قابل توجه مسئولان ؛ اهالی فراموش شده اکباتان اهواز را دریابید

قابل توجه مسئولان ؛ اهالي فراموش شده اكباتان اهواز را دريابيد

منطقه اکباتان یکی از مناطقی است که در کنار رودخانه کارون و منطقه گلستان اهواز قرار دارد و درحالی‌که تعداد قابل‌توجهی خانوار در آن ساکن هستند اما گازکشی و آسفالت خیابان‌های آن در گرو حضور آبفا و انجام سیستم فاضلاب منطقه است.
به گزارش خبرگزاری فارس، در سال‌های اخیر مناطق و شهرک‌هایی جدیدی در گوشه و کنار اهواز در حال رشد است که هرکدام از آن‌ها این روزها به یک دغدغه برای مسئولین شهری تبدیل شده‌اند.
برخی از این مناطق تا حدودی در دل شهر جای دارند و نیازمند توجه برای زیباسازی و ارائه خدمات اولیه زندگی برای مردم ساکن در آن منطقه هستند.
شهرک اکباتان یکی از مناطقی است که در کنار رودخانه کارون و منطقه گلستان اهواز قرار دارد و این روزها حال و روز خوبی ندارد و درحالی‌که تعداد قابل‌توجهی خانوار در آن ساکن هستند اما از برخی امکانات اولیه زندگی محروم است.
* اکباتان منطقه‌ای بدون سیستم فاضلاب و گازکشی
یوسف از اهالی منطقه اکباتان به خبرنگار فارس می‌گوید: مدت زمان زیادی است که در این منطقه زندگی می‌کنیم ولی متاسفانه خدمات خوبی به این منطقه ارائه نمی شود.
وی می‌گوید: زیرسازی آسفالت در منطقه انجام شده است ولی خبری از آسفالت نیست و در بارندگی‌ها برای عبور و مرور با مشکل مواجه هستیم.
یکی از مادران منطقه می‌گوید: کل این منطقه گازکشی نیست و برای پخت غذا و گرم کردن خانه در زمستان از کپسول گاز استفاده می‌کنیم که خطرناک است.
این خانم می‌گوید: سیستم فاضلاب در اکباتان وجود ندارد و هر روز به ما قول حل مشکلات منطقه را می‌دهند ولی تغییری رخ نمی‌دهد.
* شهرداری خدماتی به منطقه اکباتان ارائه نمی‌دهد
یکی از بنگاه‌داران منطقه اکباتان می‌گوید: در منطقه اکباتان ۱۶۱۲ قطعه زمین با پلاک ثبتی وجود دارد و حدود ۵۰۰ خانوار در حال حاضر اینجا سکونت دارند.
وی می‌افزاید: زمین‌های این منطقه در سال ۸۱ توزیع شد و ساخت‌وساز از سال ۹۱ آغاز شد و مردم نیز پس از سال ۹۱ کم‌کم برای زندگی وارد اکباتان شدند.
این بنگاه‌دار می‌گوید: متاسفانه هیچ‌گونه خدماتی از نظر جمع‌آوری زباله به مردم منطقه ارائه نمی شود. وی بیان می‌کند: برخی افراد نیز در این منطقه سوءاستفاده می‌کنند و احشام خود را به این منطقه می‌آورند که باعث نارضایتی مردم شده است.
* مشکل منطقه اکباتان عدم حضور شرکت‌های خدمات‌رسان است
آرش در شهردار منطقه ۴ اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: مشکل اصلی منطقه اکباتان عدم حضور شرکت‌های خدمات‌رسان ازجمله آب و فاضلاب، تأسیسات و گاز است؛ این شرکت‌ها تاکنون این منطقه را خدمات‌رسانی نکردند. وی می‌افزاید: شهرداری در صورتی می‌تواند زیرسازی را تکمیل کند و آسفالت انجام دهد که شرکت‌های خدماتی اقدامات خود را انجام داده باشند.
شهردار منطقه ۴ اهواز در خصوص عدم ارائه نقشه‌های GIS از طرف شهرداری، بیان می‌کند: سال گذشته نقشه‌های کامل به همراه لوح فشرده با تمام اطلاعات موردنیاز ازجمله کدهای ارتفاعی در اختیار سازمان‌ها قرار گرفت.
وی می‌گوید: منطقه اکباتان دارای ۷۰۰ قطعه زمین برای ساخت است که تا کنون ۳۰ درصد آن‌ ساخته شد و بقیه به شکل زمین هستند.
* شرکت گاز آخرین تأسیسات زیرزمینی است
عبدا… ابول‌پور مدیرعامل شرکت گاز خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، می‌گوید: منطقه اکباتان ۳ بار مورد بازدید قرار گرفت و پکیج و پروژه این منطقه برای انجام آماده است اما شرکت گاز آخرین تأسیسات زیرزمینی به شمار می‌آید.
وی می‌افزاید: ابتدا باید فاضلاب و آب منطقه انجام شود و سپس گازکشی صورت گیرد. موازی کار کردن نیز در شرایطی امکان دارد که کریدور شبکه به شرکت گاز ابلاغ شود و طی جلسه مشترکی شرایط کار مشخص شود.
مدیرعامل شرکت گاز خوزستان بیان می‌کند: بدون کریدور موازی کار کردن موجب خطرات جبران‌ناپذیری برای شهروندان خواهد شد.
* مخازن جمع‌آوری زباله در خیابان‌های اصلی اکباتان وجود دارد
حسن طرفی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۴ اهواز با اشاره به سکونت حدود ۴۰۰ خانوار در شهرک اکباتان، می‌گوید: شهرک اکباتان دارای ۶۴ خیابان و ۴ خیابان اصلی است که هیچ‌کدام از آن‌ها آسفالت نیست و ساخت‌وساز در این منطقه بسیار پراکنده است.
وی می‌گوید: مخازنی در ۴ خیابان اصلی این شهرک برای جمع‌آوری زباله تعبیه شده است و مردم باید زباله‌ها را به مخازن موجود در خیابان اصلی منتقل کنند که توسط شهرداری تخلیه می‌شود. همچنین هفته‌ای ۲ بار یک دستگاه ماشین سنگین برای پاک‌سازی منطقه اعزام می‌شود.
طرفی بیان می‌کند: جلسات متعددی برای بحث زیرساخت‌های عمرانی منطقه اکباتان تشکیل شد و مقرر شد در مرحله اول شرکت آبفا موضوع فاضلاب منطقه را حل کند و سپس آسفالت منطقه انجام شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، منطقه اکباتان با وسعت بالا و تعداد قابل‌توجه خانوارهایی که در آن ساکن هستند از بسیاری امکانات اولیه محروم هستند و کلید حل تمام مشکلات این منطقه فقط به اقدام آبفا اهواز بستگی دارد؛ آبفا اولین گام در تغییر یک منطقه است و بیش از یک سال است که مردم اکباتان چشم‌انتظار حضور این شرکت هستند و تاکنون آبفا رخ نمایان نکرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین