچه یکی از وعده‌های بی‌شمار الباجی نماینده مجلس شورای اسلامی است که محقق نشده و در سال‌‌های اخیر به رویای مردم تبدیل شده است.
به گزارش رهیاب، سال‌ها است که پل شناور دهستان سیل‌زده عنافچه پس از هر بارندگی به زیرآب رفته و تردد را برای اهالی حدود ۳۱ روستا مخصوصاً دانش‌آموزان مختل می‌کند.
این پل شناور که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران بر روی رودخانه کارون نصب شده است، هر بار پس از بارش باران تا مدت‌ها بعد از آن به زیر آب می‌رود و ساکنان منطقه و به‌ویژه دانش‌آموزان و معلمان مجبور می‌شوند از قایق‌های محلی غیر استاندارد برای جابه‌جایی استفاده کنند.
از پاییز سال گذشته تاکنون پل شناور به طور کلی غیر قابل بهره‌برداری بوده و این مسئله به‌ویژه در طول بحران سیل نیز امدادرسانی را بسیار دشوار کرده بود.
احداث یک پل ثابت از اهمیت ویژه‌ای در رونق اقتصادی و تردد مردم باوی و به‌ویژه دهستان عنافچه با ۳۱ روستا و جمعیتی حدود ۱۲ هزار نفر دارد.
محمود ساعدی، بخشدار مرکزی باوی در این رابطه می‌گوید: به‌منظور جلوگیری از توقف در رفت و آمد دانش‌آموزان با همکاری فرمانداری یک دستگاه اتوبوس به‌منظور ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستاهای عنافچه تدارک دیده شد.
وی افزود: اما در شرایط جدید مسیر ۵ دقیقه‌ای که دانش‌آموزان برای رسیدن به مدرسه عرض رودخانه را با قایق طی می‌کردند، اکنون به حدود یک ساعت افزایش پیداکرده است و برخی از دانش‌آموزان همچنان اصرار دارند همان مسیر رودخانه را طی کنند.
بخشدار مرکزی باوی بابیان اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ دانش‌آموز از این مسیر تردد می‌کنند، گفت: با توجه به زیرآب رفتن پلُ تردد دانش‌آموزان با قایق‌های فعلی که قدیمی و فرسوده شده‌اند خطرناک است و ممکن است هرلحظه اتفاقی بیفتد.
کاظم نسب الباجی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در دومین روز از آذرماه سال گذشته در بازدید از این منطقه بر آغاز احداث پل ثابت عنافچه در طی دوماه تأکید کرد که این امر محقق نشد و سپس از کلنگ‌زنی آن حداکثر تا دهه فجر سال قبل خبر داد اما هنوز هم مردم مجبور به تحمل خطر تردد از رودخانه هستند.
با آنکه کاظم نسب الباجی سعی کرده خود را فعال‌تر از سایر نمایندگان اهواز نشان دهد اما سیل وعده‌های محقق نشده او و سایر نمایندگان و مسئولان، بی‌اعتمادی و رنجش خاطر مردم‌ را در پی داشته است.

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین