بخشدار غیزانیه : جهاد کشاورزی آبرسانی برای احشام را قطع کرده است

بخشدار غیزانیه با اشاره به تاخیر سه ساله در اجرای طرح آبرسانی به این بخش، گفت: طرح آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه اهواز تا چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد.
رسول ساکی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: به دستور استاندار، طرح آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه که مدتی متوقف شده بود، به جریان افتاده و قرار است تا چهار ماه آینده به بهره برداری برسد.
وی طرح آبرسانی به غیزانیه را از مصوبات استاندار در سال ۹۵ در بازدید از این بخش عنوان کرد و افزود: این طرح آغاز شده بود اما به دلیل افزایش قیمت ها، این طرح با مشکلاتی روبه رو بوده و در موعد مقرر اجرا نشد. ساکی اضافه کرد: طرح آبرسانی به غیزانیه شامل ۲ مصوبه بوده که یک بخش آن ۲۵ کیلومتر لوله گذاری از تاسیسات شهرستان کارون (ایستگاه خسروی) به دهستان مشرحات بود که انجام نشد و مقرر شد سازمان آب و برق لوله های مورد نیاز را خریداری و به شرکت آبفار تحویل دهد.
وی ادامه داد: مصوبه دوم شامل ۵۵ لوله گذاری است که یک بخش آن از شیبان تا صفیره بر عهده شرکت آبفار بوده و بخش دیگر از صفیره تا تاسیسات نزهه که بر عهده آبفار و شرکت نفت بوده و این بخش نیز اجرا نشده است.
ساکی با اشاره به تجمع اهالی تعدادی از روستاهای غیزانیه به دلیل مشکل آب، گفت: این تجمع صبح روز شنبه اتفاق افتاد و برای چند دقیقه معترضان جاده اهواز به ماهشهر را مسدود کردند که بعد از صحبت و مذاکره با اهالی و قول پیگیری مساله آب، متفرق شدند.
به گفته وی تجمع کنندگان اهالی حدود ۶ روستای منطقه «عین الزمان» از دهستان غیزانیه بودند که هر کدام از این روستاها دست کم ۵۰ خانوار جمعیت دارد.
بخشدار غیزانیه همچنین گفت: از ۸۱ روستای این بخش ۲۴ روستا از تاسیسات شیبان آبگیری می کنند که تقریبا مشکلی ندارند.
وی با بیان اینکه ۹ روستای این بخش فاقد شبکه آب هستند، افزود: ۳۵ روستای دیگر که از تاسیسات رامهرمز آبگیری می کنند به دلیل افت فشار، شکستگی لوله های انتقال و عدم رعایت نوبت دهی با مشکل کمبود آب مواجه هستند.
ساکی خاطرنشان کرد: مقرر شده است در هفته جاری تعدادی تانکر نیز به این بخش اختصاص داده شود تا آبرسانی به روستاها به وسیله آن انجام شود.
وی همچنین یکی از اعتراضات اهالی روستاها را نبود آب برای احشام عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی که موظف به تامین آب احشام است در این زمینه کوتاهی کرده و به احشام این بخش آبرسانی نکرده است.
بر اساس این گزارش، تعدادی از اهالی روستاهای بخش غیزانیه شهرستان اهواز، صبح روز شنبه به دلیل مشکل آب تجمع کرده و جاده اهواز به ماهشهر را مسدود کردند.
بخش غیزانیه اهواز در جنوب شرقی این شهرستان، در محدوده بزرگترین تاسیسات نفتی منطقه است و بیش از ۳۰۰ حلقه چاه نفت دارد. با این حال از کمترین امکانات رفاهی همچون آب و جاده بی بهره است. کانون فوق بحرانی ریزگرد خوزستان بخش غیزانیه را در برگرفته است.
استاندار خوزستان در بازدید از روستاهای این بخش در سال ۱۳۹۵ وعده کرد که ظرف سه ماه مشکل آب این روستاها را حل کند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین