عضو هیات رئیسه مجلس : شنیدن اخبار اختلاس برای مردم آزاردهنده است

عضو هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه قیمت‌ها بی‌حساب و کتاب و به دور از چشم مسئولان نظارتی در حال افزایش است، گفت: قاچاق بی‌رویه کالا به همراه نظام معیوب اداری و سیستم ناکارآمد بانکی نفس تولیدکننده را به شماره انداخته است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اسدا… عباسی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ۳۰ سال از رحلت بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب گذشته است، گفت: امام خمینی(ره) همانند مراد و مقتدای خود پیامبر گرامی اسلام که توانسته بود در طول حکومت خود در مدینه بنای عظیم حاکمیت الهی را برنامه‌ریزی کند، توانست در طول ۱۱ سال رهبری پیامبرگونه خود شکوه و جلال را به آن بنای مبارک که در گذر حوادث روزگار از سوی دوستان ناآگاه دشمنان فرصت‌طلب صدمه دیده بود، برگرداند.
وی در ادامه افزود: فراموش نمی‌کنیم که اگر اقتدار نظام و قوت نیروهای مسلح از جمله قدرت موشکی ایران نبود آنها اینگونه به لابه نمی‌افتادند، هیچ ملت هوشمندی روی عنصر قوت و قدرت خود مذاکره نمی‌کند.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از جلوه‌های مهم توفیق الهی حضور تمام قد مردم در طول این مدت برای دفاع از حاکمیت الهی است، ادامه داد: از نمونه‌های اخیر آن می‌توان به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد که پیام مهم این حضور برای دنیا به ویژه سران استکبار این بود که با وجود مشکلات اقتصادی مردم پای آرمان‌های انقلاب تا پای جان ایستاده‌اند و این درس را مردم از مکتب شهدا آموخته‌اند.
وی تصریح کرد: شهدا به روشنی گفتند همان‌گونه که امام فرمود و مقام معظم رهبری به روشنی تأکید کردند مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است و اجازه نمی‌دهیم مظلومیت این ملت به فراموشی سپرده شود.
عباسی با بیان اینکه طرح‌هایی همانند معامله قرن که قرار است به هزینه و پشتوانه حاکمان بی‌غیرت برخی کشورهای منطقه اجرا شود چیزی جز تنفس مصنوعی برای رژیم رو به اضمحلال صهیونیستی نیست، افزود: تاریخ طرح معامله قرن را به عنوان افتضاح قرن در حافظه خود ثبت می‌کند و این طرح ننگین به دنبال از بین بردن مقاومت مقدسی بوده که توسط جوانان فلسطینی علیه رژیم غاصب صهیونیستی به راه افتاده و امان را از آنها بریده است و روز به روز ابعاد گسترده‌تری می‌یابد.
* هیچ مسئولی حق ندارد وفاداری مردم را به نفع خود مصادره کند
وی با تاکید بر اینکه سرنوشت مردم فلسطین را همین مقاومت مقدس تعیین می‌کند، ادامه داد: اگر حاکمان برخی کشورهای منطقه حاضر شوند بر هویت و شرافت خود چوب حراج بزنند، ملت مظلوم فلسطین روی عزت و شرافت خود معامله نخواهد کرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: حضور مردم در عرصه‌های انقلاب را باید به حساب عهد الهی و وفاداری آنها به آرمان‌های انقلاب و پیروی از ولایت نوشت، این حضور تکلیف مسئولان را برای خدمت‌رسانی به مردم صد چندان می‌کند و هیچ مسئولی حق ندارد این وفاداری را به نفع خود مصادره کند و آن را به عنوان رضایت مردم از عملکرد خود به حساب آورد.
* مردم از حیث معیشت به شدت در مضیقه هستند
وی با بیان اینکه مردم از حیث معیشت به شدت در مضیقه هستند، افزود: قیمت‌ها بی‌حساب و کتاب و به دور از چشم مسئولان نظارتی در حال افزایش است، هزینه آب، برق، گاز و سایر ملزومات زندگی بالا است، قاچاق بی‌رویه کالا به همراه نظام معیوب اداری و سیستم ناکارآمد بانکی نفس تولیدکننده را به شماره انداخته است، در چنین وضعیت دشواری هیچ چیز به اندازه شنیدن خبر اختلاس، حیف و میل بیت‌المال، رانت مفاسد اقتصادی، حراج ذخایر طلا و ارز برای آحاد ملت آزاردهنده نیست، مردمی که برای اشتغال فرزندان تحصیل کرده بیکار خود با پاسخ سرد و درهای بسته مسئولان اجرایی کشور مواجه می‌شوند.
عباسی با تاکید بر اینکه برخورد با چپاولگران بیت‌المال زمانی میسر است که قبل از آنها با مسئولان اجرایی و نظارتی مرتبط با شدیدترین وجه برخورد شود، زیرا به دلیل غفلت و یا به علت همدستی با مجرم چشم از جرم گرفته‌اند، ادامه داد: در این میان فرهنگیان عزیز که کارشان با آینده و سرنوشت کشور گره خورده است، با انبوهی از وعده‌های تحقق نیافته مواجه‌اند، آنها مطالبات چند ساله خود را دریافت نکرده‌اند، به راستی اگر دولت اکنون مطالبات را بپردازد حق آنها را با توجه به کاهش ارزش پول پرداخت کرده است، آیا این امر موجب ضمان شرعی نیست؟
* هیچ خبری از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان نیست
وی با بیان اینکه سال‌ها مسئولان اجرای طرح رتبه‌بندی که از الزامات سند تحول بنادین آموزش و پرورش است به فرهنگیان وعده می‌دهند اما هیچ خبری از اجرای آن نیست، یعنی اراده‌ای بر انجام آن وجود ندارد، تاکید کرد: بسیاری از فرهنگیان بازنشسته شده‌اند در حالی که چشم به راه اجرای این طرح داشته‌اند و اکنون در انتظار طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، افزود: مسئولان اجرایی مراقب سخنان خود باشند، مخاطبان آنها قشری هستند که صحیح و سقیم را خوب تشخیص می‌دهد، دولت با قیچی کردن سر و دم لایحه ۱۴ هزار میلیارد تومانی که برای اجرای این طرح لازم بود آن را به دوهزار میلیارد تومان کاهش داده که اگر اندک امیدی به اجرای درست، دقیق و کامل این طرح بود با استعفای غیرمنتظره وزیر آموزش و پرورش به باد رفت.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین