پیش بینی افزایش صادرات نفت ایران در سال ۲۰۱۴

پیش بینی افزایش صادرات نفت ایران در سال 2014

فریدون فشارکی رییس موسسه فکتس گلوبال انرژی پیش بینی کرد، تولید نفت ایران در چارچوب توافق ژنو احتمالا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، به رغم توافق ایران با غرب و کاهش تحریم ها علیه این کشور، خریداران آسیایی نفت ایران خرید نفت خام از این کشور را ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۳ کاهش دادند و انتظار می رود صادرات نفت ایران به بزرگ ترین خریداران نفت این کشور در سال میلادی جاری تنها اندکی افزایش یابد.
آمار رسمی دولت و آمار صنعتی خریداران اصلی آسیایی نفت ایران نشان می دهد، این کشورها شامل چین، هند و کره جنوبی در مجموع در سال ۲۰۱۳ واردات نفت از ایران را بالغ بر ۹۳۵ هزار و ۸۶۲ بشکه در روز کاهش دادند که با توجه به صادرات روزانه ۲٫۲ میلیون بشکه نفت از سوی ایران پیش از تحریم ها، این به معنی از دست دادن ۴۶ میلیارد دلار درآمد برای تهران است.
یک توافق میان ایران و شش قدرت جهانی در نوامبر گذشته (آذر) به این کشور که از اعضای اوپک است اجازه می دهد صادرات نفت خود را در سطح کنونی آن که حدود یک میلیون بشکه در روز است، حفظ نماید.
پس از آن که، دیگر اعضای اوپک مانند عربستان سعودی برای پر کردن خلا کاهش عرضه نفت ایران به دلیل تحریم های غرب و نیز کاهش صادرات نفت برخی کشورهای آفریقای شمالی و خاورمیانه تولید خود را افزایش دادند، هر افزایش تولیدی از سوی ایران منجر به کاهش قیمت نفت خواهد شد.
فریدون فشارکی، رییس موسسه فکتس گلوبال انرژی در توکیو گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که مذاکرات ایران و غرب به یک قرارداد اساسی منجر نشود.
هفته گذشته، آمریکا و اتحادیه اروپا در چارچوب توافق هسته ای با ایران که در ماه نوامبر امضا شد و تاثیر آن از ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) آغاز شد، برای مقدار مجاز صادرات نفت ایران، خرید و فروش فلزات قیمتی و خدمات خودرو تحریم ها را به مدت شش ماه لغو کردند

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین