غارت‌گران بیت‌المال از قانون نمی‌ترسند ؛ بالاترین درد مردم فساد است

غارت‌گران بیت‌المال از قانون نمی‌ترسند ؛ بالاترین درد مردم فساد است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مهمترین درد و معضل این مملکت تنها آمریکا و نوسانات ارزی و کمبودها نیستند، افزود: بالاترین درد مردم فساد است، موریانه فساد اقتصادی به ریشه اعتماد مردم به نظام نفوذ کرده است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، قلی ا… قلی‌زاده در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، با اشاره به اهمیت روز قدس، گفت: یقیناً روز قدس را که روز یاس و ناامیدی صهیونیسم جهانی است را فراموش نخواهیم کرد و با حضور گسترده ناامیدترشان خواهیم کرد.
* موریانه فساد به ریشه اعتماد و امید مردم به نظام نفوذ کرده است
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مهمترین درد و معضل این مملکت تنها آمریکا و نوسانات ارزی و کمبودها نیستند، افزود: بالاترین درد مردم فساد است، متاسفانه موریانه فساد به ویژه فساد اقتصادی به ریشه اعتماد و امید مردم به نظام عزیزتر از جانمان نفوذ کرده است.
* فساد اقتصادی قلب و جان نظام را نشانه گرفته است
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتبار، اقتدار و امنیت کشور حاصل رابطه معنوی و عاطفی مردم با نظام است، هرگاه که نظام با چالشی رو‌به‌رو شده، تنها دستان پرقدرت و حضور حماسی مردم به آن نقطه پایان نهاده است. متاسفانه مشکلات و فساد اقتصادی موریانه‌وار ضمن نابودی منابع و سرمایه‌ملی کشور، اعتماد مردم به نظام را هدف قرارداده است، فساد مالی و اقتصادی به پدیده مزمن و مرموز تبدیل شده که قلب و جان نظام ما را نشانه گرفته است.
* امواج فساد جامعه را در نوردیده است
قلی‌زاده تصریح کرد: فساد تنها به قلمرو سرمایه‌گذاری و بنگاه‌های اقتصادی محدود نگردیده بلکه امواج آن سراسر جامعه را در نوردیده است و اخلاق و رفتار جامعه را تباه می‌سازد. کاری‌ترین ضربه فساد بر پیکره اقتصاد، به هم ریختن توازن و ترکیب دخل و خرج ملت، کشور و دولت است، متاسفانه سیاستمدار و کارگزارانی که فاسد باشند منابع را بیشتر به مسیری سوق می‌دهند که رشوه‌های کلان و کمیسیون‌های آن چنانی در آن‌ها دیده می‌شود.
وی اظهار کرد: اما چرا این همه به مسائل فساد اقتصادی تکیه می‌کنم، به این دلیل که ریشه همه این گرانی‌ها در همین موضوع است. در ادامه به مواردی از آن اشاره می‌کنم و به استحضار نمایندگان محترم و ملت شریف می‌رسانم.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: چند نرخی بودن قیمت کالا‌ها، خدمات و ارز اولین و مهمترین ریشه‌های فساد است که رانت‌خواری و قاچاق حاصل این روش جاهلانه اقتصادی است. تنوع، پراکندگی و ناهماهنگی دستگاه‌های نظارتی باعث شده، دچار موازی‌کاری و تضاد در عملکرد بشویم، از طرفی منابع، امکانات و تجهیرات هیچ کدام از دستگاه‌های نظارتی به تنهایی توانایی پوشش دادن کل کشور را ندارند. از سوی دیگر در دستگاه‌های نظاتی ما اکثراً خدمات دهنده و ناظر مانند بازیکن و دارو به همدیگر وابسته و اشتراک منافع دارند و به پدیده خود نظارتی دچار شده‌اند. در نتیجه چنین نواقص بزرگی است که ناکارآمدی دستگاه‌های نظارتی کشور را رقم زده است.
* غارت‌گران بیت‌المال از قانون نمی‌ترسند
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش هوراند در مجلس شورای اسلامی مهمترین و آخرین عامل گسترش فساد اقتصادی را عدم برخورد قاطع با اخلالگران دانست و افزود: علیرغم دغدغه‌مندی و تاکید مقام معظم رهبری هنوز که هنوز است اخلال‌گران و غارت‌گران بیت‌المال و حقوق مردم از قانون نمی‌ترسند و چون اعمال قانون در مورد این زالو صفتان بیرحم، به موقع، بدون ملاحظه و متناسب با جرمشان صورت نمی‌گیرد و به عبارتی هنوز از منظر مجرمان اقتصادی قوانین مبارزه با فساد ترسناک نبوده و بوی خون نمی‌دهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: چرا باید اجازه بدهیم این اژدهای هزارسر فساد اقتصادی و اختلاس تا این اندازه و به راحتی شکل بگیرد و کار به فرار و دستگیری و محاکمه و اعدام و حبس ابد بی‌انجامد و خیلی از آنها نیز فرار کرده و به ریش من و شما و ملت بخندند، ملت هم حق دارند از ما عصبانی بشوند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین